| 12 v aku | |
Wysłany: Czw 12:41, 18 Sie 2011 |
|
|
2124415 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 16 Sty 2010 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: pszczyna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam, nie znam się kompletnie na elektryce. Czy jak zamiast cewek świetlnych dam cewki zapłonowe, podłączę je do mostka gretza poczym do akumulatora 12 V to będzie działać ładowanie?. Światła podłączę od akumulatora. Dodam że zapłon ma być z oryginalnej cewki zapłonowej. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 13:24, 18 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tematów o akumulatorach było już trochę, ale niech będzie, wytłumaczę to prosto.
Gdy zmienisz cewki świetlne na zapłonowe i połączysz je równolegle tak jak w oryginale otrzymasz 6V i 20W natomiast szeregowo otrzymasz 12V i 10W. Gdy założysz akumulator i będziesz chciał go doładowywać z cewek zapłonowych to wiele ci to da. Ładowanie nie będzie wystarczające i będziesz musiał doładowywać akumulator prostownikiem biorąc pod uwagę, że cały czas jeździsz na światłach.
Jak coś źle to poprawcie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 14:42, 18 Sie 2011 |
|
|
2124415 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 16 Sty 2010 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: pszczyna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
a gdy zrobię to tak ze 6 V 20W to da radę ładować akumulator 6V? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:47, 18 Sie 2011 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiesz zalezy czy wszysztko jest ok bo to jeszcze musi mieć na iskre,
Światłą ci nie dziłają bez aku ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:24, 18 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Akumulator będzie cały czas ładowany tylko na 12V prądnica nie nadąży ładować. Na 6V jeżeli zmienisz żarówki na 15W/15W i 5W to będzie ładowanie będzie równe mocy odbiorników. Nawet jak zostawisz seryjne to też jakoś to będzie. Możesz też przewinąć cewki dajmy na to 15W będzie jeszcze lepiej. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:26, 18 Sie 2011 |
|
|
2124415 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 16 Sty 2010 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: pszczyna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok dzięki koledzy, aku mi potrzebne bo jadę ogarkiem w daleką podróż, wydałem już na niego 1500zł jest praktycznie nowy, więc chcę żeby było wszystko na cacy, i mam jeszcze pytanie gdyby wsadzić do ogarka alternator z jakiegoś motocykla to wzięło by to dużo mocy?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:32, 18 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ciężko będzie coś dopasować. Trzeba by znaleźć układ zapłonowy o takich wymiarach jak oryginał bądź do lekkich poprawek, ale to wiąże się z dużymi modyfikacjami i kasą.
Lepiej jest zostawić oryginalny, przewinąć cewki i dodać jeszcze jedną dla małych odbiorników lub jako dodatkowe ładowanie akumulatora. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:37, 18 Sie 2011 |
|
|
2124415 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 16 Sty 2010 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: pszczyna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
kolego mlody1232, nie wiem czy dobrze przeczytałeś, ale nie chodzi mi o zapłon tylko o alternator |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:41, 18 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Alternatora w tym silniku nie ma.
Może chodziło Ci o wirnik, który można by dorobić z mocniejszymi magnesami, ale nie wiem czy coś by to dało. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 22:44, 18 Sie 2011 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cewki zapłonowe w połączeniu szeregowym dają 12V30W w połączeniu równoległym 6V30W.
Najsłabsza żarówka 12V ma 25/25W +5W tylna żarówka czyli cały prać zjedzą światła i ładowania niema.
Zrób instalacje 6V30W, świeczka 15/15W +5W tył i zostaje 10W prądu które ładuje, w takim układzie wszystko będzie cacy. a dla dodatkowego ładowania albo dla lepszych świateł, możesz wkomponować 4 cewkę do iskrownika i masz +15W prądu.
Wtedy dajesz żarówke 25/25W +5W tył i masz jeszcze 15W na ładowanie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 23:12, 18 Sie 2011 |
|
|
2124415 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 16 Sty 2010 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: pszczyna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok. dzięki ale ponawiam moje zapytanie : ,,Ok dzięki koledzy, aku mi potrzebne bo jadę ogarkiem w daleką podróż, wydałem już na niego 1500zł jest praktycznie nowy, więc chcę żeby było wszystko na cacy, i mam jeszcze pytanie gdyby wsadzić do ogarka alternator z jakiegoś motocykla to wzięło by to dużo mocy??,, |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 23:17, 18 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaki alternator? W motocyklach nie masz alternatora. Jedynie w niektórych występuje, ale bardzo rzadko. Najlepiej sprecyzuj swoją wypowiedź o zdjęcie bądź rozwinięcie terminu alternator. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mlody1432 dnia Czw 23:17, 18 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Czw 23:51, 18 Sie 2011 |
|
|
2124415 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 16 Sty 2010 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: pszczyna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok. chodzi mi o alternator z jakiegoś starego boxera (ural,bmw) tylko pytanie czy taki alternator daje duży opór?, czy stracę dużo mocy w jawce??, jeśli chodzi o zamontowanie to ja już sobie poradzę chodzi mi tylko o spadki mocy ;p |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 0:11, 19 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Na pewno będzie znaczna strata na przyspieszeniu i wkręcaniu się na obroty w porównaniu z oryginałem. Nie wiem jak chcesz to montować, zostawić cały zapłon w oryginale i do tego alternator czy sam alternator z usunięciem wirnika i stojana.
Nie wiem czy gra jest warta świeczki.
Z oryginalnego przerobionego zapłonu można uzyskać te 50W w porywach do 55W. Tyle spokojnie wystarczy, żeby doładować akumulator. Oświetlenie z akumulatora, można by się pokusić też o zapłon bateryjny, a i tak będzie jeszcze zapas mocy do ładowania. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 0:16, 19 Sie 2011 |
|
|
2124415 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 16 Sty 2010 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: pszczyna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
nie miałem na myśli wywalanie wirnika, ale jeśli już o tym mowa, to wtedy też straciłbym bardzo na mocy?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|