| moja nowa elektryka - pytanie | |
Wysłany: Sob 22:03, 10 Maj 2008 |
|
|
orient |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 98 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
witam
przerobilem w mojej jawce elektryke totalnie, mam akumulator, zaplon elektroniczny, czujnik optyczny i na razie wszystko dziala bez wiekszych zarzutow. nie zrobilem jeszcze ladowania, wiec na razie mam motor na baterie, ale o dziwo po naladowaniu moj zelowy akumulator 6v 7,2 ah dziala calkiem dlugo. chcialem jednak w koncu skonczyc z ta prowizorka i w koncu zrobic ladowanie. sa 3 cewki zaplonowe podpiete do mostkow graetz'a (tak to sie pisze?), ale od tych mostkow + i masa nie ida jeszcze do instalacji. Z ciekawosci podpialem pod mostki multimetr i sprawdzilem napiecie. na jalowym biegu na wolnych obrotach jest neco ponad 6v - generalnie swietnie. ale jak go wkrece na wysokie obroty to dochodzi do 16v. to juz jest problem, bo takie napiecie na pewno nie bedzie sluzyc modulowi zaplonowemu, ale przede wszystkim popali mi wszystkie diody, rowniez te w czujniku optycznym, a wtedy bedzie wielka dupa. poza tym mam, rowniez niepodlaczona, tylna lampe i swiatlo stou z diod led i dolutowalem do nich oporniki na 6v. na aku wszystko chodzi az za pieknie, ale sie boje podlaczyc tego ladowania. czy ktos ma jakis pomysl jak sobie z tym problemem poradzic? myslalem o regulatorze napiecia, czy to rozwiaze problem? z gory dzieki za wszystkie rady. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 22:52, 10 Maj 2008 |
|
|
50g |
Administrator |
|
|
Dołączył: 10 Cze 2007 |
Posty: 1079 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jasło Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobrze myślałeś regulator napięcia będzie OK a jak by się coś stało z regulatorem to diodę zenera dla bezpieczeństwa |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 11:44, 11 Maj 2008 |
|
|
ojs |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 19 Kwi 2008 |
Posty: 23 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Te natężenia którymi ładowane sa akusie w naszych ogarach napewno im nie szkodzą, że jest za wysokie napięcie? to nic nie szkodzi, diody pali przedewszystkim natężenie. Rozwiazanie: jeżeli ten moduł elektreoniczny potrzebuje dokładnie 6V to kup sobie stabilizator regulowany LM317 [zobacz w nocie katalogowej jakie elementy do tego użyć, cena ok 1,5zł] kondensatory przed stabilizacją i po daj, co do diod LED to oporniki w zupełności wystarczą .
Najprostrzym, ale nie najtańszym sposobem jest zastosowanie stabilizatora z samochodu [ale to w wypadku 12V, na 6V to chyba z jakiejś syrenki ^^] bądź też ELBY z simsona
Pozdro |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ojs dnia Nie 11:48, 11 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 13:49, 11 Maj 2008 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nic moim zdaniem nie musisz zmieniać ponieważ mierzyłeś bez obciążenia, a wiadomo, że wtedy napięcie jest wysokie. Ponieważ cewka zapłonowa generuje ok. 15 W daj przednią żarówkę pod przewody od cewki i wtedy zmierz napięcie - na pewno nie będzie to 16 V. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 15:17, 11 Maj 2008 |
|
|
orient |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 98 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
dzieki za te podopwiedzi, niestety teraz nie mam jak tego sprawdzic bo wyjezdzam na tydzien, ale jak wroce to zobacze jakie bedzie napiecie w obwodzie po podlaczeniu akumulatora i przedniego reflektora. troche sie boje o ten zaplon elektroniczny, konkretnie o czujnik optyczny, bo on dziala na diodzie i ta oryginalna sie przepalila jakis czas temu, dalem zamiast niej czerwona 3mm i na razie jest ok, ale na niej jest takie samo napiecie jak w obwodzie, tzn jak na akumulatorze. bede probowal i dam znac jak wyszlo. dzieki raz jeszcze |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 13:51, 06 Cze 2008 |
|
|
kwinto29 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 73 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
|
|
|
|
ojs napisał: | Te natężenia którymi ładowane sa akusie w naszych ogarach napewno im nie szkodzą, że jest za wysokie napięcie? to nic nie szkodzi, diody pali przedewszystkim natężenie. Rozwiazanie: jeżeli ten moduł elektreoniczny potrzebuje dokładnie 6V to kup sobie stabilizator regulowany LM317 [zobacz w nocie katalogowej jakie elementy do tego użyć, cena ok 1,5zł] kondensatory przed stabilizacją i po daj, co do diod LED to oporniki w zupełności wystarczą .
Najprostrzym, ale nie najtańszym sposobem jest zastosowanie stabilizatora z samochodu [ale to w wypadku 12V, na 6V to chyba z jakiejś syrenki ^^] bądź też ELBY z simsona
Pozdro |
1. Sam sobie przeczysz: za wysokie napięcie nie szkodzi ale załóż sobie regulator napięcia
2. Pierwsze słyszę że dla akumulatora jest obojętne jakim napięciem go ładujemy z dostepnej mi literatury wynika 7,2 -7,45V dla 6V i 14,0-14,4V dla 12V i nie pisz mi że np 0,3A i 9V nie zaszkodzi akumulatorowi 6V.
3. Przy takim układzie ładowania jak w jawie nie zastosujesz żadnego regulatora napięcia z samochodu czy innego motocykla posiadającego prądnicę prądu stałego lub przemiennego (alternator), oprócz simsona(elba). W układach ładowania w samochodach reg napiecia jest włączony o obwód wzbudzenia prądnicy lub alternatora i w ten sposób realizowana jest regulacja napięcia, prąd ładowania jest regulowany w sposób pośredni przez zmianę napięcia. Jedynym przypadkiem gdzie zastosowany jest ogranicznik prądu ładowania są prądnice prądu stałego ze wzglegu na mozliwość ich przeciążenia i spalenia jest to ich zabezpieczenie przed poborem zbyt dużego prądu przez odbiorniki pojazdu. Syreny miały instalację na 12v a trabant był na 6v. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kwinto29 dnia Pią 13:51, 06 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|