| Wariacje na temat modyfikacji. | |
Wysłany: Nie 20:56, 21 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pomijając wstępną część oficjalną powitań przejdę od razu do sedna.
Typ i rodzaj silnika: 04.145, dwusuwowy, gaźnikowy
Liczba i układ cylindrów: 2, rzędowy, pionowy
Objętość skokowa silnika: 744 cm3
Maksymalna moc pełna: 22 kW (28 KM)
Maksymalny moment obrotowy: 5,88 Nm (6 kGm) przy 2200 obr/min.
Są to dane techniczne silnika syreny 100 - 102. Potrzebuję od was (szczególnie od zaznajomionych dobrze z rasowaniem silników 2t) porad co mogę zrobić, z tą że wymienioną wyżej jednostką. Zmiany nie mogą być zauważalne. Silnik ma pracować w granicach do 40 - 60 sekund na pełnych obrotach. Dodam, że silnik posiada już zrobiony II szlif bloku i planowaną głowicę. Myślę nad dyfuzorem takim jak w trabancie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
lecz jest on za bardzo rozbudowany i mam mieszane teorie co do łączenia dwóch cylindrów pod jeden dyfuzor.
Ma on być zmieszczony w tą puszkę jeżeli będzie taka możliwość: [link widoczny dla zalogowanych]
Czekam na wasze propozycję i uwagi odnośnie tej lekkiej kosmetyki silnika. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:51, 22 Sie 2011 |
|
|
Kant Maniak |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 11 Sty 2011 |
Posty: 96 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hm "lekka kosmetyka" Gdybym ja miał coś takiego wykonać to pierwszą czynnością którą bym zrobił to wymienił świece i kable W/N na jakieś dobrej firmy a przy okazji zmienił także olej.Pokusiłbym się także o podcięcie nóżek tłoków tak jak to się robi w Jawkach/Rometach (w końcu to też 2 T).Można pobawić się pilnikiem z powiększaniem okien i korygowaniem ich.Czyli wykonać takie same przeróbki jak przy silnikach motorów 2T by je delikatnie usprawnić.
POZDRO |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kant Maniak dnia Pon 11:53, 22 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 18:21, 22 Sie 2011 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kant Maniak, jaki olej wymienić? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:44, 22 Sie 2011 |
|
|
Kant Maniak |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 11 Sty 2011 |
Posty: 96 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Irzyk napisał: | Kant Maniak, jaki olej wymienić? |
Nie rozumiem twojego pytania |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 20:14, 22 Sie 2011 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No piszesz o zmianie oleju. Jakiego oleju? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:31, 22 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak chodzi o olej do mieszanki to nie mam zamiaru zmieniać, Castrol Power 1 Racing 2T jest odpowiedni. Świecę i przewody proszę Cię. Podstaw nie trzeba mi wykładać. Wszystko świece, przewody, olej, i inne duperele są już najlepszej jakości.
Chodzi mi o konkretne przeróbki, modyfikacje inaczej tuning.
Dodam iż w planach jest już zapłon elektroniczny na bazie trabanta lub jawy 350 oczywiście części "akcesoryjne". |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 22:22, 22 Sie 2011 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak gaźnik będzie oryginalny ( o ile jest taki jak w 105 ), to można spróbować przekręcić dysze od Warszawy.
Ojciec swego czasu w W-wie miał wkręcone dysze od Sryty, co by to mniej paliło, no i zmulone przy okazji było. Może coś tam ożywi i nie będzie zalewać silnika. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 23:37, 23 Sie 2011 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 9:23, 24 Sie 2011 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Może tu coś znajdziesz, ja przeleciałem 4 czy 5 stron i nic konkretnego nie ma, dalej mi sie nie chce. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 17:19, 24 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Paczta jaki śprytny. Chodzi między innymi właśnie o PO5. Po czym się domyśliłeś?
Dzięki Piorko za link. Przestudiuję i może coś ciekawego znajdę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 19:19, 24 Sie 2011 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dawniej każde dziecko wiedziało (a teraz co niektórzy na wioskach moooże), że w Syrenach były silniki takie jak w motopompach .
Jeszcze za lat głębokiej komuny ciotka do swojej Syreny część silnikową kupowała w jednostce straży pożarnej, bo nigdzie nie szło dostać fantu...
EDIT: A i bym zapomniał, Szwagier w końcu kiedyś się chwalił, że strażak z niego jest, to tym bardziej może wiedzieć . |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Śro 19:20, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:58, 28 Sie 2011 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mlody1432, co Ty? Pierwszy raz bierzesz udział w zawodach? Nie ważne są zawody, ważna jest impreza po nich
PS. I jak? Masz coś? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 19:21, 28 Sie 2011 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie pierwszy i nie ostatni. Impreza jest ważna ale jednak zwycięstwo i wyjazd na zawody wyższego szczebla ważniejsze. Niestety my tylko mamy seryjny idealnie ustawiony sprzęt a reszta jakieś modyfikacje wprowadziła. Rywalizacja nie jest łatwa ale 1 lub 2 miejsce zawsze jest. Więc w tym roku przeprowadzamy remont i dodajemy motopompie wigoru.
Po przeczytaniu kilku książek i artykułów mam już ogólny zarys modyfikacji.
Michał może byś się pochwalił swoją wiedzą co w waszym sprzęcie piszczało? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 19:24, 28 Sie 2011 |
|
|
Piotrek_j |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 12 Sty 2009 |
Posty: 78 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przepoleruj wszystkie doloty, kanał wydechowy spoleruj, możesz spróbować go podpiłować ja tak robiłem w simsonie efekt jest odczuwalny, możesz jeszcze założyć moduł zapłonowy do zapłonów iskrownikowych na IRF840 moduł bardzo łatwy do zbudowania ważną rzeczą w silniku 2T jest tłumik i jego mody, spróbuj w jakiś sposób jeśli się da ( nigdy nie miałem styczności z tym samochodem ) skrócić kolanko wydechowe, ewentualnie rozwiercić dławik ( podobna przeróbka jest tłumika simsona na aoa1) ale jak pisałem nie miałem nigdy styczności z tym silnikiem, a poza tym wymień wszystkie filtry głównie powietrza |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_j dnia Nie 19:28, 28 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 23:13, 28 Sie 2011 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Z tego co wiem to była to totalna seria ale wodę dawała zawsze pod najlepszym cisnieniem. Dlaczego ? tego nie wiem A tak nieoficjalnie to świece i przewody markowe jakieś lepsiejsze , idealna regulacja i przede wszystkim najważniejsze : Operator tej machiny |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|