 | Kopnik w Jawce z drugiej strony?? |  |
Wysłany: Nie 1:38, 14 Gru 2008 |
|
|
Flinston |
HandlarZ |

|
|
Dołączył: 19 Sty 2007 |
Posty: 1191 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Przysieki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Pewnie wielu z was chciało mieć kopnik w swojej Jawce tak jak w każdym normalnym motocyklu. Udało mi się opracować co prawda prymitywny plan, ale jak by się nad nim zastanowić jest on bardzo realny do wykonania.
No więc, na wałek kopnika (czy jak to się inaczej zwie) nakładamy jakąś zebątka, tryb ( od zepsutej szkrzyni biegów czy czegoś podobnego). Teraz zaczynają się lekkie schody. Z tyłu silnika, tzn za tym wałkiem kopnika, trzeba zamontować nowy wałek takiej długości, aby wystawa po pare cm z każdej strony. Oczywiście nie montujemy tego do silnika tylko gdzieś do ramy, na jakichś łożyskach czy czymś podobnym. Na koniec nowego wałka od strony zapłonu zakladamy tryb taki sam jak na walku kopnika, tak aby obydwa się zatrybiały i w ostateczności aby jeden mógl poruszyc drugim. Na drugim koncy nowego walka zakladamy kopnik i cały projekt gotwy. Oczywiście można (a nawet trezba!!) jakoś obudować te tryby, zeby nikt palucha nie wsadzil ;D. Całość przedstawiona jest prowizorycznie na rysunku (wykonanym przez painta).
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę, że wiecie co chciałem wam przekazać i mam nadzieję, że ktos spróbuje wykonać tą przeróbke. Na pewno będzie trzeba używać spawarki, być może przekształcić rame.
Napiszcie co o tym sądzicie. Pozdrawiam.
Całość jest opracowana przeze mnie (rysunek tez ;D) na wyłączność jawencja.fora.pl. Jeśli chcesz użyć tego materiału na swojej stronie itp, napisz do mnie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Flinston dnia Nie 1:44, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Nie 9:52, 14 Gru 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie jest to aż takie trudne ale szczerze ja bym tej przeróbki nie wykonał bo dla mnie kopanie w przód jest dosyć wygodne siedząc na motorku,może przez to że się przyzwyczaiłem,bo gdy przesiadłem się na ETZ to nie mogłem za cholerę kopnąć do tyłu lewą nogą,dziwne bo w simku potrafiłem,może przez to że czasem jak załapie etka to odbija i mi walnie kopnik w nogę xD,i w takim wypadku muszę zejść z moto i kopać prawą nogą,to tylko kwestia przyzwyczajenia jak komu pasuje...
Ale pomysł niczego sobie może ktoś sobie kiedyś uspawa taki lewy kopnik,jeśli zrobili dźwignie zmiany biegów odwrotną do fabrycznej to kopnik też zmienią...  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 10:43, 14 Gru 2008 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Mija się z celem robota, niestety. Idealnie obok nie pociągniesz, bo przeszkadza rama, na lewo silnik, na prawo wahacz. Góra średnio by wyglądała, dół - za nisko po drugiej stronie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:24, 14 Gru 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
to juz lepiej by było dorobić dłuższy wałek kopniaka i puścić go przez pokrywę sprzęgła |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:36, 14 Gru 2008 |
|
|
50g |
Administrator |

|
|
Dołączył: 10 Cze 2007 |
Posty: 1079 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jasło Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
rutkowski napisał: | to juz lepiej by było dorobić dłuższy wałek kopniaka i puścić go przez pokrywę sprzęgła |
To wypadnie w złym miejscu chyba tak nie da rade i jeszcze trzeba uszczelnić ... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:54, 14 Gru 2008 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Simmering w kapie sprzęgła powinien rozwikłać problem. Z tym, że trzeba by wspawać jakiś aluminiowy oring, żeby można bo było skutecznie wsadzić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 12:32, 14 Gru 2008 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dla mnie nie warte roboty. Tyle kombinowania i to będzie miało większą awaryjność niż oryginał. Kolejne powody to te, które wymienił Irzyk. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Nie 12:35, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Nie 18:46, 14 Gru 2008 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ja bym zastosował takie zębatki ale zostawił kopnik z prawej strony i kopał do tyłu tak jak we wszystkich nowoczesnych sprzętach, jest to bardzo wygodne |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:04, 14 Gru 2008 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nowoczesne sprzęty to mają elektroniczny rozrusznik. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:36, 14 Gru 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dziwne bo Senda nie ma ;P |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:53, 14 Gru 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
prostota wymiata nowoczesna awaryjną technikę |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|