Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka » Układ zapłonowy bez akumulatora.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Układ zapłonowy bez akumulatora.
PostWysłany: Pią 23:26, 10 Sie 2007
galion
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków


Możliwe jest zastosowanie mojego patentu bez obecności akumulatora.
Układ zasilany jest z osobnej cewki zasilającej (6V~ do 12V~), do której podłączony
jest prostownik. Zasadnicza różnica polega na tym, że minus z wyjścia
prostownika nie może być podłączony do masy motoroweru.
Układ jeszcze nie sprawdzony - ale powinien działać.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:44, 11 Sie 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


niemogłeś go napisać w poprzednim pośćie ?? Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:33, 11 Sie 2007
Seweryn59
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: okolice Częstochowy


a jakie to ma zastosowanie i co daje????

EDIT: Ten tranzystor musi być zmieniony na NPN i musibyć zmodyfikowany. W tym układzie w którym jest włączony ten tranzystor (BDX 18 ) może nastąpić przebicie złącza baza emiter impulsami z cewki zapłonowej. To moje stwierdzenie tyczy się wtedy jeżeli ta cewka co jest na schemacie zaznaczona jako zapłonowa jest W/N . A ta zasilająca cewka to która to jest i ta zapłonowa to tez która to???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:52, 12 Sie 2007
galion
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków


W poprzednim schemacie minus z prostownika odizolowany jest od masy motoru.
Wynika z tego, że kowadełko platynki powinno też być odizolowane od masy
motoroweru. Z technicznego punktu widzenia będzie to trudne do zrobienia.
Dlatego potrzebne będą trzy prostowniki - aby wyeliminować ten problem.
Cewki oświetleniowe również muszą być podłączone do prostowników.
Wszystkie minusy z trzech prostowników podłączone są do masy motoru.
Natomiast plusy z cewek oświetleniowych zasilają instalację motoroweru.
Motorower zasilany jest napięciem stałym i ma wspólną masę dla zapłonu
i oświetlenia. Patent powinien działać bez akumulatora.
Powodzenia w przeróbkach lub jak kto woli w tuningu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Poniższy schemat przedstawia wersję układu z zewnętrzną cewką zapłonową,
stosowaną w jawkach i ogarach.
W tej wersji układu niepotrzebne będą prostowniki oraz akumulator.
Jest to dopiero projekt - jeszcze nie sprawdzony.
Może ktoś posiadający ogara lub jawkę zrobi ten układ i podzieli się z nami
swoimi uwagami. Powodzenia w przeróbkach.

[link widoczny dla zalogowanych]




Leci ostrzeżenie za pisanie podwójnych postów / gniewny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:27, 09 Maj 2008
kwinto29
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Sosnowiec


galion napisał:
W poprzednim schemacie minus z prostownika odizolowany jest od masy motoru.
Wynika z tego, że kowadełko platynki powinno też być odizolowane od masy
motoroweru. Z technicznego punktu widzenia będzie to trudne do zrobienia.
Dlatego potrzebne będą trzy prostowniki - aby wyeliminować ten problem.
Cewki oświetleniowe również muszą być podłączone do prostowników.
Wszystkie minusy z trzech prostowników podłączone są do masy motoru.
Natomiast plusy z cewek oświetleniowych zasilają instalację motoroweru.
Motorower zasilany jest napięciem stałym i ma wspólną masę dla zapłonu
i oświetlenia. Patent powinien działać bez akumulatora.
Powodzenia w przeróbkach lub jak kto woli w tuningu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Poniższy schemat przedstawia wersję układu z zewnętrzną cewką zapłonową,
stosowaną w jawkach i ogarach.
W tej wersji układu niepotrzebne będą prostowniki oraz akumulator.
Jest to dopiero projekt - jeszcze nie sprawdzony.
Może ktoś posiadający ogara lub jawkę zrobi ten układ i podzieli się z nami
swoimi uwagami. Powodzenia w przeróbkach.

[link widoczny dla zalogowanych]




Leci ostrzeżenie za pisanie podwójnych postów / gniewny


Witam zrobiłem ten układ z dugiegi linka i niestety mina - nie działaSad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Układ zapłonowy bez akumulatora.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin