| Ekopaliwo E85 | |
Wysłany: Pon 0:19, 14 Gru 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Na pewno zrodzą się pomysły tankowania tym naszych piździków, po uprzednich przeróbkach lub ich braku.
Na polskich stacjach pojawi się pierwsze biopaliwo do aut benzynowych. Będzie tańsze nawet o złotówkę od tradycyjnych benzyn. W Niemczech dostępne jest na 500 stacjach
źródło: Rzeczpospolita
Cytat: | Ministerstwo Gospodarki ogłosiło projekt rozporządzenia regulującego normy nowej ekobenzyny E85. Ma to rozruszać produkcję ekologicznego paliwa do aut benzynowyc . Benzyna ta w 70 – 85 proc. produkowana będzie z etanolu pochodzenia roślinnego, czyli zbóż, trzciny cukrowej i buraków cukrowych.
Obecnie przepisy pozwalają na sprzedaż na stacjach paliwowych w kraju dwóch rodzajów biopaliw: oleju napędowego z dodatkiem 20 proc. biokomponentów i biodiesla w 100 proc. wyprodukowanego z biomasy. Nie ma natomiast ekologicznych paliw dla pojazdów z silnikiem benzynowym. E85 świetnie sprzedaje się już w Niemczech, Czechach czy Szwecji, gdzie jest dostępna na ponad pół tysiąca stacji. By ją wprowadzić w Polsce, trzeba ten zamiar notyfikować Komisji Europejskiej. Resort gospodarki ocenia, że procedura ta zajmie sześć, siedem miesięcy. Nowe paliwo ma więc szansę pojawić się na stacjach (są na to gotowe) przed końcem roku. – Jesteśmy za wprowadzeniem tego paliwa. Uważamy, że powinno być atrakcyjne dla kierowców – ocenia Robert Gmyrek, dyrektor ds. alternatywnych źródeł energii PKN Orlen. Koncern zapowiada, że gdy tylko rozporządzenie dotyczące E85 wejdzie w życie, zacznie jej produkcję.
Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford, Volvo czy General Motors. Mamy w naszej ofercie auta Saab i Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli także ople i chevrolety zapowiada Przemysław Byszewski, rzecznik GM Poland.
Koncerny samochodowe są zainteresowane zwiększeniem sprzedaży aut z napędem na bioetanol w ten sposób łatwiej bowiem sprostają unijnym normom dotyczącym ograniczania emisji dwutlenku węgla w transporcie. Wprowadzenie normy E85 w Europie to m.in. wynik ich starań.
Obecnie etanol jest dodawany do benzyn tylko w niewielkiej ilości nieprzekraczającej 5 proc. objętości (na tyle pozwalają unijne normy). Firmy chcą, by polski rząd jak najszybciej zwiększył górną granicę zawartości etanolu do 7-10 proc. Taką krajową normę wprowadziła już m.in. Francja.
Wejście na rynek paliwa E85 i zwiększenie norm zawartości w już sprzedawanych powinny się przyczynić do rozwoju krajowej produkcji etanolu. Dotychczas głównym dostawcą tego surowca były krajowe gorzelnie. Nie są jednak konkurencyjne w porównaniu z europejskimi fabrykami etanolu. |
Co sądzicie na ten temat |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 0:30, 14 Gru 2009 |
|
|
mefisto |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2007 |
Posty: 1005 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
/ok. /niech wejdzie w zycie bo to jakaś nowość i trzeba iśc z postępem czasu, tylko to tak będzie jak z biodieslami, poki co. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 0:43, 14 Gru 2009 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogółem ciekawy to pomysł . Tylko ze nasze sprzęty na to paliwo sie będą gniewały tak ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 0:46, 14 Gru 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Z tym to nigdy nie wiadomo. Może obejdzie się bez przeróbek ale to okaże się w praniu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 16:00, 14 Gru 2009 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przeróbki?? W takich samochodzach jak my mamy trzeba będzie tylko zapłon przestawić jak na zwykłe paliwo 86 oktanów. Z pewnością będe na tym jeździł jak będzie dużo tańsze. Bo jak będzie róźnica 50gr/l to sobie nawet dupy nie będe zawracał. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 18:02, 14 Gru 2009 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zapłon ? po co jak można wiedzieć ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 18:22, 14 Gru 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Prawdopodobnie dłużej się spala i trza ustawić by wcześniej zaczęło się spalanie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 18:31, 14 Gru 2009 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapitan Bomba nie czytał książek i wsiego innego widać... ;]
Trzeba jeszcze zobaczyć w instrukcjach obsług danych pojazdów, do jakiej ilości oktanów jest przystosowany silnik... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:12, 14 Gru 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jawka 84 okt.
ETZ 150 88 okt.
Czyli jest gites,gorzej z etką ale 3oktany w tą czy w tą?. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 20:45, 14 Gru 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Seryjne silniki będą na tym pewnie latały, ale ja i tak muszę zostać przy tradycyjnym paliwie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:09, 14 Gru 2009 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:27, 14 Gru 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Domyślam się że przeróbki ;] i żeby moc była w 100% wydajna. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 22:04, 14 Gru 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tu chodzi o stopień sprężania im wyższy tym wyższe ryzyko samozapłonu i spalania detonacyjnego, które jest groźne dla silnika. Im wyższa liczna oktanowa paliwa tym większa jego odporność na spalanie detonacyjne. Starsze niewyżyłowane silniki powinny to dobrze znieść, problemy mogą być z nowymi konstrukcjami. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 13:12, 15 Gru 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak jak Rutkowski mówi. Stopień sprężania około 11:1 i takie paliwo to raczej zły wybór. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 14:42, 15 Gru 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Starsze silniki wyrabiają bo mają poniżej 9:1 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|