| Samochód | |
Wysłany: Sob 4:41, 05 Sty 2008 |
|
|
Flinston |
HandlarZ |
|
|
Dołączył: 19 Sty 2007 |
Posty: 1191 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Przysieki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Panowie i Panie, myślę (tzn. nie ja tylko rodzice) nad kupnem samochodu do 5 tys. złotych.
Jakieś propozycje??? Myślałem coś o audi b3, opel astra. Ma to być rodzinny samochód, nie za duży i nie za mały i silnik nie możę mieć 2.0 wzwyż (opłaty)
Czekam na propozycję. Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 9:34, 05 Sty 2008 |
|
|
krawiec_ |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 02 Wrz 2007 |
Posty: 569 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cóż. Jako posiadacz Opla Astry Hatchback 1.7 D (właściwie nie ja tylko rodzice ) myślę, że to byłby dobry wybór na kupno. Jak dla mnie dużym plusem (niektórzy mogą to uznać za minus) jest mała ilość elektroniki. W drugim naszym samochodzie (Honda Civic 1.6 ES 1998r.) jest tego masa. Może nie chodzi tu o elektrycznie sterowane szyby i lusterka, bo to jednak wygoda, ale o często psującym się czujniku ABS, kontrolki zapięcia pasów, lub czujnika zamknięcia drzwi. Do Opla części są niedrogie i gdzieniegdzie w Polsce można jeszcze dostać oryginalne. Poza tym jest dość ładowny. Kierownica nie ma wspomagania, ale mimo to nie czuje się niewygodności podczas jazdy (tymbardziej, jeśli poprzedni samochód też nie miał żadnych ,,bajerów" ). Osobiście testowałem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 9:45, 05 Sty 2008 |
|
|
Szymon93 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 621 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Żory Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Może VW Golf 2 albo 3 1.9 TDI??
Albo Polo?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 10:34, 05 Sty 2008 |
|
|
mefisto |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2007 |
Posty: 1005 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Szymon93 napisał: | Może VW Golf 2 albo 3 1.9 TDI??
Albo Polo?? |
TDI ?
Te sławne silnik VW, które pała kilka litrów ropy na 100 km ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 10:35, 05 Sty 2008 |
|
|
Szymon93 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 621 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Żory Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mefistoster napisał: | Szymon93 napisał: | Może VW Golf 2 albo 3 1.9 TDI??
Albo Polo?? |
TDI ?
Te sławne silnik VW, które pała kilka litrów ropy na 100 km ? |
O co Ci chodzi? To są dość dobre silniki i palą nie dużo. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 10:43, 05 Sty 2008 |
|
|
mefisto |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2007 |
Posty: 1005 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
O to własnie mi chodzi. Słwane silniki VW, które mało palą. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:16, 05 Sty 2008 |
|
|
Flinston |
HandlarZ |
|
|
Dołączył: 19 Sty 2007 |
Posty: 1191 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Przysieki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Na TDI za małą kasa . Golfa 2 nie chce, bo teraz mamy Golfa 1 i nie chce narazie golfów [za kanciaste], Golf 3 za słabe blachy, korodujące |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:28, 05 Sty 2008 |
|
|
mateusz1991 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 789 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chotyniec City:)!! Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko że GOLF 3 już taki kanciasty nie jest. A co do I i II to troszke są kanciaste.Mysle że Opel Astra 1.6 benzyna byłby dobry .Kuzyna teść ma taki samochód, fajny wuzek . |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:44, 05 Sty 2008 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli masz do dyspozycji 5 000 zeta to zostaje Astra najlepiej w kombiaku, z tym że przy oplach jest tego typu problem że blachy są jakości żenującej i zaraz po kupnie radziłbym je zakonserwować BITEXem, ogólnie auto ma tanie części zamienne i nie dużo pali. Za te pieniądze raczej niczego lepszego nie znajdziesz |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 12:40, 05 Sty 2008 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
proponuje opla vectre(idzie wyrwac za ta kase) blachy w oplach gnija to prawda
golf 3 jest juz odporny bo jest cynkowany(ale nie wszystkie chyba te po 94,95 roku tak gdzies)
polecam silnik 1.9 tdi poniewaz mało plai,robi duze przebiegi bezawaryjnie,w miare tanie koszty utrzymania
ale ciezko wyrwac diesla w takiej cenie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:34, 05 Sty 2008 |
|
|
Szymon93 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 621 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Żory Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja mam golfa 3 silnik 1.6 niestety benzyna. Jest to 15 letni samochód (ma tyle lat ile ja )i nie ma nigdzie rdzy. A jeszcze jakby był w dieslu to byłoby super. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymon93 dnia Sob 14:36, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 14:38, 05 Sty 2008 |
|
|
more_power |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 03 Lip 2007 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A łople i łople...
1.7D- nie jeździ, lecz toczy się...
Ogólnie diesla to można kupować, jak się ma kapitał min. 20 tys. zł, bo diesle z końca lat '90 i początku XXI wieku już jakoś jeżdżą (tj. nie toczą się, ale i tak klekot mnie np. wkurza). A jak kupisz diesla z połowy lat '90 masz 2 wyjścia... albo będziesz miał niesamowitego farta kupując samochód z niezajechanym silnikiem (lecz niestety wtedy dychawicznym), albo kupisz jakieś 2.0, lub więcej na turbinie (bo w tamtych latach jedynie to zapewnia jakieś tam osiągi) godząc się z tym, że masz przebieg 300tys.km+ (bo nikt nie kupuje diesla, żeby nim mało jeździć) i duuużo już części do wymiany (bo jak jednostka przejeździ spokojnie jeszcze z 200tys.km, to turbina, zawieszenie, układ hamulcowy itp. już raczej nie...) Ogólnie moje zdanie jest takie, że samochód to musi mieć min. tych 100KM, żeby przyjemnie jeździł. Więc przejdźmy do mniejszych benzyniaków. Może spróbuj poszukać wśród Hondy... auta bardzo żywotne i bezawaryjne (jednostek 1,3 nie polecam, bo są zwyczajnie za słabe). Najlepszym wyborem będzie 1,6l, które zapewnia bardzo dobre osiągi. 125KM w Civicu pozwala przyspieszać na poziomie rewelacyjnego Swifta GTi (którego się w tej cenie raczej zdrowego nie dostanie), czyli ok. 8,5 sek. do 100km/h. Niestety dość trudno takową dostać w tej cenie, a silniki 1,5 też są dość żwawe i można je z czystym sumieniem polecić. W kwocie 5000zł da się kupić Hondę Civic 1,5, którą napewno jeszcze trochę pojeździsz, a i przyspieszenia w okolicach 9,5 sek. do setki można uznać za więcej niż zadowalające. Części do tego są tanie i łatwo dostępne, a spalanie bardzo przyzwoite. Jest jeszcze oczywiście topowa wersja VTi z jednostką napędową b16a2 o mocy 160KM zapewniająca przyspieszenia w okolicach 7,5sek. do setki, lecz na to potrzebny jest kapitał minimum 10000zł. Co ciekawe również do VTi części nie są jakieś bardzo drogie, a i pali to przy delikatnej jeździe po mieście ok. 8l/100km, a na trasie spokojnie można zejść do okolic 7l. Tu masz parę przykładowych ogłoszeń:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Polecałbym też właśnie Suzuki Swifta. Samochód wbrew pozorom bardzo pakowny i bezawaryjny, a przy tym zadowalający się naprawdę niewielkimi ilościami paliwa. Zwykła wersja 1,3 8V o mocy 68KM w wersjach zasilanych gaźnikiem i 86KM w nowszych wtryskowych zapewnia przyspieszenia do setki w okolicach odpowiednio 10,6sek, i 12 sek. Spalanie? Od 6l na trasie do 7-8l po mieście w zależności od nogi można uznać za wysoce zadowolające. W wersji sedan była montowana ponadto jednostka 1,6 (G16A-95KM i G16B-92KM), która rozpędzała go do setki w ok. 11 sek. zadowalając się spalaniem o ok. 0,5l na 100km większym od jednostek 1,3, co można uznać za wynik naprawdę zadowalający). W kwocie 5000zł (lub nawet mniejszej) bez problemu dostaniesz Swifta w bardzo dobrym stanie. Osobiście najbardziej bym polecał ten właśnie samochód, bo:
-jest tani w eksploatacji
-już w zwykłym 1,3 zapewnia całkiem niezłe osiągi
-mało pali
-części są naprawdę niedrogie i łatwo dostępne
-jest bezawaryjny
-i dość świeży (za 5000zł możesz mieć wersję nawet z roku 1995)
-nie będę ukrywał, że największą bolączką tego samochodu jest dość łatwa podatność na korozję, dlatego przed kupnem trzeba dość dokładnie sprawdzić samochód pod tym kontem, zwłaszcza progi), choć jak się dba tak się ma.
Parę przykładowych ogłoszeń:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] (kiera do wywalenia)
[link widoczny dla zalogowanych] (tyle tylko, że 1,0, choć te auta to już prawie na powietrzu jeżdżą... ze spalaniem możesz spokojnie zejść do 5-6l na 100km)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] (a tutaj taki mały rarytasik;p, chyba najtańsze cabrio na rynku;p)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
ja bym rozważył jakiegoś japończyka, bo za tą kasę, to jedynie to będzie dawało Ci w miarę bezproblemową eksploatację...
Mam nadzieję, że mogłem pomóc
Pozdrawiam
P.S: W RAMACH CIEKAWOSTKI:
Oczywiście najciekawszą wersją Swifta jest GTi , którą jednak poniżej 6000zł bardzo trudno kupić, choć osiągi i ogromna frajda z jazdy w pełni to rekompensują. Cały sekret sukcesu tego samochodu opierał się na dwóch rzeczach. Po pierwsze, auto jest lekkie jak piórko (no może z małą dokładką...). Waży zaledwie 835 kg w mk3 i 790kg w mk2. Drugim atutem jest rewelacyjny silnik (G13B) skonstruowany specjalnie na potrzeby tego modelu. Niemal w całości wykonano go z aluminium (jedynie wałki rozrządu i korbowód zbudowane zostały z kutej stali), zaś nowatorski system wtrysku paliwa i dopracowana konstrukcja zapewniają bardzo efektywną pracę na wysokich obrotach (odcięcie paliwa następuje przy 7,500obr/min). Jednostka dysponuje mocą 101 KM i 113 Nm, co wystarcza by rozpędzić ten niewielki w sumie samochód do setki w czasie 8,5 sekundy i jechać z prędkością 200km/h. A przy tym zadowalając się spalaniem podobnym do zwykłego ośmiozaworowego 1,3. Dodatkowo w tej sportowej wersji było montowane trochę inne, niższe o 15mm zawieszenie i hamulce tarczowe na wszystkich 4 kołach (z przodu wentylowane), co sprawia, że GTi na krętych drogach czuje się jak ryba w wodzie. Do tego dochodzi jeszcze bardzo ładny bodykit (inne zderzaki, progi i lotka), a w środku świetne kubełkowe fotele, sportowa kierownica i zegary (prędkościomierz wyskalowany do 220km/h i obrotomierz do 9000obr/min). A tutaj pewien pogląd, jak to wszystko wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez more_power dnia Sob 14:44, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 14:55, 05 Sty 2008 |
|
|
mizgu |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 10 Lis 2006 |
Posty: 196 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań city |
|
|
|
|
|
|
|
|
hymmmm Mazda 323F 1,8 dohc bardzo dobre auto rodzne i zwrotne 130 koni i jest tania [link widoczny dla zalogowanych] to jest akurat słapsza wersja ale w ładnym stanie . Mój ojciec posiada mazdę 323f 1,6 90km od 1994 roku auto spisuje sie fantastycznie przeżyło parę poważnych wypadków silnik jest pancerny nawet że ma 250tyś przebiegu polonez już by był w zaświatach :P
ps rdzy wogule nie widać bardzo porządnie zabezpieczone auto
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mizgu dnia Sob 15:15, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 15:02, 05 Sty 2008 |
|
|
mateusz1991 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 789 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chotyniec City:)!! Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Świetne autka podałes.Ale te dwa pierwsze mi sie za bardzo nie podabalo,no moze ten Civic, jest spoko.Ale jeśli mial bym brac takiego Civica wybrał bym Honde CRX, świetne sportowe autko, o bardzo dobrych osiągach na małym silniczku. Pod maska mamy silniczek o pojemnosci 1600cm3 o mocy około 130 KM.Dochodzi do tego mała paczka,i jedzie sie tym naprawde świetnie. Autko godne polecenia szczególnie dla młodych ludzi.Ale nie odbiegajmy od tematu.Popieram more powera, i sadze ze benzyniaki sa najlepsze.Najlepiej jakis japończyk, jesli trafimy na naprawde dobry sprzęt to moze on pojedzieć długi czas, bezamaryjnie. Moi rodzice posiadają takie autko jak Nissan Micra , troche starczy z lat '90,ale mysle ze spisuje sie dobrze. Juz kilka lat i jak narazie bez awaryjnie. Oby tak dalej i bedzie ok. Mały silniczek troche ma bo 1.2 nie całe 50KM, wiec malo ale jedzie sie naprawde dobrze i spalanie dosc male. Silnik sprawdza sie dosc dobrze, moge tylko dodac ze autko bylo sprowadzane z zagranicy.... i takiego na allegro nie znajdzie sie raczej , chodzi mi o cene.
[link widoczny dla zalogowanych] - cos takiego. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 15:10, 05 Sty 2008 |
|
|
more_power |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 03 Lip 2007 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Miałem pisać jeszcze o CRX-ie , ale po pierwsze, Flinston mówił, że auto powinno być w miarę przynajmniej rodzinne (a nie ma się co oszukiwać, ceerka do takich nie należy), a po drugie wtedy nie byłby to post, lecz wypracowanie, bo naprawdę kocham te samochody. Nie mniej, jak GTi.
Jeśli chodzi o CRX-a to bardzo polecam tę strone: [link widoczny dla zalogowanych]
A jeśli o GTi to zamieszczam jeszcze krótki filmik, jak to przyspiesza od 0 do 200km/h. :
http://www.youtube.com/watch?v=2ZrSd_cdQEY
i od 0 do 160km/h (zdecydowanie wyraźniej widać zegary:)
http://www.youtube.com/watch?v=2Y6pn1-VqVQ&feature=related
Warto obejrzeć
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez more_power dnia Sob 18:05, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 4
Idź do strony 1, 2, 3, 4 Następny
|
|
|
|