| Silnik na powietrze | |
Wysłany: Wto 21:16, 05 Maj 2009 |
|
|
Thom |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 30 Lis 2008 |
Posty: 415 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ostatnio oglądając Raport Turbo był odcinek o motorze skonstruowanym w Indiach przez jakiś studentów jako prace dyplomową. Motocykl jest napędzany na powietrze. Ma ktoś z was może więcej informacji?Jestem ciekawe jak oni to skonstruowali?
Przed chwilą znalazłem jakieś informacje [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thom dnia Wto 21:19, 05 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 21:37, 05 Maj 2009 |
|
|
Polak |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lut 2009 |
Posty: 41 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Krowie Rogi Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Silnik napędzany sprężonym powietrzem był używany w tramwajach już w XIXw, we Francji. Polscy inżynierowie brali udział w konstuowaniu i wykończeniu. Jak to działa? Normalnie. Zamiast wywoływać ciśnienie spalaniem miesznki pędnej powietrze pod ogromnym ciśnieniem jest wtłaczane do cylindra, nie ma żadnego dumu, ekolodzy uważają to za idealne rozwiązanie. Zawirowania na rynku naftowym sprawiły, że nie od wczoraj szuka się nowych napędów. Pompujesz butlę i jedziesz. Łatwo powiedzieć trudniej zrobić. To tak jakbym powiedział: przerobię sobie Jawkę na czterosuwa. Da się? Pewnie, ale ile byłoby roboty. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 21:44, 05 Maj 2009 |
|
|
Thom |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 30 Lis 2008 |
Posty: 415 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko ciekawe bo jak tam się tłok porusza no to on chyba też się w końcu musi grzać zacząć. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 22:03, 05 Maj 2009 |
|
|
krawiec_ |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 02 Wrz 2007 |
Posty: 569 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
I druga sprawa, jak to już gdzieś wspomniane było - żeby mieć sprężone powietrze maszyny zużywają energię elektryczną wytworzoną dzięki spalaniu węgla. No tak czy nie. I teraz które się lepiej będzie opłacać...? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 10:17, 06 Maj 2009 |
|
|
Polak |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lut 2009 |
Posty: 41 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Krowie Rogi Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W Polsce tak jest. W innych krajach gdzie 80% energii powstaje z uranu, wiatru i wody szuka się sposobów, na to, jak wykorzystać prąd elektryczny do poruszania cywilnych pojazdów. Thom, wytłumacz mi, w jaki sposób silnik o napędzie pneumatycznym egzokinetyczym może produkować ciepło? Minimalne ilości ciepła, powstające wskutek zredukowanego tarcia są natychmiast pochłaniane przez płynący gaz i błyskawicznie odprowadzane na zewnątrz. Polecam poczytać sobie o procesach egzoenergetycznych i endoenergetycznych, jak również o właściwościach gazów. Zrozummcie, koledzy, że jak sprężamy powietrze, to wykonujemy nad nim pracę wskutek czego gromadzi ono energię, między innymi w postaci ciepła. Przypnijcie sobie igłę do pompowania piłek do pompki rowerowej, i wytłoczcie 10 razy energicznie przez igłę powietrze, dotknijcie igły. Co czujecie? Ciepło, które jest formą energii powstałej wskutek pompowania. A gdy gaz sprężony wykonuje prace to chyba jasne, że skąś musi energię pobrać, co nie? Skąd? Z ciepła! Weźcie sobie kończący się aerozol i nadepnijcie, po czym druga osoba przedziurawia go np. szybkim ruchem ostej motyczki do kartofli. Potem birzecie rozcięte opakowanie i przykładacie sobie do policzka. Jest zimne. Dlaczego? Gaz, aby wykonać prace, musiał pobrać energię, więc "poświęcił" ciepło. To jest właśnie dynamika aeralna. Myślicie, że lodówka jak działa? Obieg gazu i różnica ciśnień. Napęd pneumatyczny, tak jak prawie wszystko, jest uzależniony od prądu elektrycznego. Szkoda, że nasze społeczeństwo boi się energetyki jądrowej. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 16:54, 06 Maj 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Z tego co widzę to ten silniczek to nic innego jak silnik parowy, który zasilili sprężonym powietrzem. Prościej się nie dało |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 18:57, 06 Maj 2009 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Z tego co widzę to taki motorek nadaje się tylko po bułki do sklepu...32km zasięgu to prawie nic. Dodatkowo osiągi pewnie znikome, 2 butle lekkie na pewno nie są. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 19:05, 06 Maj 2009 |
|
|
krawiec_ |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 02 Wrz 2007 |
Posty: 569 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Piorko napisał: | Z tego co widzę to taki motorek nadaje się tylko po bułki do sklepu...32km zasięgu to prawie nic. Dodatkowo osiągi pewnie znikome, 2 butle lekkie na pewno nie są. |
Już inżynierów w tym głowa, żeby poprawić właściwości trakcyjne tych pojazdów... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 19:43, 06 Maj 2009 |
|
|
Ogarowiec |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 06 Maj 2007 |
Posty: 494 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jak czytaliscie skuter zaprojektowany do miasta, zazwyczaj dojazd i powrót zpracy, w takich miastach to wystarcza spokojnie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 19:59, 06 Maj 2009 |
|
|
Polak |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lut 2009 |
Posty: 41 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Krowie Rogi Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Im większe ciśnienie w butli tym większy zasięg. Wpompować 110 atmosfer, to by na Marsa dojechał. Tylko - czy podzczas wypadku taka butla nie jest niebezpieczna? Gdyby czymś strzelić od tyłu, to by powstał odrzutowiec. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 19:59, 06 Maj 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Podjeżdżasz sobie na stacje benzynową i dobijasz kompresorem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 20:00, 06 Maj 2009 |
|
|
50g |
Administrator |
|
|
Dołączył: 10 Cze 2007 |
Posty: 1079 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jasło Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Za 1 zł czy tam jełro |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 20:02, 06 Maj 2009 |
|
|
Polak |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lut 2009 |
Posty: 41 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Krowie Rogi Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Albo w domu mieć taki kompresor. I trzech sąsiadów by se napełniało. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 20:02, 06 Maj 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Na stacjach pompowanie kół jest za free |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 20:05, 06 Maj 2009 |
|
|
Polak |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lut 2009 |
Posty: 41 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Krowie Rogi Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W sumie to można zamiast sprężonego powietrz pierdzieć w silnik i by jechał. Póki nie namówimy do tego społeczeństwa, i ten sposób nie będzie tańszy o co najmniej 50%, zostanie tylko w fabryce/warsztacie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|