 | POLSKIE 60CM JAWKA - i wujkowie dobra rada na forach |  |
Wysłany: Śro 0:28, 28 Gru 2011 |
|
|
skopek123 |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 29 Lis 2011 |
Posty: 39 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Było wiele postów na forum odkąd jestem tu zarejestrowany przeczytałem ich sporo... i nie mam pojęcia czemu pier... takie głupoty ze te cylindry są do dupy... to jest jednym słowem żenada... mam taki od dwóch lat do tego rozwiercony króciec zwykły czeski gaźnik poprawnie ustawiony zapłon i tani stożek.. i wyciągam jawencją 75-80 km/h pod wiatr 70 km/h tak mierzone skuterem aprilla 125 obok... więc nie rozumiem waszej opini na temat tych cylindrów. Jak sie da 20 zł to owszem są do dupy ale jak się kupi od zaufanego producenta to się sprawują bardzo dobrze no i mają grubsze rzeberka niż te oryginalne...
Podsumowując: 70 % uzytkowników tego forum pisze że te cylindry są do dupy- bo sie tak utarło i tak zostanie podobnie jak z tym ze jawki są awaryjne -jak sie dba tak sie ma.
20 % uzytkowników ma te cylindry i nie narzeka
10 % uzytkowników cieszy sie z urzytkowania i nie chce zmieniać waszej opini na ich temat...
tyle odemnie.... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | Re: POLSKIE 60CM JAWKA - i wujkowie dobra rada na forach |  |
Wysłany: Śro 3:53, 28 Gru 2011 |
|
|
route66 |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 24 Gru 2011 |
Posty: 292 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
skopek123 napisał: | Było wiele postów na forum odkąd jestem tu zarejestrowany przeczytałem ich sporo... i nie mam pojęcia czemu pier... takie głupoty ze te cylindry są do dupy... to jest jednym słowem żenada... mam taki od dwóch lat do tego rozwiercony króciec zwykły czeski gaźnik poprawnie ustawiony zapłon i tani stożek.. i wyciągam jawencją 75-80 km/h pod wiatr 70 km/h tak mierzone skuterem aprilla 125 obok... więc nie rozumiem waszej opini na temat tych cylindrów. Jak sie da 20 zł to owszem są do dupy ale jak się kupi od zaufanego producenta to się sprawują bardzo dobrze no i mają grubsze rzeberka niż te oryginalne...
Podsumowując: 70 % uzytkowników tego forum pisze że te cylindry są do dupy- bo sie tak utarło i tak zostanie podobnie jak z tym ze jawki są awaryjne -jak sie dba tak sie ma.
20 % uzytkowników ma te cylindry i nie narzeka
10 % uzytkowników cieszy sie z urzytkowania i nie chce zmieniać waszej opini na ich temat...
tyle odemnie.... |
ja Osobiście sam posiadam cylinder 60cm jeżdżę na nim 3 lata jeszcze wcześniej kumpel na nim jeździł i nic się nie działo ;p |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Śro 11:10, 28 Gru 2011 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ja to też sobie twierdzę że są do dupy, jakość ich wykonania powala na kolana.
Uruchamiałem raz 223 z tymi 55ccm (warto sobie policzyć objętość tego cylindra, a nie sprzedawcom na allegro wierzyć na słowo), już przy montażu były pierwsze jaja - ablo głowica-cylinder były za krótkie, albo tłok za długi, gdyż przy kręceniu silnikiem tłok nawalał o głowicę. Naprawa tego poprzez wrzucenie UPG i grubszej UPC ma być porządna? To chyba tak, jak te cylindry.
Owszem, zaletą przy nakręcaniu pierwszych kilometrów był dość żwawy silnik od niskich obrotów, swoją 50-tkę muszę nieco wyżej wkręcić żeby ładniej przyspieszała.
A to że jakąś aprillą mierzyłeś ile leci to co, powód do dumy? Każdy licznik oszukuje jeśli chodzi o wskazania prędkości. Powiedz lepiej ile leci wg GPS albo sam policz używając stopera i pachołków przy drodze, wtedy będziesz miał w miare sensowne wskazania.
Nie wiem jak jest z tuleją cylindra, jej powłokami wytrzymałościowymi, z jakiego stopu dokładnie jest wykonana, ale i tak mi się wydaje, że lepiej roztoczyć oryginalny cylinder 50 na 55, nieco dodatkowo go poprawić i na tym śmigać. O jakość przede wszystkim się rozchodzi.
http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/kompendium-tuningu,5607.html
Tutaj masz duuuuuuuuuuużo napisane o patentach do Jawek, o tym cylindrze też jest trochę nabazgrane... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Śro 11:39, 28 Gru 2011 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Mnie najbardziej porażały progi po 2mm na kanałach przelotowych, o ile spasowanie na wydechowym i dolotowym można jeszcze przemilczeć bo chwila roboty i jest zrobione to z przelotowymi tak łatwo już nie ma. Ale co ja sie znam, ja jestem stary dziad. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Śro 14:22, 28 Gru 2011 |
|
|
skopek123 |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 29 Lis 2011 |
Posty: 39 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
gpsem też mierzyłem i różnica wynosiła 2-3 km/h także nie wiem o co ci chodzi.
a pozatym skąd ty ten cylinder brałeś że tłok był za długi??? bo chyba nie almotu... i wiem że to nie są 60 cm3 tylko 55 nie musisz okazywać umiejętnosci mierzenia średnicy cylka. ja mam założony cylk almotu i ich głowice pod ten cylinder i nigdy nic nie stukało i nie pukało.... nie wiem skąd wy się zaopatrujecie w części... tak się znasz na tym - chyba nie zrobiłeś popeliny i nie założyłeś na ten polski 55 głowicy od czeskiej 50??
odnosząc się do czeskich to normalne że lepiej robic szlif jednak oryginał to oryginał ale jak ktoś uszkodził swój czeski ? a nie ma takiego w pobliżu tanio kupić to zakup tego polskiego almotu też nie jest złym pomysłem
tylko że ja za sam cylinder dałem 85 zł bez tłoka itp a na allegro te polskie 55 mają 38-39 mm bo kumpel taki miał i za 70 zł kupił cylk głowice segery tłoka tłok itp komplet.
i jakość ma tragiczną ja mam 40 mm niby nie ma różnicy ale w wykonaniu jest duża różnica. idzie to zauważyć okiem.
Nie neguje oryginalnych cylindrów bo to tylko by świadczyło o mojej niewiedzy na ich temat bo są bardzo dobre ale nie zawsze w takim stanie są pod ręką.
Ale te polskie też nie są do dupy- mowa o tych almotu.
A wiadomo jak to teraz robią nawet i w czechach - ilość nie jakość.
A no i podziękował za link  |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skopek123 dnia Śro 14:31, 28 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Śro 15:47, 28 Gru 2011 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
skopek123 napisał: |
tylko że ja za sam cylinder dałem 85 zł bez tłoka
|
Cylinder na złomie -3zł
Szlif z tłokiem - 50zł
Więc jaki sens? Zakładać coś co jest gorsze i jeszcze płacić za to 35 zł więcej. Na twoją korzysć przeważa tylko o że znaleźć teraz dobrego tokarza to znaczny problem. Oryginalny to nawet lepiej wygląda bo gładki jest. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 15:50, 28 Gru 2011 |
|
|
skopek123 |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 29 Lis 2011 |
Posty: 39 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
mój też jest gładki..... a sie uprzedziliście do tych 55.....
nie możliwe aż.. jak znajdziesz ogarnięty cylinder na złomie to napewno nie u nas a jak znajdziesz to bez połowy żeber |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 16:07, 28 Gru 2011 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dwa co znalazłem miały wszystkie żebra. Widocznie ci się udał dobry, 90% innych użytkowników się trafił syf, no cóż, czasem się maszyna pomyli i wyjdzie dobry. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 16:18, 28 Gru 2011 |
|
|
skopek123 |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 29 Lis 2011 |
Posty: 39 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 18:16, 28 Gru 2011 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Pytałeś skąd był cylinder... Z almotu, bo skąd. Jedna różnica może być taka, że był kupowany kilka ładnych lat wstecz. Komplet cylindra, głowicy, tłoka, sworznia, zabezpieczeń. Przez ten czas może poprawili jakość wykonywanych produktów. Ale i tak dzięki czemuś tak genialnemu jestem sceptykiem w kwestii tych zestawików. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:16, 28 Gru 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |

|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ja jestem zadowolony. Kupiłem cylinder + tłok bez głowicy tylko zmieniłem pierścienie na simsonowskie i jestem bardzo zadowolony. W porównaniu z oryginalnym czeskim cylindrem jest identyczny.
Kupiłem w sklepie gdy tylko wchodziły na rynek przy okazji remontu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:45, 28 Gru 2011 |
|
|
Jaceq |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 08 Lip 2011 |
Posty: 146 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ja jestem całkowicie na nie!
cylek po założeniu wydawał się ok pierwsze odpalenia itp., tak jak Irzyk wspominał dobra moc z dołu, ale już po jakiś 100 km ( na dotarciu nie jeździłem więcej niż 35 km/h na 3-ce ) zaczęły dzwonić pierścienie to ja się pytam z czego to jest? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:48, 28 Gru 2011 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |

|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Na początku te 55cm były nawet dobrze wykonane.Płuki miały takie same jak oryginały.A teraz są już węższe i te progi (masakra).Jak to wziąłem do ręki(bo kolega miał)to masakra , jakość wykonania tragiczna!Docierać to trzeba dłużej niż oryginał bo jak nie to łatwo zatrzeć. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:58, 28 Gru 2011 |
|
|
skopek123 |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 29 Lis 2011 |
Posty: 39 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ja to niewiem skąd to bierzecie.... 3 sezony śmigam i nie ma mowy o spadku mocy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 23:07, 28 Gru 2011 |
|
|
Jaceq |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 08 Lip 2011 |
Posty: 146 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
to ile Ty w sezonie km robisz? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|