| Gwinty w cylindrze, gaźniku, simmeringi w kołach, licznik. | |
Wysłany: Czw 21:39, 27 Lut 2014 |
|
|
fiskusmati |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 27 Lut 2014 |
Posty: 11 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam.
[Jawa 50]
Dawno temu zakupiłem jawkę, zabrałem się za jej remont, lecz z różnych względów nie mogłem go dokończyć - zrobiłem silnik, lecz nie wiedziałem czy odpala. I tak jawka przeleżała kilka lat. Teraz się za nią zabrałem.
Jawka jest już na działce, daleko od miejsca zamieszkania, i zanim pojadę do niej drugi raz, muszę wiedzieć parę rzeczy których nie sprawdziłem kiedy byłem "przy niej" lub nie mogę ich znaleść.
1. Mam ścięty lub ukręcony gwint w cylindrze, mocujący kolanko wydechowe.
Zamierzam rozwiercić i przegwintować go na rozmiar wyżej (dostępny).
I nie pamiętam jaka tam idzie śruba, a muszę dobrać odpowiednie wiertło do rozwiercenia, zgodnie z normami warsztatowymi.
2. Podobny zabieg czeka mnie też w gaźniku. Tam ukręciła się śruba, która została w środku. Chodzi o pokrywkę komory pływakowej, są tam dwie śruby, jedna z nich pękła i została wewnątrz, więc również muszę to rozwiercić i przegwintować rozmiar wyżej. Jaki tam jest gwint?
3. Jakie simmeringi są w kołach, chodzi o te uszczelnienia przed łożyskami w piaście. Co prawda teraz zainstalowałem tam łożyska kryte, ale wolałbym mieć tam te simmeringi.
4. Co najczęściej pada w relacjach prędkościomierza? Teoretycznie linkę mam całą, chociaż mocno poszarpany oplot, napędu nie rozbierałem. Czy cześciej pada napęd w kole, czy licznik w lampie? Można podpiąć linkę pod wiertarkę i zakręcić na wolnych obrotach, licznik powinien wtedy coś wskazywać, tak? W lewo czy w prawo kręcić?
5. No i opcjonalnie, co muszę przejrzeć, wymienić lub zregenerować, jeśli zamiast cewek świetlnych dających 6V 20W, wstawie równolegle cewki zapłonowe uzyskując 6V 30W oraz zamienię żarówkę z 15/15W na 25/25W ?
Przewody za cienkie, upali odbłyśnik, czy to wszystko było takie samo w jawce sport (gdzie jak wiemy było tak zrobione oryginalnie)?
A tutaj jedno z pierwszych odpaleń, info w opisie filmu na youtube.
(niestety antyspamowy system forum nie pozwala mi na umieszcznie pełnych linków, bo jestem użytkownikiem krócej niż 24h)
/watch?v=DURQvSI4T20
Pozdrawiam! |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fiskusmati dnia Czw 21:45, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 22:29, 27 Lut 2014 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
w CYLINDRZE JEST CHYBA GWINT M8 ,A W GAŹNIKU CHYBA M6.
Jeśli zmieniasz cewki na zapłonowe to zmieniasz tylko moc żarówek ,aby w sumie dawały 30w ,nie wiem jak z napięciem w żarówkach ,ale inne podzespoły pozostają identyczne ,bo było to rozwiązanie fabryczne nie tylko w sportach I różniło się tylko mocą cewek. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek1998 dnia Czw 22:32, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 22:36, 27 Lut 2014 |
|
|
fiskusmati |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 27 Lut 2014 |
Posty: 11 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak z tego co pamiętam na oko, w gaźniku było chyba jakieś M5, a kolanko było na M6. Może ktoś się przejść do swojej jawki i to sprawdzić ?
Ahhh, nie mogę wstawić linku, ale znalazłem, że podobno w cylindrze gwint jest na 6, ale niech ktoś sprawdzi jak może.
No i gaźniczek. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fiskusmati dnia Czw 22:50, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 23:43, 27 Lut 2014 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Okno wydechowe cylindra - gwint metryczny M6, standardowy.
Gwint pod pokrywę komory pływakowej - M4, tak samo std.
Rozmiary simmeringów do znalezienia na forum, bardzo łatwo...
Mi padła linka i ślimak w ciągu jakichś 6tkm. Kręcić musisz w lewo wiertarką czy innym urządzeniem.
Warto poprowadzić nową instalację elektryczną. Pracy na parę godzin, ale efekt końcowy znacznie lepszy niż przy ponad 30 letnich przewodach.
EDIT: Co do tych zerwanych gwintów... Na siłę można próbować przyspawać jakiś pręt do zerwanej szpilki w cylindrze/użyć wykrętatów. Rozwiercanie pod nowy gwint uznałbym za ostateczność... |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Czw 23:45, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 0:02, 28 Lut 2014 |
|
|
fiskusmati |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 27 Lut 2014 |
Posty: 11 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dziękuję za pomoc. Niestety przez ten czas szukałem simmeringów na forach, niestety odnośnie kół nic nie znalazłem, są tylko simmeringi w silniku...
Pozdrawiam. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|