| 6v na 12v | |
Wysłany: Sob 21:14, 07 Lis 2009 |
|
|
mateunio |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Maj 2007 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: LKS Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
siema, mam pytanie, zeby przrobic jawe 350 typ 634 6V na 12V trzeba wymienić wał, zapłon, cewki WN, aku, regulator i żarówki? czy coś jeszcze? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 1:03, 08 Lis 2009 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja jakbym brał się za takie cuś, to kupiłbym altek wraz z karterem np.[link widoczny dla zalogowanych] bo na starym karterze może nie dać się zamontować bez przeróbek. Chyba! Trzeba by porównać umieszczenie śrub. Fakt faktem, że alternator umocowany jest na czterech śrubach a prądnica na dwóch. Jeśli zdecydowałbyś się na altek to musiałbyś dodatkowo przerobić instalkę. [link widoczny dla zalogowanych]
Wał wymieniać? Eee, po co? Wału się nie musisz czepiać. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawek dnia Nie 1:08, 08 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 10:45, 08 Lis 2009 |
|
|
mateunio |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Maj 2007 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: LKS Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
właśnie mam chęć kupić od niego części, a co do wału to napewno różni sie czymś 6v od 12v wiem bo nawet na allegro są do 6tek i 12stek
a ty masz 6v czy 12 ? na alternatorze czy prądnicy co lepsze? mam u siebie 6V na prądnicy i na światłach włącze kierunkowskaz i przychamuje to się ładowanie zaświeca i silnik pyrka. dopiero jak sie wkreci na 4tys ładowanie się pojawia, to może wina regulatora? da się poprawic taką moją 6v zeby swiatła były poludzkie, i nie było problemów z ładowaniem? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateunio dnia Nie 10:49, 08 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 11:21, 08 Lis 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Regulator jaki masz? mechaniczny czy elektroniczny?,jeśli mechanika to jego wina. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 20:14, 08 Lis 2009 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zaufaj mi, nie zmieniaj wału bo ci nie wejdzie w te kartery. Dlaczego nazywa się wały do Jawy 350 w sposób 6V i 12V? Otóż można wyróżnić dwa typy jawoskiego silnika 350, produkowanych w tamtych latach. Był jeszcze silnik Kyvacki, Panelki ale to lata 50 więc to oddzielny temat. Natomiast modeli motocykli Jawa było więcej niż typów silnika. Te dwa silniki to: 6V tkz. żeliwniak, i 12V montowany w TS. Zamiast podawać konkretny model motoru np. Jawa 350 typ 362 California, podaje się po prostu 6V i każdy wie o co chodzi. Spróbuj się zapytać swojego sprzedawcy w sklepie, że chcesz wał do kalifornianki. Powiedziałby zapewne, że nie ma mimo, iż ma wał do 634 a to akurat ten sam silnik.
Teraz czym się różni wał TS czyli 12V od 6V. Różnica jest taka, że w na wale TS, na środku są dwa łożyska a pomiędzy nimi labirynt, natomiast w 634 jest jedno łożysko i labirynt. To co cię w tym przypadku(zmiana na 12V) interesuje, to mocowanie wirnika. Akurat ono jest takie same.
Co do twojego pytania. Po pierwsze ten typ tak ma, tzn. ma dosyć słabe ładowanie. Ale nie koniecznie aż tak słabe i można z tym walczyć. Załóż elektroniczny regiel, sprawdź czy szczotki nie są za bardzo wytarte bo nie będą dobrze dociskać. Radziłbym ci je wymienić. Nie są drogie, a tak gołym okiem to trudno powiedzieć czy jest zła. Lepiej jest mieć nową dla porównania. Czasami jest tak, że jest nie za krótka a za wąska! i powoduje to, że szczotka się pochyla, dociska tylko kantem a przez to przepływ prądu się osłabia. Sprawdź też czy na pewno wszystkie żarówki są 6V, bo ja mam wszędzie 12V. Skąd one się tam wzięły? Nie mam pojęcia. Zajrzyj jeszcze do wirnika czy ma wszystkie płytki i czy w ogóle cała prądnica nie jest zasyfiona.
Dodam jeszcze dwa słowa co do tych silników żeby nikt mi nie zarzucił. Tak, były produkowane żeliwniaki z alternatorem 12V, bo Czesi skapneli się, że jest on wytrzymalszy od tego z 638. Wiedzieli także, że altek 12V jest lepszy od prądnicy 6V, więc połączyli obie te zalety w jeden silnik. No ale mało kto o tym wie a po drugie jest on rzadko spotykany, więc nazewnictwo 6V, 12V nie jest problemowe. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 21:09, 08 Lis 2009 |
|
|
mateunio |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Maj 2007 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: LKS Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
regulator-mam mechaniczny, jak zmienię szczotki, ew.szczotkotrzymacze poczyszcze wszystko z tych pyłów (najlepiej chyba papierkiem jakąś 600), regulator elektroniczny? raczej nie przekonuje on mnie bo znajomi jeden w mz jaskólce, mz ts 15, i jawie ts mieli te elektroniczne i wcale ładowania nie było, tak więc co poradzicie żeby zrobić kupic ten [link widoczny dla zalogowanych] silnik w całości czy kombinować coś z moim? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 21:19, 08 Lis 2009 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Za 1zł? Ja bym kupowal
Może źle podpieli ten elektroniczny. Ja mam takowy i nie narzekam. Elektroniczny jest lepszy od mechanicznego bo ci styki nie pośniedzieją, nie rozreguluje się. Masz pewność co do jego pracy, lecz musisz pamiętać aby go od razu dobrze podłączyć bo jak zrobisz to źle to bardzo łatwo ulegnie spaleniu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 21:31, 08 Lis 2009 |
|
|
mateunio |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Maj 2007 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: LKS Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
to podpinam go w miejsce poprostu starego mecha i powinno być dobrze? coś się poprawi?
mowisz ze były silnike te z 634 6V, a w 638 12V, a w jawie 634 Delux był silnik jak w zwykłej 634 tylko że 12v na alternatorze tak? i on się różni włśnie prawym czopem wału, i karterem prawym(bodajże w 12V na 4śruby zapłon a w 6V na 2) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:38, 08 Lis 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Do elektronicznego dostaniesz dokładną instrukcję podłączenia także nie martw się o to. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:17, 09 Lis 2009 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mateunio napisał: |
mowisz ze były silnike te z 634 6V, a w 638 12V, a w jawie 634 Delux był silnik jak w zwykłej 634 tylko że 12v na alternatorze tak? |
Nie nie. Do potocznie nazywanej Delux nie mógł trafić bo to nie te czasy. Na początku była 634 a potem 638. I po nich powstał trzeci model, którego silnik to niestaranne połączenie 634 z 638. I tak powstał Chocapic, czyli nowy silnik montowany w Jawie 632 oraz w Cezet 472.6 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 22:28, 09 Lis 2009 |
|
|
mateunio |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Maj 2007 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: LKS Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
yyy, no to delux od zwykłej 634 różniła sie błotnikami, mocowaniami lampy przedniej i instalką [link widoczny dla zalogowanych]
jak wygląda 632? to taki sinik cz z cylindrami TS?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 20:03, 10 Lis 2009 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jawa de lux to zwykła 634 tylko ładniej wykończona tj. gmole, chromowane błotniki.
Jawa 632 wygląda jak Jawa TS tylko, że z żeliwnym silnikiem(ten z 634). |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 0:34, 15 Sty 2010 |
|
|
golab1234 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 03 Sty 2010 |
Posty: 58 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
czym sie różni alternator od prądnicy ? jak one wyglądają ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 1:52, 24 Lut 2010 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Małe uaktualnienie tematu.
Dowiedziałem się, że wały 6V i 12V (alternator) w żeliwniaku są takie same. No prawie. Jest pewna mała różnica nie wykrywalna gołym okiem. Mianowicie prawy czop wału jest kapkę inny. Jak pisałem - różnicy gołym okiem nie widać - ale ona jest. A jest nią inny kąt stoczenia stożka. Dokładnych wymiarów nie znam. Wiem tylko, że w tych obu wałach jedyną różnicą jest stoczenie stożka. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 8:15, 24 Lut 2010 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeśli są to niewielkie różnice w kącie to można spróbować docierać pastami do zaworów, zakładając bez przykręcenia alternator i trzeć ile siły w łapach po czym zmieniając gradacje. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|