| Moduł zapłonowy? | |
Wysłany: Nie 0:34, 03 Sie 2008 |
|
|
dawinet |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 01 Sie 2007 |
Posty: 89 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Biała Podlaska= Cieleśnica Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
co daje ten moduł do jawki:
[link widoczny dla zalogowanych]
czy dzięki temu modułowi niemusimy ustawiać przerwacza???? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawinet dnia Nie 0:37, 03 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 7:46, 03 Sie 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Musimy ustawić ale moduł zwiększy nam żywotność (nie wypalają się styki).
A co daje moduł to:
Cytat: | Zastosowanie modułu w klasycznym układzie zapłonowym powoduje:
1) całkowite zlikwidowanie iskrzenia styków przerywacza oraz zminimalizowanie natężenia prądu przepływającego przez przerywacz
Korzyści:
- bardziej precyzyjne wyznaczanie punktu zapłonu przez przerywacz
- styki przerywacza nie wypalają się i nie pokrywają się osadem ( przez przerywacz płynie prąd o bardzo niskim natężeniu tkz. "prąd samooczyszczania styków"
zapobiegający ich zanieczyszczeniu )
- przerywacz nie przegrzewa się od przepływu wysokiego natężenia prądu ( po zastosowaniu modułu cały prąd cewki zapłonowej płynie przez moduł, a przez
przerywacz płynie tylko "prąd samooczyszczania styków" )
- zredukowanie konieczności częstej korekcji ustawienia zapłonu ( jedno precyzyjne ustawienie wystarczy na kilka sezonów )
2) wyładowanie iskrowe w świecy zapłonowej o znacznie większej energii i dłuższym czasie trwania
Korzyści:
- lepsze wykorzystanie mieszanki paliwowej poprzez jej dokładniejsze spalanie
- bardziej równomierna praca silnika wpływająca na jego trwałość
- mniejsze zużycie paliwa
- zlikwidowanie tkz. "wypadających zapłonów" czyli niewykorzystywania całego paliwa dostarczonego do silnika
- brak osadzania się nagaru na świecy zapłonowej ( mieszanka paliwowa jest dokładnie spalana a elektrody świecy zapłonowej przybierają kolor piaskowy )
- łatwiejszy rozruch zimnego silnika
- trwałość świec zapłonowych wzrasta do 100 tys. km |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 10:29, 03 Sie 2008 |
|
|
dawinet |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 01 Sie 2007 |
Posty: 89 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Biała Podlaska= Cieleśnica Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
a to nie nieopłaca mi sie, myślałem że dzięki temu nie będzie trzeba używać przerywacza.
A może jest coś takiego żęby nie ustawiać przerywacza i zapłonu? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:11, 03 Sie 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Moduł zapłonowy z optycznym czujnikiem zamiast przerywacza,kiedyś mechanik32 sprzedawał...
A powiedz mi co w tym złego że jest przerywacz? wymiana kosztuje 10zł na to walniesz moduł masz potężną iskrę nawet jak się przerywacz lekko rozregulowuje,szkoda tylko że ten moduł potrzebuje akumulator ale dobrze że Czesi mają w swojej bazie danych schemat na moduł nie potrzebujący akumulatora. ;] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 13:21, 03 Sie 2008 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Podam prosty powód dla którego warto zastosować moduł zapłonowy, choćby w połączeniu z przerywaczem. Przez długi czas jeździłem z typowym zapłonem, osiągi maszyny były zadowalające - na Z12 motocykl dobrze radził sobie w każdych niemal warunkach. Założenie elektronicznego układu dało efekt w postaci większego momentu obrotowego niemal w całym zakresie obrotów. Maksymalne obroty nie zwiększyły się, to fakt. Ale mogłem zębatkę Z12 zastąpić Z13 a motocykl niemal nie stracił nic na przyspieszeniach i na zdolności pokonywania wzniesień, stając się przy tym o kilka km/h szybszy. To chyba dość dobry powód by taki układ założyć. Tyle tylko, że ten który kupiłem, nie wymaga zasilania z akumulatora. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 15:30, 03 Sie 2008 |
|
|
dawinet |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 01 Sie 2007 |
Posty: 89 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Biała Podlaska= Cieleśnica Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A dzięki temu modułowi chyba iskra bedzie większa i spalanie się zmniejszy czy to prawda? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 15:50, 03 Sie 2008 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Spalanie za mocno nie spadło, ale mam raczej ciężki nadgarstek więc może tego nie zauważyłem. Natomiast iskra jest faktycznie mocniejsza (widać to nawet po kolorze), można powiększyć odstęp elaktrod świecy co też wpływa na poprawę osiągów. Podobno spokojnie da się zwiększyć nawet do 1mm, ale ja poprzestałem na 0,7 - z obawy że mogą się pojwaić problemy z odpalaniem "z kopa". |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 16:33, 03 Sie 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Najlepszy odpowiednik modułu bez konieczności podłączania akumulatora będzie Czeski wynalazek oczywiście to samoróbka:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W przyszłym tygodniu jeśli dostanę płytki,złożę to jak należy i pokombinuje z dobraniem transformatora wtedy może kilka szt. wystawię na forum ale najpierw muszę czekać za płytkami... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:58, 03 Sie 2008 |
|
|
dawinet |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 01 Sie 2007 |
Posty: 89 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Biała Podlaska= Cieleśnica Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
takie wynalazki to nie dla mnie :)jak coś to bym kupił akumulator 6v. A jest takie"coś" żeby nietrzeba było ustawiać zapłonu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|