Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » 50/4 - wasza opinia Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
50/4 - wasza opinia
PostWysłany: Pią 17:59, 12 Wrz 2008
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


No więc: jako amator , mający wolny cylinder i troche czasu postanowiłem przerobi go według poradnika zamieszczonego na forum. Jednak poradnik nie zawiera zdjęć, a te które są na stronie conquerora nie pokazują zbyt wiele. Zamieszczam więc swoje z pytaniem czy mój efakt jest poprawny czy może da sobie spokój z kontynuacją.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pytam ponieważ cylinder nadaje się do szlifu i zastanawiam się czy złoży go zrobi szlif i założyć , czy może założyć nowego almota.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:21, 12 Wrz 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


jakbyś zrobił lepsze fotki żeby ostr było to co ma być ostre a nie wszystk ona około to byłoby fajnie. ale myśle że jest spoko, już skoro go zrobiłeś to daj do szlifu i najwyżej sprzedaż


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:25, 12 Wrz 2008
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


No właśnie nie mogę się porozumieć z tym aparatem... 8mpix a dobrego zdjęcia nie zrobi... Ale postaram się...

Edit:

Niestety stało się to czego się najbardziej obawiałem: wypadła dziura przy szpilce. po prostu szarpło multiszlifierką i po ptokach.
Są już ostre fotki:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jakiś pomysł czym to załatać??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piorko dnia Sob 14:39, 13 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:45, 30 Wrz 2008
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


może poxipolem ? jak stwardnieje, jest twarde, jak metal, daje się wiercić, ale nie mam pojęcia, jak się zachowuje pod wysoką temperaturą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:01, 30 Wrz 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Zaspawać,ten stop da się Migiem z Argonem spawać więc problemu nie widzę.

A poxipol odradzam miałem go na gaźniku dokładnie na spadzie,gdy czyściłem jakiś miesiąc temu gaźnik to ten zaschnięty poxipol odpadł i był elastyczny jak guma prawdopodobnie od benzyny,szczerze odradzam.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:22, 01 Paź 2008
disarms
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań


poxipol to jest mieszanka polimerowa a one nie wszystkie są odporne na wysokie temperatury a benzyna moze być ich rozpuszczalnikiem więc na 100% poxipol odpada

a moje pytanie brzmi czy nie da rady tego ladnie wyrownac ?? moze bylo by ok a jak nie to jedynie spawanko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:57, 01 Paź 2008
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


może lut twardy z allegro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:45, 06 Paź 2008
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Jest gościu który spawa alu ale nie dość że będzie biadolił to jeszcze sobie zażyczy Very Happy W sumie to zastanawiam się rozwiązaniem kupic 2 cylek, wrzucić go do pieca, wybić tuleje, wywiercić kanały i wbić starą tuleje. W sumie to mam czas- myślę go założy dopiero jak dotrę almota.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:01, 06 Paź 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Jest sposób, można to zrobić bez spawania - ale trzeba mieć tokarza który by się podjął wykonania cienkościennej tulejki (rurki). Najlepiej byłoby rozwiercić jeszcze o ok. 0,8-1mm otwór na szpilkę, nieco głębiej (tzn. dalej) niż miejsce w którym pojawiła się ta dziura, a następnie w tak pogłębiony otwór szpilki wprasować dorobioną tulejkę. Tulejka zasłoni ten niechciany otwór w kanale, a w razie czego będzie można ją lekko (podkreślam: lekko!) zeszlifować żeby nie zmieniła za mocno przekroju dorobionego kanału płuczącego. Dla pewności że całość jest szczelna, można między tulejkę a aluminium wprowadzić odrobinę płynnego uszczelniacza, takiego jak do montażu skrzyń biegów czy silników. Spawy w cylindrze aluminiowym mają często tę wadę, że tworzą się w ich okolicy naprężenia i po jakimś czasie spawane miejsce "puszcza".


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:47, 06 Paź 2008
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


zalutuj to tak jak lutuje sie rurki od centralnego powinno wytrzymac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:25, 06 Paź 2008
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Myślałem nad takim rozwiązaniem jak mówi leśnik, nawet gdzieś miałem taką rureczkę. Co do toczenia to dobrych tokarzy w okolicy chyba nie ma (albo są i sobie dobrze życzą). No i jeżeli można mieć jakiś zajechany cylinder za 10 zł to nie wiem czy gra jest warta świeczki( a szczególnie jej późniejsze następstwa, chociażby wciągnięcie spawu czy kleju do cylindra.

PS: Czy kanały mogą być płytsze niż te które zrobiłem?? I czy mogą by innego kształtu(chodzi mi o półkoliste-dobrze byłoby je obrabiać) bo te szczerze mówiąc mają konkretne schody które ciężko będzie wyrównać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:28, 06 Paź 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Obawiam się że jeśli zrobisz płytsze niż obecnie, to efekt przedsięwzięcia będzie ledwie zauważalny. Przeciętny przekrój kanału powinien być taki, jak powierzchnia okna którym jest zakończony, jeśli nie większy. Nawet te kanały wydają mi się bardzo małe, ale ich zaletą pewnie będzie to że cylinder może stać się mniej podatny na przegrzanie - bo pierścienie tłoka będą miały bezpośredni kontakt ze świeżą mieszanką na sporej części obwodu, więc silnik powinien lepiej znosić dłuższą jazdę na wyższych obrotach. A co do wygładzenia kanałów, to chyba nie masz innego wyjścia jak dorobić sobie "pilnik" o profilu takim jaki miałyby mieć te kanałki (z oszlifowanej listewki drewnianej) i okleić go papierem ściernym, a potem długo i cierpliwie szlifować aż osiągną właściwy kształt i gładkość. Wiadomo że to upierdliwe, ale nic innego nie pozostaje, tylko dokładna robota daje dobre efekty. Zaszedłeś już daleko, szkoda by było zmarnować to co do tej pory osiągnąłeś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:12, 06 Paź 2008
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Jakieś natchnienie jest, jutro przejdę się do garażu, poszukam rureczki, pomyśle nad tym bo za bardzo mi się drugiego szczerze nie chce robić Very Happy Jak wymyśle z czego i zrobię to napisze. A jak nie to trudno Very Happy A głębsze kanały nie wiem na ile są możliwe bo raz szpilki będą progiem a dwa że nie wiadomo do jakiego momentu można wiercić ...także sprawa wymaga obczajenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:29, 07 Paź 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


w razie czego mam kilka cylindrów z zajechaną tuleją ale dobrym radiatorem Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:27, 06 Lut 2009
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Odświeżam temacik Very Happy

Wczoraj wybita tuleja, dziś już kanały zrobione...Zrobiłem płytkie ale za to szerokie. No i są gładziutkie przede wszystkim...Tylko nie wiem czy w sumie te kanały coś dadzą...Do tej pory nikt anie się na forum nie wypowiadał o kanałach zasilających ani nie pokazał żadnego zdjęcia. Tabu jakieś czy co Very Happy A pare cylków 50/4 już jest z tego co wiem. Wiec tak jak w temacie-wasza opinia.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piorko dnia Pią 19:29, 06 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
50/4 - wasza opinia
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin