| Walki z obrotomierzami... | |
Wysłany: Śro 20:53, 29 Cze 2011 |
|
|
heavymen |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Paź 2010 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam. Zacznę od tego, że już od dłuższego czasu chciałem mieć obrotomierz w Jawce. I musi być to obrotomierz wskazówkowy (analogowy). I w związku z tym zakupiłem 2x zegary łod Porszoneza 1 obrotek to taki jak tu : [link widoczny dla zalogowanych]
A 2 to Mera-Błonie Typ 125 HB OA 9000: [link widoczny dla zalogowanych] Dokładnie taki sam. I wyciągnąłem obrotki. Za każde zegary (za zestaw, a nie sam obrotek) dałem 5 zł (Kocham polskie złomy). Ale przy sprawdzaniu obu przy Jawie żaden nawet się nie ruszył. Sprawdzałem samą cewkę poruszającą wskazówką - działa bdb. I pare pytań: Po 1. czy elektryka mogła paść bo podłączyłem + i - 12v pod zasilanie i przypadkowo dotknąłem plusem wejścia sygnału?? Po 2. Pod który kabel przy cewce podłączyć "sygnał"?? Pod "15" czy pod "1"? A może wcale nie przy cewce? HEELP!
PS. Jeśli będzie trzeba to wymienię choćby całą elektrykę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 21:11, 29 Cze 2011 |
|
|
paweł102 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2010 |
Posty: 105 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:05, 29 Cze 2011 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
"minus" akumulatora musi być połączony z masą motoru, to raz.
"sygnał" podłączasz pod kabel, który idzie od platynek do cewki W/N, podłączasz jeszcze "plus" i nie ma bata żeby nie działało.
Chyba że źle podłączasz coś przy obrotku, wejdź w link w poprzednim poście i tam jest opisane, co, gdzie i jak podłączyć. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawek 50 dnia Śro 22:08, 29 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:17, 29 Cze 2011 |
|
|
heavymen |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Paź 2010 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok. Ale który przewód idzie od przerywacza do cewki?? Przy złączach cewki są numerki 1 i 15, to do którego mam wpiąć? I czy jeśli te +12V dotknęło wejścia sygnału to mogło coś paść? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:52, 29 Cze 2011 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
pin "15", nie powinno nic się stać, co najwyżej obrotek by nie działał albo motor nie chciałby zapalić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:58, 29 Cze 2011 |
|
|
heavymen |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Paź 2010 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kur** Przepraszam, ale już nie mam siły. Obrotek podłączałem pod 15, zasilanie z aku samochodowego i minus z tego aku przyłozyłem do masy (tej przy cewce, co wchodzi w obejmę cewki) i pamiętam, że nawet nie drgnął. Może to wina tego, że podłączenia były bardzo chaotyczne. Jutro pojade i spróbuję jeszcze raz. I jeśli dorwę baterie do aparatu, to obiecuję fotorelację z robienia (a właściwie dopasowywania) obrotomierza do Jawki |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 10:21, 01 Lip 2011 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
PRZECZYTAJ, tam masz wszystko po kolei opisane jak podłączyć obrotek.
I pamiętaj jest taki znane przysłowie "Jak się człowiek śpieszy, to mu gów*o co wychodzi" |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 11:25, 01 Lip 2011 |
|
|
heavymen |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Paź 2010 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tam jest gów*o napisane jak podłączyć, a najlepsze, że mam taki sam typ (125 HB OA 9000) a obrotomierz mam inny. Mam zawężone pole przy 7-8 tysiącach. Ja się nie śpieszę. Ale poprostu mam wrażenie, że te obrotomierze mnie nie lubią. Podłączałem pod "15", nic. Mase z aku też dałem do motorku. I nic. A czy to ma znaczenie, że akumulator był wtedy ładowany? Bo był podpięty do prostownika. Może dzisiaj sprawdzę ten drugi obrotek. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 9:47, 02 Lip 2011 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Knight Rider napisał: |
Kolejno srubki nalezy podlaczyc pod:
TU POWINNO BYĆ ZDJĘCIE
1. plus pod akumlator
2. minus z masu motoru
3. impuls - brązowo biały kabel idacy do cewki butelkowej
Nalezy pamietac ze akumlator musi byc polaczony z masa motoru!
|
Może na tym etapie źle podłączasz przy obrotku i cała przyczyna.
P.S Jak może być nie opisane jak podłączyć skoro własnie zacytowałem sposób podłączenia i jest to tutorial Knight Ridera, który zaprojektował ten obrotek do Simsona/Ogara/ Jawki |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawek 50 dnia Sob 9:48, 02 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 10:18, 02 Lip 2011 |
|
|
heavymen |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Paź 2010 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Problem jest taki, że podpinam to dobrze. Zasilanie z aku 12V, masa z aku do masy moto i impuls pod pin 15. I dupa. Nic się nie dzieje. W tym i w przyszłym tygodniu mnie nie będzie więc nie sprawdzę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:20, 02 Lip 2011 |
|
|
cross |
JAWA50speed |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A może pod 15 masz też masę podłączoną ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:34, 02 Lip 2011 |
|
|
heavymen |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Paź 2010 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiesz co nie pamiętam. Może na chwilę dzisiaj zajadę, ale i tak nie sprawdzę. Pamiętam, że od pinu 1 idą 2 kable, z tego jeden przyczepiony jest do śruby tej obejmy, która mocuje cewkę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 20:15, 02 Lip 2011 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To ja nie wiem, może obrotek jest walnięty, sprawdź płytkę drukowaną czy nie ma nigdzie przepalonej ścieżki. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 15:59, 01 Sie 2011 |
|
|
heavymen |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Paź 2010 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przepraszam za odkop, ale dopiero niedawno coś kombinowałem z obrotkami. I nowszy obrotek ten z porszoneza się ruszył!! Aku, masa do moto i impuls. Dałem trochę obrotów i pokazało 1000 RPM. Ale Jawka dziwnie pracowała, tak jakby obrotomierz bardzo "zmulił" siłę iskry. Przerywała, ale to może być wina kranika/gaźnika bo mam małe problemy z nimi. Jeśli posunę się trochę dalej z tym obrotomierzem to napiszę.
A taki offtop : Jeśli ktoś zna się (dobrze) na elektronice (chodzi o monitor LCD do kompa) to chciałbym aby napisał na moje gg, ponieważ mam pewien problem, a nie chce sam kombinować. GG: 5075228 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 22:31, 01 Sie 2011 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Weź spryskaj elektronikę obrotka WD40, niech trochę wsiąknie, a potem spirytusem przetrzyj ją całą i wytrzyj do sucha. Mój ostatnio też nawalał, przelutowałem wszystkie luty i nic, nie pokazywał niskich obrotów, przy zakresie 4-6k drżał a powyżej działał normalnie. Po tym zabiegu wszystko minęło, a nawet działa lepiej jak wcześniej |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|