Wysłany: Pon 20:35, 06 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Karol 282 a możesz zdradzić wszystkim co to jest za olej? Chodzi mi o nazwe i typ, a co do skrzyni to z ojcem gadałem to mi da silnikowego do samochodów półsyntetyka to se do skrzyni wleje w końcu ten olej będzie na pewno lepszy od Luxa bo w silniku panują dużo cięższe warunki niż w skrzyni jak pisał gniewny (chyba) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 22:11, 06 Sie 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Motul, jak wiadomo to najlepszy olej na rynku. Potem masz Quaker state i potem cala reszta, która jest wykonywana na tych samych komponetach.
Może mi ktoś technicznie poświadczyć (oprócz jałowego gadania, że przecież wlalem drogi olej to chodzi o wiele lepiej), dlaczego zwiększa się dynamika i powieksza się moc lejąc do swojego silnika do paliwa lepszy olej? Co w tym oleju jest lepszego, że moc rośnie?
Do skrzyni leje się olej przekładniowy (używam hipol, na stacjach najtańszy). |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 22:37, 06 Sie 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Robak200PL nie radzę do skrzyni lać oleju silnikowego półsyntetycznego ponieważ ma za małą gęstość i spowoduje ślizganie się sprzęgła. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 8:14, 07 Sie 2007 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja w skrzyni mam hipol. dobrze jesto choc kiedys miałem mobila niezastąpiony olej zero ciagniecią i wogule a na hipolu cóz jest jak jest |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 9:31, 07 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gniewny masz rację w tym samym artykule o olejach pisze też takie coś, więc zostają mi 2 opcje:
lać Hipol który nawet kiedyś sobie kupiłem nie wiem w sumie po co
lać jakiś Castrol albo inne przekładniowe ustrojstwo.
Do matury:
Oleje nie podnoszą mocy tylko mają za zadanie smarować części współgrające ze sobą w w silniku ale na skutek temperatury i spalania mieszanki z oleju który się nie spala tworzy się szlamista maź zwana nagarem (jak stwardnieje) a lepsze jakościowo oleje mają jakieś detergenty które temu zapobiegają dodatkowo mają tez składniki myjące dzięki którym nie osadza się na ściankach cylindra ten nagar i nie niszczy jego gładzi na skutek ruchu tłoka w cylindrze. Oleje maja jeszcze dodatki przeciwutleniające
które zapobiegają wchodzeniu w reakcje związków które szkodzą silnikowi a powstają w czasie spalania i są jeszcze dodatki zapobiegające korozji. Na mixolu możesz odnieść wrażenie po pewnym czasie jakby coś cię muliło, muli cie ten nagar, a jest on o tyle niebezpieczny że nie pozwala na
odpowiednie chłodzenie tłoka i głowicy na którym osiada przez co tłoki mają tenedencję do zacierania się. Spotkałem się z opinią że mixol w zupełności wystarczy do naszych silników, konstrukcyjnie z lat 40 - 50 jak nie wcześniej a wtedy były cienkie jakościowo oleje i nie opłaca się lać lepszych. Jednak ja myślę że lepszy olej lany w tej samej proporcji jaką zakładał producent relatywnie poprawi żywotność silnika, dochodzę do wniosku że mixol nie smaruje tylko zapobiega zatarciu a to jest mało optymistyczne dla żywotności całego sprzętu i naszego portfela zarazem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 10:57, 07 Sie 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja jeźdzę na orlen 2T syntetic i jest 100 razy lepszy od miksola sprawdziłem nagar i prawie go niema a na miksolu jest w h** . |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 12:07, 07 Sie 2007 |
|
|
nieutek |
Administrator |
|
|
Dołączył: 18 Lut 2006 |
Posty: 762 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja jeżdżę na orlenowskim mixolu s i zamierzam go wymienić bo ostatnio coś jawka muła dostała jak jest zimna i dużo nagaru mam.
A do skrzyni w jawce można lać tylko mineralny olej bo jawka nie ma filtru oleju i wszystkie opiłki chodziły by po skrzyni powodując szybsze zużywanie się części, a olej mineralny nie zabiera tych opiłków ze sobą tylko zostają one na dnie skrzyni |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 13:37, 07 Sie 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robak200PL nie musisz mnie oświecać, miałem prace projektową o olejach...
Poprostu szlak mnie trafia gdy widze, jak ktoś wcześniej napisal, że wlał teraz "dobry" olej i maszyna mu chodzi o wiele lepiej..
Jeżeli chcesz przedłużyć dobre działanie swojego silnika wtedy faktycznie warto używać motul`a lub quaker`a. Potem masz wszelkiego rodzaje mobile, schelle itd które są produkowane na podstawie tej samej receptury i różnią się tylko ceną na samym końcu masz mixol.
Osobiście używam mixola, bo licze na bez awaryjne 5k km więc nie ma sensu pozwalać sobie na takie doskonałości.
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 15:03, 07 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Może mi ktoś technicznie poświadczyć (oprócz jałowego gadania, że przecież wlalem drogi olej to chodzi o wiele lepiej), dlaczego zwiększa się dynamika i powieksza się moc lejąc do swojego silnika do paliwa lepszy olej? Co w tym oleju jest lepszego, że moc rośnie? - to cytat z wypowiedzi matury
Sam sie pytałeś o techniczne poświadczenie więc Ci pisze co to daje jak sam chciałeś więc o co Ci teraz chodzi? Chciałeś to masz, więc po co sie jeszcze odzywasz żebym cie nie pouczał? Pomyśl zanim na kogoś zaczniesz najeżdżać |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 17:23, 07 Sie 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie najeżdżam Sorry jak tak to odczułeś.
Poprostu doskonale wiem (tak jak i Ty), że nalewając nagle sobie oleju za ba 40zł nic to nie da.
Tym bardziej nie poprawią się osiągi. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 18:54, 07 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobra sorry może tez za ostro troche poleciałem, a jaki ty olej lejesz do skrzyni? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 18:58, 07 Sie 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
matura napisał: |
Do skrzyni leje się olej przekładniowy (używam hipol, na stacjach najtańszy). |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni 1, 2
|
|
|
|