| Wymiana sprzęgła w samochodzie. | |
Wysłany: Nie 15:31, 13 Gru 2009 |
|
|
Rafalzo |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 466 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam!
Wie ktoś coś może na ten temat? Nie wiem czy piszę w dobrym dziale. Jest to Rover 214 silnik 1,4 benzyna, napęd na przód... Czy trudny jest taki zabieg? Wiem, że trzeba wyciągnąć skrzynie biegów. Ktoś to kiedyś robił? Warto zabierać się za to samemu jedynie z zestawem kluczy i lewarkiem czy raczej nie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 15:42, 13 Gru 2009 |
|
|
mizgu |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 10 Lis 2006 |
Posty: 196 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań city |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak masz kanał narzędzia to nie widzę problemu ale na lewarku raczej sobie nie poradzisz. Ale polak potrafi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 15:49, 13 Gru 2009 |
|
|
Rafalzo |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 466 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A dużo jest elementów, które że tak powiem "trzymają" skrzynie? Zapomniałem dopisać, że to jest sprzęgło mechaniczne, zwykłe na linke. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:24, 13 Gru 2009 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Poczytaj na forach FSO, to chyba ten sam silnik, co w PoldoRoverach... Parę osób wymieniało sprzęgła... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 16:30, 13 Gru 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja wymieniałem sprzęgło i skrzynię w Oplu Vectra II 1.8 16v.
Miałem tylko do dyspozycji kilka kluczy, parę starych kół i 3 lewarki hydrauliczne.
Robota zajęła mi 2 dni, ciężko tylko było ucelować wałek wychodzący ze skrzyni w tarczę sprzęgłową, potem poszło z górki.
Żeby to zrobić musisz mieć sporo cierpliwości i samozaparcia.
Jeżeli wymieniasz tylko tarczę i docisk to wystarczy odsunąć skrzynię, jak wymieniasz też wysprzęglik to musisz wyciągnąć skrzynie z samochodu.
Zaczynasz od rozłączenia krzyżaka w mechanizmie zmiany biegów i odłączasz linkę sprzęgła, następnie odkręcasz wszystkie śruby mocujące skrzynie z silnikiem.
jeżeli nie możesz odsunąć skrzyni tak aby odkręcić docisk i wyjąć wszystko to musisz odkręcić tak zwane "sanki" i opuścić cały zespól napędowy.
Skrzynia trzyma się tylko na śrubach mocujących ją do silnika.
jeżeli nie czujesz się na siłach to weź kogoś do pomocy, lub oddaj samochód do mechanika
koszt wyjęcia skrzyni u mechanika to 350 - 450zł
Jak coś nie będziesz wiedział to pisz na gg |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rutkowski dnia Nie 16:35, 13 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|