| Głowica 70 cylinder 50 | |
Wysłany: Pią 17:22, 27 Gru 2013 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam
Jakie będą skutki jeżeli Do głowicy 70ccm włożymy cylinder 50ccm.
Przepuszczam że zmniejszy się sprężenie ,ale o ile % ?
A może stanie się coś innego ? Jak z trwałością takiego zestawu?
Pytanie nie dotyczy jawki ani żadnego konkretnego motoroweru.
Chodzi o silnik 2T |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek1998 dnia Pią 17:28, 27 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 18:12, 27 Gru 2013 |
|
|
ogarek2000 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 08 Lip 2012 |
Posty: 302 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Częstochowa/Woźniki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To własnie by zależalo troche od danego motorka, ale sprężanie się zmniejszy, tłok może obijać o głowice. Konkretnie byc musiał dać marke i model, a tak ogónie to nie ma co się w to bawić. Najlepiej mieć to i to pod daną pojemność i mieć święty spokój. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 18:43, 27 Gru 2013 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli byśmy założyli ,że kształt i wysokość komory spalania była by identyczna to zmieniłby się tylko stopień sprężenia tak? A trwałość po takim zabiegu ?
Aby obliczyć stopień sprężenia trzeba podzielić Pojemność skokową przez objętość komory spalania?
Jeśli to jest prawda i przyjmiemy ,że egzemplarzem badawczym byłby silnik o fabrycznej pojemności skokowej 50ccm i st. sprężenia 10 oraz ,że komplet 70 ccm ma identyczny st. spręż to komora spalania w głowicy 50ccm wynosi 5ccm ,więc tłok sprężając mieszankę musi sprężyć ją dziesięciokrotnie.
W cylindrze 70ccm i głowicy 70ccm komora spalania wynosi 7cmm ,bo 70:10=7
W przypadku cylinder 50+głowica 70 ,aby obliczyć stopień sprężenia musimy podzielić pojemność skokową cylindra przez komorę spalania ,więc 50:7=7,14
Stopień sprężenia
nam więc z fabrycznych 10 do 7,14
Czy te wywody są prawdziwe?
Mały błąd. Stopień sprężenia=(poj.skok.+obj. komory spalania):obj. komory spalania |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek1998 dnia Nie 21:32, 29 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|