| Docieranie | |
Wysłany: Sob 21:36, 29 Gru 2007 |
|
|
kame911 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 23 Gru 2007 |
Posty: 123 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Dziergowice City :P |
|
|
|
|
|
|
|
|
Docieraniem silnika nazywamy proces polegający na wzajemnemu wygładzaniu się i dopasowywaniu gładzi cylindra, tłoka i pierścieni . Nawet najlepiej spasowane pierścienie musza zostać dotarte aby uległy właściwemu osadzeniu osiągając maksymalną szczelność.
Silnik złożony na nowych lub regenerowanych częściach wchodzi w okres docierania.
Okres ten trwa 500km przy wymienionym cylindrze, tłoku i pierścieniach. Podczas wymiany samych pierścieni czas ten skraca się do ~120km.
Docieranie silnika wiąże się z tym samym: częstym otwieraniem przepustnicy na maxa, jednak bez dłuższego utrzymywania wysokich obrotów lub obciążenia. Pomiędzy pełnymi otwarciami silnik powinien mieć czas na odprowadzenie ciepła z silnie nagrzanych miejsc i usunięcie cząsteczek metalu z docierających się elementów.
Podczas całego docierania nie należy jednak zapominać o najważniejszych zasadach:
*
Stosuj mieszankę paliwa i oleju w proporcji 1:25, można także wzbogacić skład mieszanki podnosząc iglice ( ustawiając spinkę na iglicy rowek niżej),
*
Zawsze nagrzej silnik do temperatury pracy (większość szkód wyrządzonych silnikowi jest przez obciążanie go jeszcze przed nagrzaniem),
*
Stosuj gwałtowne otwarcia i zamknięcia gazu podczas jazdy,
*
Uważaj na temperaturę. Nawet chwilowe przegrzanie silnika może doprowadzić do zeszklenia honowanej powierzchni cylindra uniemożliwiając skuteczne dotarcie i uszczelnienie oraz może dojść do puchnięcia tłoka, który skutecznie potrafi zatrzeć cylinder,
*
Jazda ze stała prędkością obrotową silnika w okresie docierania odpada... to "zabija" silnik !
Pyrkanie kilometr za kilometrem z oszczędnym manipulowaniem manetką gazu... zbyt ostrożne i delikatne docieranie silnika wbrew pozorną niesie więcej zła niż dobrego, ponieważ powstanie próg na cylindrze i silnik nie rozwinie w późniejszym czasie pełnej mocy. Istnieje ryzyko uszkodzenia pierścienia w skutek uderzania o zbyt wysoki próg. wynikają one z działania sił bezwładności i luzów w połączeniach.
Delikatnym docieraniem możesz „oszczędzić” sobie 2-10% mocy i podobny procent żywotności ! Po dotarciu moc silnika w porównaniu do stanu początkowego, wzrasta o około 0,5 kW (0,7 KM) i jednocześnie zmniejsza się zużycie paliwa.
Wraz z upływem czasu zwiększa się sprawność pojazdu i coraz więcej użytecznej energii może być wykorzystywane do jego napędzania.
Po przekroczeniu granicy 500km należy zmienić stosować już mieszankę paliwa i oleju w proporcji 1:30, oraz ustawić skład mieszanki.
Napiszcie swoje opinie na ten temat[/quote] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kame911 dnia Nie 20:15, 30 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 21:53, 29 Gru 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Całkowicie się z tym zgadzam i zaobserwowałem to na własnym przykładzie gdyż wymieniałem cały zestaw cylinder,tłok,pierścienie i ogar z początku był mułowaty a teraz z karzdym kilometrem jest coraz szybszy i zrywniejszy.Obecnie mam przejechane jakieś 400km i wszystko gra. I tak jak tu jest napisane najważniejsze jest żeby nie przegrzać. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Sob 21:56, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Nie 12:02, 30 Gru 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no dobrze to jak zrobić żeby nieprzegrzac napiszcie mi to
odpalasz motor i co jedziesz jak ??? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 12:10, 30 Gru 2007 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Krótkie pytanie:
Czy Ty jesteś autorem tego postu? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 12:54, 30 Gru 2007 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie jest autorem raczej,znalazłem to na innej stronie. Wystarczy wpisać fragment tekstu w google. :P |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Nie 12:54, 30 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Nie 13:17, 30 Gru 2007 |
|
|
kame911 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 23 Gru 2007 |
Posty: 123 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Dziergowice City :P |
|
|
|
|
|
|
|
|
dokładnie znalazłem to na innej stronie. Ale wkleiłem bo nie widziałem tutaj tekstu o docieraniu. A to jest chyba jednak najbardziej prawdopodobne |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 14:07, 30 Gru 2007 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To nie podpisuj się pod czyjeś "dzieło". Takie ostrzeżenie na przyszłość (nic związanego z działalnością modów), potem nawet jakaś kara będzie mogła Ciebie spotkać. Umieścić możesz ot tak dopiero wtedy, gdy masz zgodę autora na rozpowszechnianie jego dóbr.
Wstaw w [quote], podaj źródło i będzie dobrze.
Potem niech mod usunie to ot. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Nie 14:09, 30 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 14:07, 30 Gru 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hitler789 napisał: | no dobrze to jak zrobić żeby nieprzegrzac napiszcie mi to
odpalasz motor i co jedziesz jak ??? |
Jedziesz normalnie, to proste obierasz sobie jakąś krótką trasę z domu gdzieś (najlepiej nie dłuższą niż 5km w jedną stronę) i spowrotem. Po 5 km robisz postój i sprawdzasz jak ciepły jest cylek ktoś kiedyś podał sposób żeby pluć na cylek i to dobry sposób jak slina delikatnie paruje to jest ok i można jechać dalej a jak się gotuje to trzeba zgasić moto i poczekać trochę aż ostygnie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 17:37, 30 Gru 2007 |
|
|
Szymon93 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 621 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Żory Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
"Jazda ze stała prędkością obrotową silnika w okresie docierania odpada... to "zabija" silnik ! ".....-
Czy to jest prawda? Bo coś mi się to nie zgadza. Może się mylę, wytłumaczcie mi to proszę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 17:48, 30 Gru 2007 |
|
|
Pavloor |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Paź 2007 |
Posty: 242 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź |
|
|
|
|
|
|
|
|
Prawa autorskie;). Jest to dość brutalny sposób docierania i ja własnie taki stosuje. Przyda sie na forum, ale na przyszlosc uwazaj z tekstami z innych stron. Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 18:42, 30 Gru 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Docieranie silnika ze stałą prędkością obortową niszczy go, ponieważ luzy które są seryjnie (montażowe) wału, tłoka, korbowodu i innych części powodują "wysuwanie" się tłoka wraz z pierścieniami "wyżej" tj. bliżej głowicy , przez co próg na cylindrze powstaje dalej od głowicy i w efekcie w skrajnym przypadku przy odkręceniu gazu na maxa pierścienie się o ten próg mogą połamać. Przedmuchując silnik wysokimi obrotami podczas docierania powodujesz powstawania progu bliżej głowicy, przez co ryzyko połamania pierścienie bądź mocnego spadku mocy jest małe |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 19:32, 30 Gru 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puzon89 napisał: | Hitler789 napisał: | no dobrze to jak zrobić żeby nieprzegrzac napiszcie mi to
odpalasz motor i co jedziesz jak ??? |
Jedziesz normalnie, to proste obierasz sobie jakąś krótką trasę z domu gdzieś (najlepiej nie dłuższą niż 5km w jedną stronę) i spowrotem. Po 5 km robisz postój i sprawdzasz jak ciepły jest cylek ktoś kiedyś podał sposób żeby pluć na cylek i to dobry sposób jak slina delikatnie paruje to jest ok i można jechać dalej a jak się gotuje to trzeba zgasić moto i poczekać trochę aż ostygnie. |
a przez ten odcienek krótki to otwieram i zamykam gwałtownie przepustnice ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:49, 31 Gru 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hitler789 napisał: | puzon89 napisał: | Hitler789 napisał: | no dobrze to jak zrobić żeby nieprzegrzac napiszcie mi to
odpalasz motor i co jedziesz jak ??? |
Jedziesz normalnie, to proste obierasz sobie jakąś krótką trasę z domu gdzieś (najlepiej nie dłuższą niż 5km w jedną stronę) i spowrotem. Po 5 km robisz postój i sprawdzasz jak ciepły jest cylek ktoś kiedyś podał sposób żeby pluć na cylek i to dobry sposób jak slina delikatnie paruje to jest ok i można jechać dalej a jak się gotuje to trzeba zgasić moto i poczekać trochę aż ostygnie. |
a przez ten odcienek krótki to otwieram i zamykam gwałtownie przepustnice ?? |
Najlepiej jechać na średnich i gwałtownie otworzyć przepustnicę do max obrotów i prędkości,jechać krótki czas na max a puźniej spowrotem na średnie. |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 13:31, 31 Gru 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a ile tak ?? jechac na max predkości ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 15:30, 31 Gru 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kilkaset metrów, a później przymykasz gwałtownie przepustnicę i dajesz mu trochę wytracić prędkość w ten sposób się ochłodzić. Przerwy co 5 km na początku, później już rzadziej.
Oczywiście leje się też więcej oleju do mieszanki oraz daje silnikowi rozgrzać na obrotach jałowych przez 2-3 minuty przed jazdą. |
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez gniewny dnia Pon 15:32, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|