| Kierunkowskazy i lampa tylnia na oryginalnej instalacji | |
Wysłany: Czw 11:18, 30 Sie 2007 |
|
|
mangus |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 02 Cze 2007 |
Posty: 465 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Z największej wsi Polski: Warszawy |
|
|
|
|
|
|
|
|
"Witam.
Postanowiłem wrzucić schematy, według których przerobilem moją Jawke. Wszystko dziala BEZ AKUMULATORA! Jest podpiete do instalacji Jawy.
Na poczatek kierunkowskazy.
Zamiast żarówek dałem po 3 diody, a zamiast przerywacza dwa przerzutniki astabilne na tranzystorach (prymitywne ale działa). Jeden przerzutnik steruje prawymi a drugi lewymi kierunkowskazami. Dodatkowy efekt jest taki, że kierunkowskaz przedni i tylny nie świecą się jednocześnie tylko na przemian, pobiera więc mniej prądu (można jednak podłączyć tak aby przód i tył świeciły się na raz).
Schemat kierunkowskazów- [link widoczny dla zalogowanych]
Wartości elementów:
oporniki:
R1,R4,R5,R8 = 1 kilo ohm ( 1000 ohm)
R2,R3,R6,R7 = 10 kilo ohm(10 000 ohm)
R9,R10,R11,R12 = 100 ohm (można dać wiekszy tak do 200 ohm ale diody będą słabiej świecić)
kondensatory elektrolityczne:
C1,C2,C3,C4 = 47 mikrofaradów (47uF)
C5,C6,C7= 470 mikrofaradów (470uF)
pozostałe:
M1- mostek prostowniczy
P1 - przełącznik kierunkowskazów przy kierownicy
T1,T2,T3,T4 - tranzystory BC548
T5,T6,T7,T8 - tranzystory BUZ11
Wszystko zmontowane na płytce.
Lampa tylna:
Schemat światła tylnego- [link widoczny dla zalogowanych]
Elementy:
M1 - mostek prostowniczy
R - trzy oporniki 500ohm (można dać mniejsze ale racej nie mniej niż 250ohm bo przy wyższych obrotach w Jawce skacze napięcie i diody moga się spalić)
C - kondensator elektrolityczny 470 mikfofaradów (470uF)
Wszystko też na płytce.
U mnie dziala to bez problemów BEZ AKUMULATORA.
Jak ktoś bawi się trochę elektroniką albo ma znajomego elektronika to polecam takie rozwiązanie.
Montuje jeszcze stop na diodach ale narazie brakło mi diód. Jak poskładam, zamontuje w Jawce i przetestuje to dam znać jak działa.
Pozdrawiam.
P.S. sorry za jakość schematów ale rysowałem je w paincie, chwilowo nie mam nic innego
Oto fotki:
Widok z przodu- [link widoczny dla zalogowanych]
Widok z tyłu- [link widoczny dla zalogowanych] "
Temat jest zapożyczony z innego forum i nie jest mojego autorstwa. Ja by ktoś chciał więcej informacji to mogę przesłać na gg lub na PW link do tego tematu |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 11:55, 30 Sie 2007 |
|
|
hammer |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2007 |
Posty: 38 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
widzialem cos takiego na wlasne oczy i powiem szczerze ze rewelacja to to nie jest
tu mozna sobie zobaczyc jak dziala w praktyce, i chyba ten kolo wykonal to lepiej niz moj znajomy
http://www.youtube.com/watch?v=4k6YJN2IRIY |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 20:30, 17 Wrz 2007 |
|
|
bogus122 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 07 Wrz 2007 |
Posty: 6 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
witam. odpowiedz troche nie na czasie ale duzo ludzi to czyta wiec:
w tylnej lampie nie jest potrzebny mostek prostowniczy( mam ogara 200 i mialem diody w tylnej lampie bez mostka) radzilbym tez zalozyc z przodu 12voltowa zarowke bo pobiera mniej pradu. a tak nawiasem mowiac to majac z tylu ledu bedzie palic przednia zarowke mi palilo nawet 12 voltowe |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:00, 17 Wrz 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
bogus122 to różnie bywa ja mam z przodu 6V 25W i ładnie świeci a z tyłu 3 diody led na podajże opornik 1,8 kilo oma i wszystko działa wprost przepięknie dopóki jakiś kabelek się odlutuje |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 6:38, 18 Wrz 2007 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wszystko pięknie, tylko powiedz mi czy działa ci klakson jak używasz świateł?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 17:06, 18 Wrz 2007 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie wiem jak u Was, ale u mnie nie działa, mimo instalacji na 30W. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 18:03, 18 Wrz 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mi też nie działa pewnie dlatego że klakson za dużo prądu pobiera pewnie tyle ile cała instalacja wytwarza |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 21:00, 18 Wrz 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
U mnie klakson 12 V pobiera 1A. Więc w przybliżeniu potrzebuje 12 W. Wiem, że ten oryginalny też jest oznaczony jako 12 V ale ile A bierze to akurat nie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 11:34, 19 Wrz 2007 |
|
|
disarms |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 277 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
|
|
|
|
diody w kierunkach są dobre ale prawde mówąc jak u mnie robiłem na 4 mocnych diodach to gdy słońcezaświeciło porządnie po kloszach to kierunki mogłem sobie do d... wsadzić bo nic nie było widać (do diód muszą być odpowiednie klosze) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 18:13, 15 Paź 2007 |
|
|
mandos |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 14 Paź 2007 |
Posty: 154 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Widzę, ze mój sposób na kierunkowskazy rozprzestrzenia się. Szkoda tylko, że nikt nie zapytał sie czy może, tylko żywcem skopiował mój post z innego forum.
W instalacji pojawiła się jednak zmiana: zwykłe diody zastąpiłem diodami SuperFlux
Świeci to TAK
Mam tez zrobione światło STOP tak że działa zarówno przy przednim jak i przy tylnym hamulcu. Jak ktoś będzie zainteresowany to wrzucę opis. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:00, 15 Paź 2007 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:46, 15 Paź 2007 |
|
|
mandos |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 14 Paź 2007 |
Posty: 154 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 19:24, 19 Paź 2007 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mam pytanie czy w jawce dało by sie zamontować przerywacz kierunków od malucha |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 17:57, 19 Lis 2007 |
|
|
Mazur17 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 330 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Mchawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
siemka! przedwczoraj
zrobiłem ten przerywacz ,,by mandos" i jast naprawde super tylko ze ja zrobiłem jedna poprawke: nie podłaczyłem do instalacji jawki tylko do baterii 9V i zostawiłem je wszystkie cztery mrugajace przez cały dzien i nic sie nie stało nawet sie nie nagrzały |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:11, 19 Lis 2007 |
|
|
mandos |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 14 Paź 2007 |
Posty: 154 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dlaczego miałyby sie nagrzać? Jak mierzyłem na zasilaczu w domu to kierunkowskazy podczas pracy pobierały czterdzieścikilka miliamperów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3 Następny
|
|
|
|