![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_left.gif) | Ułożenie silnika | ![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_right.gif) |
Wysłany: Pią 18:04, 21 Gru 2012 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
![Administrator Administrator](http://jawka50.ovh.org/dziesiec.png)
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
Jako, że coraz mniej tematów, które przybliżają "nowinki" techniczne ze świata 2T i modyfikacji postanowiłem poszperać tu i tam.
Chciałbym poznać wasze opinie na temat silnika z cylinder skierowanym pod pewnym kątem w dół. Może znacie jego wady, zalety i chętnie się tym podzielicie.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mlody1432 dnia Pią 18:05, 21 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_left.gif) | | ![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_right.gif) |
Wysłany: Pią 19:29, 21 Gru 2012 |
|
|
ogarek2000 |
Gaduła |
![Gaduła Gaduła](http://jawka50.ovh.org/szesc.png)
|
|
Dołączył: 08 Lip 2012 |
Posty: 302 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Częstochowa/Woźniki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
O kurde, nawet nie wiedziałem że są takie silniki, pierwszy raz widzę cylinder do dołu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:46, 27 Sty 2013 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
![Administrator Administrator](http://jawka50.ovh.org/dziesiec.png)
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
Temat zamarł.
Trochę sobie potłumaczyłem wypowiedzi z różnych for i wychodzi na to, że jest kilka plusów i jeden duży minus.
Pozytywne strony takiego ułożenia to swobodniejszy przepływ m.p.p., lepsze chłodzenie tłoka (nie jest to drastyczna różnica, ale odczuwalna w jednostkach stosowanych w sporcie). Minus to niestety łatwość zalania świecy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_left.gif) | | ![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_right.gif) |
Wysłany: Pon 0:19, 28 Sty 2013 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
![Rozmowny Rozmowny](http://jawka50.ovh.org/piec.png)
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
Szkoda, że nie ma tam schematu jak to w środku wygląda. Jeśli chodzi o przestawianie cylindra to wiem tyle, że nie powinien być w osi z wałem bo wtedy płaszcz tłoka szybciej się zużywa, co jest stosowane od wielu lat w samochodach. Co do chłodzenia to chyba za dużo to nie daje, w końcu to jest wodą chłodzone a przewodzenie ciepła z innych części nadal jest takie samo, ja raczej dążył bym w stronę wymagań konstrukcyjnych, obniżenia środka masy, kompaktowości. Wielka wada to wrażliwość na uszkodzenia, no i to łatwiejsze zalewanie... z drugiej strony, świecę można zalać ale komorę korbową już nie tak prosto jak przy starych fumkach z śrubami spustowymi w bloku ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_left.gif) | | ![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_right.gif) |
Wysłany: Pon 20:37, 28 Sty 2013 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
![Administrator Administrator](http://jawka50.ovh.org/dziesiec.png)
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
Niby teoria swoją drogą i przesunięcie cylindra bądź osi sworznia "zmniejsza tarcie" ale w rezultacie tracimy jednak trochę ciśnienia. Silnik jest chłodzony cieczą, ale denko tłoka i tak chłodzi mieszanka, która lepiej wypełnia je od dołu podczas suwu pracy/wydechu.
Wrażliwość na uszkodzenia podobna do silnika "pionowego" lub w układzie V.
Taka ciekawostka od "wariatów" z Italii: [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|