| pytanie | |
Wysłany: Pon 22:32, 01 Gru 2008 |
|
|
bibi666 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 19 Lis 2008 |
Posty: 61 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Narysowałem sobie łopatologicznie schemat z strony [link widoczny dla zalogowanych] i wyszło mi cuś takiego czy to jest dobrze
[link widoczny dla zalogowanych]
czym się różni moduł zapłonowy od zapłonu bateryjnego, moduł zapłonowy nie jest to układ który dodatkowo wzmacnia iskrę chodzi mi o te schematy z elektrody i gotowce na allegro?
czy cewkę butelkowa w wypadku zasilania 12v cze ba zmieniać na 12V |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibi666 dnia Pon 23:09, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 22:55, 01 Gru 2008 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zapłon bateryjny - iskrę masz z akumulatora, nie bezpośrednio z cewek.
Moduł - to jest część zapłonu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 23:26, 01 Gru 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
jak instalacje robisz na 12V z zapłonem bateryjnym to cewkę musisz wymienić bo oryginalna sie spali.
schemat dobrze wykonałeś ale mam jedno zastrzeżenie, na schemacie narysowałeś 3 cewki połączone szeregowo jeśli mają to być cewki 6V to razem wyjdzie ci 18V które będzie zabójcze dla akusia
polecam połączyć 2 cewki zapłonowe w szereg tak jak są w oryginale świetlne i pod nie mostek prostowniczy a trzecią cewkę możesz wykorzystać do oddzielnego zasilania jawoskiego klaksonu
jeśli chodzi o wyprostowanie napięcia to proponuje za mostkiem równolegle wlutować kondensator 16V 10000µfarad który zapewni stabilizację napięcia dzięki czemu ładowanie da lepsze efekty
ja w swojej jawce zamontowałem aku 6v12Ah [bo taki miałem akurat pod ręką] z fabrycznych cewek świetlnych które spokojnie dają sobie rade nawet z tak dużym akusiem
przeróbka jest bardzo przydatna gdyż dzięki niej nasze światła jaśniej świecą co poprawia bezpieczeństwo |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 0:00, 02 Gru 2008 |
|
|
bibi666 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 19 Lis 2008 |
Posty: 61 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
a jak chciałbym zamontować żarówę z przodu 12V 35W , tył diody LED a kierunki 12V około 20W tak żeby były widoczne w dzień to trzy cewki dadzą rade, aha i jeszcze jedno wolał bym do tego klakson na prąd stały bo oryginalny mi się zepsuł a mam akurat od malczana:) nieda się zrobić czegoś żeby aku było ładowane z 3 cewek;P
P.S chyba ze wytrzyma i w wypadku założenia aku nie bedzie podtrzebny kondensator? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibi666 dnia Wto 0:01, 02 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Wto 10:22, 02 Gru 2008 |
|
|
kamal155 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 24 Paź 2008 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzeg Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nawet dobra rzecz ten zapłon . |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 18:08, 02 Gru 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
bibi666 napisał: | a jak chciałbym zamontować żarówę z przodu 12V 35W , tył diody LED a kierunki 12V około 20W tak żeby były widoczne w dzień to trzy cewki dadzą rade, aha i jeszcze jedno wolał bym do tego klakson na prąd stały bo oryginalny mi się zepsuł a mam akurat od malczana:) nie da się zrobić czegoś żeby aku było ładowane z 3 cewek;P
P.S chyba ze wytrzyma i w wypadku założenia aku nie będzie potrzebny kondensator? |
klakson z maluszka błyskawicznie rozładował by akusia lepszy byłby od Simsona
2 cewki spokojnie wystarczą
ale nie wiem jak ty chcesz podłączyć te 3 cewki bo każda daje 6V
kondensator można pominąć ale nie ma mowy żeby akumulator wytrzymał 18V, a jeśli już jesteśmy przy akumulatorach to nie kupuj kwasowego, polecam akumulator żelowy gdyż jest tańszy, żywotniejszy i bezpieczniejszy [nic sie z niego nie wyleje] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 18:59, 02 Gru 2008 |
|
|
bibi666 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 19 Lis 2008 |
Posty: 61 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
myślałem nad wstawieniem opornika ale to chyba nie miało by sensu;) cewek nie trzeba jakoś izolować od masy tzn czy wystarczy tylko odlutowanie końcówki od rdzenia sory za głupie pytania aha i jeszcze czy żelowy od kwasowego nie różni się sposobem ładowania bo mam prostownik na którym z powodzeniem ładuje akumulatory kwasowe i czy to będzie to samo i jeszcze w która strone ma być zwrócony kondensator. Dzięki pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibi666 dnia Wto 19:02, 02 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 19:06, 02 Gru 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
bibi666 napisał: | myślałem nad wstawieniem opornika ale to chyba nie miało by sensu;) cewek nie trzeba jakoś izolować od masy tzn czy wystarczy tylko odlutowanie końcówki od rdzenia sory za głupie pytania aha i jeszcze czy żelowy od kwasowego nie różni się sposobem ładowania bo mam prostownik na którym z powodzeniem ładuje akumulatory kwasowe i czy to będzie to samo i jeszcze w która strone ma być zwrócony kondensator. Dzięki pozdrawiam |
[nie jest on konieczny do ładowania] kondensator podpinasz równolegle + do + - do - i za kondensatorem daj diodę półprzewodnikową 15A [bo kondensator zrobi boom] na kablu idącym do + akumulatora
jeśli chodzi o cewki to tylko odlutowujesz końcówkę uzwojenia i to wszystko nic poza tym
ten prostownik co masz w zupełności wystarczy do ładowania |
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez rutkowski dnia Wto 19:13, 02 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 19:21, 02 Gru 2008 |
|
|
bibi666 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 19 Lis 2008 |
Posty: 61 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ale na kondensatorze jest taka biała kreska |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 19:25, 02 Gru 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
biała kreska na kondensatorze oznacza minus |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 19:38, 02 Gru 2008 |
|
|
bibi666 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 19 Lis 2008 |
Posty: 61 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mi chodzi o kondensator elektrolityczny mam założyć taki czy zwykły? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 19:55, 02 Gru 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
bibi666 napisał: | mi chodzi o kondensator elektrolityczny mam założyć taki czy zwykły? |
elektrolityczny |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 0:07, 03 Gru 2008 |
|
|
bibi666 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 19 Lis 2008 |
Posty: 61 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mam jeszcze jedno ostatnie pytanie moduł zapłonowy jest to jeszcze dodatkowe wzmocnienie iskry możecie pokrótce opowiedzieć mi co to jest, i jeszcze ten moduł ze zmiennym kątem zapłonu tzn ten z mapami zapłonu oznacza to ze ustawienie platynek nie będzie miało aż tak dużego znaczenia? Szukałem ale nic sensownego nie znalazłem tak w nawiasie opcja szukaj coś nie działa poprawnie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 8:05, 03 Gru 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cytat: | Elektroniczny moduł zapłonowy znacznie szybciej przerywa prąd przepływający przez cewkę zapłonową niezależnie od prędkości obrotowej silnika ( przy małych obrotach energia iskry jest taka jak przy wysokich ) |
Moduł ma podobne działanie jak zapłon bateryjny z tym że przez przerywacz itd. idzie niski prąd gdzie nie wypalają się styki.
Moduł zapłonowy ze zmiennym kątem,jest to zestaw modułu zazwyczaj z czujnikiem optycznym (hallotron podajże) zamiast zwykłych platynek wstawiamy czujnik halotronowy przykręcając do stojanu a do krzywki okrągły magnes z wcięciem którego montaż przebiega pod śrubę krzywki,zasada działania jest w pewnej części podobna do tradycyjnego modułu lecz z innymi czasami wyprzedzenia zapłonu,co poprawia znaczniej pracę silnika i można wolne obroty ustawić jak we WSK.
Wadą większości modułów jest posiadanie akumulatora gdzie w pewnym stopniu może zabraknąć ładowania jeśli chcemy oczywiście ładowanie z fabrycznych z cewek ja natomiast polecam kupić drugi kpl używanych cewek świetlnych i postarać się odwinąć drut po czym jak najwięcej i najciaśniej nawinąć no teraźniejsze cewki,po czym montaż dobrego regulatora. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karol53 dnia Śro 8:12, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 16:44, 03 Gru 2008 |
|
|
bibi666 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 19 Lis 2008 |
Posty: 61 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ok dzięki a gdzie można kupić taki moduł o zmiennym kącie mozecie podac jakies linki bo na allegro nic nie ma;) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|