| Kilka pytań nt. tłumika, cylindra i karterów | |
Wysłany: Pon 5:37, 24 Mar 2008 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
A więc tak, mam kilka pytań do użytkowników z wystarczającą wiedzą.
Tuleja cylindra:
Który schemat byłby najlepszy? Który opłaca się przenieść na tuleję?
Pozwoliłem sobie wykorzystać rysunki z profilu Bikepics Garrego - mam nadzieję, że się nie obrazi (:P).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kartery:
Temat tych progów przewijał się kiedyś na forum, ale nie mogę go niestety znaleźć. Czy owe progi można zlikwidować? Na stronie, bodajże (nie chcę skłamać) Conqerora, widziałem kartery bez tych progów. Stąd moje zapytanie. Zdjęcie także zaczerpnięte z BP Garrego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wydech:
Czy istnieje jakaś zależność w średnicach wlotu i wylotu komory rozprężnej? Czy wylot jest jakimś, bo ja wiem, procentem wlotu? Nie wiem jak to ująć. Tutaj pozwoliłem sobie przerobić część zdjęcia Leśnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za niedoświadczenie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Pon 5:38, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:08, 24 Mar 2008 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiec tak. Co do cylindra to trzeci wybór by był najbardziej odpowiedni. Ale do tego już trzeba dobry wydech Kartery jak najbardziej można tam spiłować tą powiechrznie i ładnie wyrównać. Nie koniecznie polerować bo mieszanka sie będzie skrlaplać na ściankach! Lepiej to zmatowić papierem 100. A co do wydechu to nie jestem na 100% ale jest jakaś zależność średnicy kolanka a wylotu z dyfuzora. Musiał by sie garry1 wypowiedzieć w tej sprawie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:15, 24 Mar 2008 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W wydechu jest różnica. Wlot z kolanka wydechowego wynosi ok. 2,5cm, a końcówka tego dyfuzora 14-16mm. W tej końcówce ważną rolę odkrywa odległość pomiędzy nią, a dławikiem. Motor lepiej pierdzi, lepiej się zbiera, ogólnie lepiej . Leśnik dużo pisał o tym na forum, baaardzo dużo. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:20, 24 Mar 2008 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tuleja:
1. Układ kanałów bez przeróbek taki jaki jest oryginalnie. Już po nim widać, że silnik jest strojony wysoko i ma raczej małą elastyczność.
2. Silnik zestrojony naprawdę bardzo wysoko. Moc będzie osiągana na bardzo wysokich obrotach, elastyczność bardzo słabiutka. Podwyższone oraz poszerzone okienka kanałów przelotowych, ssącego i wydechowego. Skoro powiększone są wcięcia w tuleji to pewnie powiększeniu ulegną też kanły płuczące. Przydałoby się przyciąć płaczsz tłoka by nie było zbyt dużej różnicy pomiędzy rezonansami wydechu i ssania bo wydechowy jest podwyższony o 3,2 mm a ssący tylko o 1 mm co może ją spowodować.
3. Tylko poszerzone kanały płuczące i ich okienka - może to zwiększyć moc i elastyczność ale potrzebne jest do tego odpowiednie zasilanianie ( ssące) oraz odprowadzanie spalin (wydechowe).
W razie przeróbek z pkt. 2 musisz jeszcze dobrać odpowiedni wydech by one coś dały.
Kartery:
Możesz tylko po co. Mocy i tak przybędzie tyle, że nawet nie poczujesz.
Wydech:
Moim zdaniem to zalezy od pojemności pod jaką wydech jest stworzony. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:46, 24 Mar 2008 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zależność między wlotem a wylotem jakaś jest ale nie jestem w stanie powiedzieć jaka... W exchaust calculator wychodzi jakoś że z kolanka od jawki 29 mm średnicy wewnętrznej wylot ma około 16-17 mm więc tym bym się wspierał wyliczając wydech.
Co do karterów... nie zauważyłem zmian, ale zawsze lepiej takie progi zlikwidować |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:47, 24 Mar 2008 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Czyli najlepszym rozwiązaniem dla cylindra jest trzecia opcja? Czy na oryginalnym osprzęcie (gaźnik i wydech) odczuję duży przypływ mocy? Czy jeśli chce coś zyskać muszę zmienić gaźnik i wyspawać wydech?
Jeszcze pytanko co do kanałów płuczących... Dobrym pomysłem byłoby poszerzenie na jakieś 22 mm? Zaznaczam, ze nie chcę wysoko stroić silnika. Zależy mi na jako takiej elastyczności, bo silnik ma być używany w normalnej jeździe, lecz nie w stylu staruszka. Po prostu nie chcę, żeby silnik musiał być kręcony bardzo wysoko, żeby jako tako się jechało. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Pon 11:52, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:54, 24 Mar 2008 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
gaźnik może zostać, ale wydech... niezbyt |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 13:26, 24 Mar 2008 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
gaznik przy tak przerobionych kanałach moze nie wyrobic,polecam 16 n1 rozwiercony na 19 mm i jakas wieksza dysza główna
tłumik najlepiej wyspawac jak masz mozliwosciz tego schematu co dałem gdzies na forum,mozna go jeszcze zmodyfikowac,napewno cos na wzór tamtego da najwiecej mocy
co do karterów to wyjdziesz na 0 bo wycinajac te przegrodki troche powiekszysz szkodliwa pojemnosc skrzyni korbowej,czyli niby wyciecie cos da ale i od razu to zabierze pojemnosc skrzyni korbowej
co do cylindrów to one juz srednia beda sie nadawac do codziennej jazdy,
ja bym wybrał 2 schemat,załozył zebatke 11 albo 10 i by sie jezdziło,pewnie w gurnej partii obr ciagnoł by troche na koło |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 14:18, 24 Mar 2008 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja proponuje gaźnik 24mm od mz 150 w skrzynie korbową z talerzem sterującym otwarciem przepływu mieszanki do tego jakieś gustowne 6 płuków i potrójny kanał wydechowy oczywiście jakaś podkowa i wydech takim rezo że pogubisz zęby Do tego nowy tłok dotoczony z AK20 na jednym pierścieniu od jakiejś suszary najlepiej pochromowany Oczywiście nie obejdzie sie bez łożysk już C4 mimo że mają większą oporność, wał z hartowaną korbą i łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka, simmeringi z podwójnymi wargami brązowe baardzo wytrzymałe, zapłon oczywiście bezstykowy najlepiej na CDI z możliwością wgrywania map zapłonowych, skrzynia i sprzęgło od CZ 175... aaa zapomniałem o głowicy słoneczkowej Do gaźnika oczywiście filtr gąbkowy Fajne co nie ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 14:21, 24 Mar 2008 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
No fajny miałeś sen, wręcz zajebisty. xD A były tam smoki? I księżniczki? xD |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Pon 14:23, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Pon 14:22, 24 Mar 2008 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Co Ty chcesz ?? xD Księżniczka jawa tam była... xD Dobra wracamy do tematu ;P |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karol282 dnia Pon 14:24, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Pon 15:25, 24 Mar 2008 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeśli dobrze widzę, to w schemacie 2. okno wydechowe jest podwyższone o 3mm.
Życzę powodzenia temu kto to zrobi, bo poniżej 6 tys. silnik będzie miał nikłą moc.
Elastyczność niemalże zerową. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 15:57, 24 Mar 2008 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
a więc mój schemat i ja to zrobiłem ;p moc na dole jest ok, nie wiem jeszcze jak będzie na sportowym tłumiku bo na org jest tak jak normalnie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 16:53, 24 Mar 2008 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ozorków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W zależności od tego jak poszerzysz płuki tak musisz przerobić wydech. Jak to ne ibędize dostosowane do sieibe to będize dupa
Schemat 2 jest bezsensowny no jak by były chociaż ze 4 kanały to by pasowało .
3 by był ok ale ja bym co nieco poprawił
i to 45 jest totalną głupotą powinno być idealnei równo na 44 tak jak skok |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Conqeror dnia Pon 16:54, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Pon 17:35, 24 Mar 2008 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|