 | Iskra. |  |
Wysłany: Nie 0:02, 26 Gru 2010 |
|
|
666komandos666 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 03 Cze 2010 |
Posty: 145 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witam!
Po wymianie iskrownika Jawa miała iskrę i działała ( + wymiana gaźnika by z kopa ruszała ). Staruszek robiący mi Jawkę sprawdził wszystko ( kondensatory, kable itd. ) oraz wyregulował zapłon i inne pierdołki. Jawa ruszała i działała świetnie. Dowiedziałem się, że Jawka ma słaba iskrę ( przez iskrownik ) i nic się nie da z tym zrobić. Iskrownik nowy i kosztuje sporo więc następnego kupował nie będę. Po paru dniach jazdy Jawka zapchała mi się jakimś syfem. Wygotowałem gaźnik, wyczyściłem bak i założyłem filtr paliwa. Wtedy zauważyłem, że mam zjechany gwint w głowicy. Wsadziłem świecę Championa i jakoś się trzymała. Jawka nie chciała odpalić. Wziąłem ją na pych i świeca wystrzeliła razem z kawałkiem fajki.
Kupiłem nową głowicę i świecę ( jakąś zwykłą ) i Jawka nie odpala. Swieca mokra, iskra jest ( jak sprawdzam dotykając świecą o cylinder ). Co prawda nie zawsze się pokazuje. Brat powiedział, ze w tej fajce odpadła mi jakaś blaszka i że muszę ją wymienić. Prąd kopie i iskra się niby pojawia jak sprawdzałem, nie wiem czy w cylindrze też się pojawia, możę za słaba? Teraz w styczniu wezmę się za to, ale co zrobić aby zwiększyć iskrę? Jest jakiś mało kosztowny sposób?
Brat dodał, że ta stara świeca z Championa jest już zepsuta ( ona ma ze 6 lat ), chyba wylot z cylindra ją dobił. Słyszałem, że Champion daje stabilniejszą iskrę. Nie wiem, doradzcie coś.
Edit: Dodam, że gdy "wale w kopniaka", to dość ładnie światła się świecą, więc kable raczej są ok. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 666komandos666 dnia Nie 1:18, 26 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Nie 0:48, 26 Gru 2010 |
|
|
evolution5147 |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 22 Sie 2010 |
Posty: 36 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ustaw cewke zapłonową jak najbliżej magnetonu to powino troszeczke wzmocnić iskrę pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 3:26, 26 Gru 2010 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |

|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
jak najbliżej czego ? poza tym w czym miałoby to pomóc ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 13:47, 26 Gru 2010 |
|
|
evolution5147 |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 22 Sie 2010 |
Posty: 36 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
im bliżej jest cewka jest magneton ty wiekszę pole manetyczne dziala i wytwarza się wiecej prądu:) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:05, 26 Gru 2010 |
|
|
bartekwroc |
Doświadczony |

|
|
Dołączył: 07 Lip 2010 |
Posty: 62 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Takie objawy występują min. przy :
-przestawionym zapłonie
-źle ustawionej przerwie na kowadełku
-zepsutej świecy
możesz też spróbować dokręcić przewód idący od cewki do świecy ale tam przy cewce, może podczas szarpnięcia też się poluzował |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 14:55, 27 Gru 2010 |
|
|
666komandos666 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 03 Cze 2010 |
Posty: 145 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
bartekwroc napisał: | Takie objawy występują min. przy :
-przestawionym zapłonie
-źle ustawionej przerwie na kowadełku
-zepsutej świecy
możesz też spróbować dokręcić przewód idący od cewki do świecy ale tam przy cewce, może podczas szarpnięcia też się poluzował |
Jeździłem tylko 4 dni od doregulowania zapłonu, co prawda po wybojach, ale nie wiem czy od wstrząsów się to przestawia. :P Jeżeli tak, to będzie to moje pierwsze ustawianie zapłonu. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Próbowałem na trzech świecach, najlepiej spisywała się ta nówka no i Champion. Ta trzecia była z tej samej firmy co ta nowa no i iskra była ledwie widoczna.
Jest jakaś różnica jaką fajkę kupie? Są po 6zł i po 14zł ( ja miałem tą po 6zł ). Ta po 14zł lepiej wygląda, ma nadruk firmy i ma gumy przy połączeniu ze świecą i połączeniu z kablem. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 17:52, 27 Gru 2010 |
|
|
v max96 |
Uzależniony od forum |

|
|
Dołączył: 24 Cze 2010 |
Posty: 617 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: wawa / cieszyn Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ta za 14 ma pewnie coś przeciw zakłóceniowego albo cuś... jednym słowem powinna być lepsza |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 22:27, 27 Gru 2010 |
|
|
bartekwroc |
Doświadczony |

|
|
Dołączył: 07 Lip 2010 |
Posty: 62 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ale mi nie chodziło o fajkę, tylko o ten kabel od fajki idący do cewki i spróbuj go przy cewce dokręcić (jest on wkręcany na taką śrubę). Bo skoro mówisz że wystrzeliła świeca to mogło się to poluzować. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Śro 0:21, 19 Sty 2011 |
|
|
666komandos666 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 03 Cze 2010 |
Posty: 145 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Fajkę wymieniłem i się trochę pobawiłem. Iskra jest ( nawet gdy lekko i powoli ruszam kopniakiem ). Paliwo raczej dochodzi, bo świeca jest wilgotna i pachnie benzyną. Wcześniej miałem problem, bo z baku leciał jakiś czarny syf ( nie miałem filtra paliwa ). Po tym incydencie wyczyściłem bak i w miarę możliwości wyczyściłem gaźnik ( gotowanie ). Myślę, że Jawka przestała właśnie chodzić mi przez to zapchanie, bo rzucało mnie tak jakby się włączała i wyłączała ( "latałem" przód, tył, przód, tył ) - dawałem full gaz, bo myślałem że może olej zaczyna oblepiać świecę. W końcu Jawka zgasła i nie chciała odpalić. Po tym właśnie był ten incydent z głowicą.
Myślałem też o jednej sprawie - głowica ma gładką górną część i przy łączeniu z cylindrem ma takie górki ( coś takiego ^^^^^^^ ), za to mój cylek ma taką jakby ozdobę ( taki paseczek u góry z aluminium ) i nie jestem pewien czy przy łączeniu z głowicą też ma takie szlaczki. Wiem jedno, nie dałem uszczelki pod głowicę, ale to chyba nie z tego powodu Jawka by nie ruszała. Ewentualnie powinna się dusić... Macie jakieś pomysły? Chciałbym aby na wiosnę już śmigała. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|