| większa pojemność | |
Wysłany: Pon 23:23, 20 Lip 2009 |
|
|
maniak |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 28 Maj 2009 |
Posty: 431 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
cześć wszystkim
ostatnio wpadł mi do głowy ciekawy pomysł a mianowicie;
wywalamy z jawki cały układ korbowo-tłokowy idziemy do sklepu lub wbijamy na allegro i poszukujemy wału od większej maszyny(np wsk 125) który zmieści się w skrzynie korbową, a jego końce żeby miej więcej odpowiadały wałowi jawki do wału okupujemy również cyl i spółkę później wybieramy jakie miejsce w górze silnika gdzie możabyłoby to upchnąć i następnie wycinamy odp otwór w silniku i dorabiamy wszystkie kanały
w miejsce starego cylka obcinamy szpilki i montujemy jakiś zajebisty gaźnik dochodzi jeszcze spr z zębatką i magnetem, ale dla kolesia tokarką nic trudnego
co wy na to?
ps mój 223 post |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maniak dnia Pon 23:31, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 0:43, 21 Lip 2009 |
|
|
Flinston |
HandlarZ |
|
|
Dołączył: 19 Sty 2007 |
Posty: 1191 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Przysieki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
hehe, myslalem juz kiedys nad czyms podobnym xD jak ktos ma kase i chęci to sie moze bawic |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 0:45, 21 Lip 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wał od np. DT i cylek tak samo mała skrzynia korbowa i zawsze można dać do spawania i toczenia. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 1:11, 21 Lip 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Spawanie aluminium dla takiego projektu to majątek, dobranie wału to cud, spasowanie czegoś takiego idealnie przez takiego zapaleńca - brak określenia.
Powiedzmy, że taki silnik odpala. Co dostajemy w zamian na końcu? Całe gówno. Wszystko nie działa tak, jak byśmy chcieli. Skrzynia 3b do takiego silnika to jeszcze większa porażka niż gaźnik Jikov. Przemyśl to.
Dużo lepiej poszukać jakiegoś dobrego silnika AM6, zrobić mu zajebisty porting, dobrać dobry wydech i gaźnik. Ale to wszystko w ramie Jawki to nieporozumienie. Podsumowując - rzeźba w gównie. Tyle ode mnie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 1:23, 21 Lip 2009 |
|
|
Flinston |
HandlarZ |
|
|
Dołączył: 19 Sty 2007 |
Posty: 1191 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Przysieki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
wlasnie tez mysle ze bez przeróbki skrzyni by się nie obeszlo... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 9:02, 21 Lip 2009 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To nie prościej kupić inny silnik jak Bunik się pocił? Zrobienie rzeźby zrobieniem, ale weź pod to wyreguluj zapłon... Kupa ludzi przy std. nie daje rady, a co dopiero przy takiej wydumce... To tak, jakby wrzucać głowicę z DOHC do Fiatowskiego OHV... No prawie... - zmniejszenie żywotności silnika... Lepszym w tym miejscu staje się zrobienie porządnego swapa, z porządnym umiejscowieniem silnika, a nie tak, jak koleś z PJ o nicku malina, którzy wrzucił do Ogara silnik od Mińska - wcale nieprzemyślane, dlaczego? Choćby dlatego, że pierwsza lepsza dziura i błotnik przywala w kolanko wydechu... |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Wto 9:02, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 10:16, 21 Lip 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Drugi DOBRY silnik to jest to. Coś jak Bezelek z naszego forum (nie udziela się już) wstawił AM5 do Simsona SR. I wtedy pełen bajer - LC, nowoczesny silnik z 5b skrzynią.
JA po prostu nie widzę polskiego motoroweru z jakimś konkretnie przerobionym silnikiem... Może to dlatego, że wiele ludzi okaleczyło moją, i nie tylko, wyobraźnię robiąc jakieś wieśniackie przeróbki. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 20:51, 21 Lip 2009 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja np. dużo myślałem nad 70ccm w silniku jawki. Jest to możliwe ale trzeba nadlać trochę aluminium pomiędzy żeberka cylindra, nawiercić nowe otwory w tym materiale, karterach i wstawić tuleje od simsona (różnica paru mm na każdym oknie). Starymi otworami na szpilki poprowadzić kanały do dodatkowych okien. Jedynym problemem pozostawał by tłok. Co sądzicie o tym pomyśle? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 21:56, 21 Lip 2009 |
|
|
maniak |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 28 Maj 2009 |
Posty: 431 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
wszystko da się zrobić ale potrzeba chęci a przede wszystkim kaski
a poza tym jednak zostaje jawka |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maniak dnia Wto 22:32, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 10:25, 22 Lip 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Młody, nie pamiętam dokładnie, ale chyba Kawasaki KX80, Honda CR80 i coś tam jeszcze, chyba Yamaha YZ80 mają tłoki na sworzniu fi14mm i średnicę ~48mm. Problem jest taki, że są ileś tam niższe od tłoka Jawki, kilka mm. Musiałbyś dokładnie sprawdzić w katalogu tłoków Vertex na [link widoczny dla zalogowanych] . 48mm to by było 80cc...
Młody, następna sprawa to tuleja. Od Simsona niebardzo jest sens pchać. Jeśli robi się taki projekt, to można by kupić żeliwo na tuleje z Redo albo Gregorius, dać cylinder i to żeliwo do dobrego zakładu tokarskiego i wtedy przetoczą obie rzeczy na odpowiednie pasowanie (wcisk 0.05-0.06mm). Potrzeba wtedy zrobić całkiem nowe okna, ale to jest chyba zaleta, bo mamy pełne pole do popisu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|