| 50/4 - wasza opinia | |
Wysłany: Pią 17:59, 12 Wrz 2008 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
No więc: jako amator , mający wolny cylinder i troche czasu postanowiłem przerobi go według poradnika zamieszczonego na forum. Jednak poradnik nie zawiera zdjęć, a te które są na stronie conquerora nie pokazują zbyt wiele. Zamieszczam więc swoje z pytaniem czy mój efakt jest poprawny czy może da sobie spokój z kontynuacją.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pytam ponieważ cylinder nadaje się do szlifu i zastanawiam się czy złoży go zrobi szlif i założyć , czy może założyć nowego almota. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 19:21, 12 Wrz 2008 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
jakbyś zrobił lepsze fotki żeby ostr było to co ma być ostre a nie wszystk ona około to byłoby fajnie. ale myśle że jest spoko, już skoro go zrobiłeś to daj do szlifu i najwyżej sprzedaż |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 19:25, 12 Wrz 2008 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
No właśnie nie mogę się porozumieć z tym aparatem... 8mpix a dobrego zdjęcia nie zrobi... Ale postaram się...
Edit:
Niestety stało się to czego się najbardziej obawiałem: wypadła dziura przy szpilce. po prostu szarpło multiszlifierką i po ptokach.
Są już ostre fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakiś pomysł czym to załatać?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piorko dnia Sob 14:39, 13 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 21:45, 30 Wrz 2008 |
|
|
Kris_Kros |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 07 Mar 2007 |
Posty: 160 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Północna Wielkopolska Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
może poxipolem ? jak stwardnieje, jest twarde, jak metal, daje się wiercić, ale nie mam pojęcia, jak się zachowuje pod wysoką temperaturą. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 22:01, 30 Wrz 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zaspawać,ten stop da się Migiem z Argonem spawać więc problemu nie widzę.
A poxipol odradzam miałem go na gaźniku dokładnie na spadzie,gdy czyściłem jakiś miesiąc temu gaźnik to ten zaschnięty poxipol odpadł i był elastyczny jak guma prawdopodobnie od benzyny,szczerze odradzam. |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Śro 10:22, 01 Paź 2008 |
|
|
disarms |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 277 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
|
|
|
|
poxipol to jest mieszanka polimerowa a one nie wszystkie są odporne na wysokie temperatury a benzyna moze być ich rozpuszczalnikiem więc na 100% poxipol odpada
a moje pytanie brzmi czy nie da rady tego ladnie wyrownac ?? moze bylo by ok a jak nie to jedynie spawanko |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 19:57, 01 Paź 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
może lut twardy z allegro |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 15:45, 06 Paź 2008 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jest gościu który spawa alu ale nie dość że będzie biadolił to jeszcze sobie zażyczy W sumie to zastanawiam się rozwiązaniem kupic 2 cylek, wrzucić go do pieca, wybić tuleje, wywiercić kanały i wbić starą tuleje. W sumie to mam czas- myślę go założy dopiero jak dotrę almota. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 16:01, 06 Paź 2008 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jest sposób, można to zrobić bez spawania - ale trzeba mieć tokarza który by się podjął wykonania cienkościennej tulejki (rurki). Najlepiej byłoby rozwiercić jeszcze o ok. 0,8-1mm otwór na szpilkę, nieco głębiej (tzn. dalej) niż miejsce w którym pojawiła się ta dziura, a następnie w tak pogłębiony otwór szpilki wprasować dorobioną tulejkę. Tulejka zasłoni ten niechciany otwór w kanale, a w razie czego będzie można ją lekko (podkreślam: lekko!) zeszlifować żeby nie zmieniła za mocno przekroju dorobionego kanału płuczącego. Dla pewności że całość jest szczelna, można między tulejkę a aluminium wprowadzić odrobinę płynnego uszczelniacza, takiego jak do montażu skrzyń biegów czy silników. Spawy w cylindrze aluminiowym mają często tę wadę, że tworzą się w ich okolicy naprężenia i po jakimś czasie spawane miejsce "puszcza". |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 16:47, 06 Paź 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
zalutuj to tak jak lutuje sie rurki od centralnego powinno wytrzymac |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 18:25, 06 Paź 2008 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Myślałem nad takim rozwiązaniem jak mówi leśnik, nawet gdzieś miałem taką rureczkę. Co do toczenia to dobrych tokarzy w okolicy chyba nie ma (albo są i sobie dobrze życzą). No i jeżeli można mieć jakiś zajechany cylinder za 10 zł to nie wiem czy gra jest warta świeczki( a szczególnie jej późniejsze następstwa, chociażby wciągnięcie spawu czy kleju do cylindra.
PS: Czy kanały mogą być płytsze niż te które zrobiłem?? I czy mogą by innego kształtu(chodzi mi o półkoliste-dobrze byłoby je obrabiać) bo te szczerze mówiąc mają konkretne schody które ciężko będzie wyrównać... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 19:28, 06 Paź 2008 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Obawiam się że jeśli zrobisz płytsze niż obecnie, to efekt przedsięwzięcia będzie ledwie zauważalny. Przeciętny przekrój kanału powinien być taki, jak powierzchnia okna którym jest zakończony, jeśli nie większy. Nawet te kanały wydają mi się bardzo małe, ale ich zaletą pewnie będzie to że cylinder może stać się mniej podatny na przegrzanie - bo pierścienie tłoka będą miały bezpośredni kontakt ze świeżą mieszanką na sporej części obwodu, więc silnik powinien lepiej znosić dłuższą jazdę na wyższych obrotach. A co do wygładzenia kanałów, to chyba nie masz innego wyjścia jak dorobić sobie "pilnik" o profilu takim jaki miałyby mieć te kanałki (z oszlifowanej listewki drewnianej) i okleić go papierem ściernym, a potem długo i cierpliwie szlifować aż osiągną właściwy kształt i gładkość. Wiadomo że to upierdliwe, ale nic innego nie pozostaje, tylko dokładna robota daje dobre efekty. Zaszedłeś już daleko, szkoda by było zmarnować to co do tej pory osiągnąłeś. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 21:12, 06 Paź 2008 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakieś natchnienie jest, jutro przejdę się do garażu, poszukam rureczki, pomyśle nad tym bo za bardzo mi się drugiego szczerze nie chce robić Jak wymyśle z czego i zrobię to napisze. A jak nie to trudno A głębsze kanały nie wiem na ile są możliwe bo raz szpilki będą progiem a dwa że nie wiadomo do jakiego momentu można wiercić ...także sprawa wymaga obczajenia |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 0:29, 07 Paź 2008 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
w razie czego mam kilka cylindrów z zajechaną tuleją ale dobrym radiatorem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 19:27, 06 Lut 2009 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Odświeżam temacik
Wczoraj wybita tuleja, dziś już kanały zrobione...Zrobiłem płytkie ale za to szerokie. No i są gładziutkie przede wszystkim...Tylko nie wiem czy w sumie te kanały coś dadzą...Do tej pory nikt anie się na forum nie wypowiadał o kanałach zasilających ani nie pokazał żadnego zdjęcia. Tabu jakieś czy co A pare cylków 50/4 już jest z tego co wiem. Wiec tak jak w temacie-wasza opinia.
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piorko dnia Pią 19:29, 06 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3 Następny
|
|
|
|