Wysłany: Nie 17:40, 02 Wrz 2007 |
|
|
mefisto |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2007 |
Posty: 1005 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Robak widzę, że już się nakręciłeś na niewiarygodną moc swojego silnika :P
A tak do tematu,nie bardzo rozumiem gdzie umieszczcie tą podkowę. Sorry ale w tym jestem zielony zupełnie... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 18:21, 02 Wrz 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Że tak powiem nawet jakby silnik wytrzymywał po 10 000 km to i tak bardzo dużo jak na moja jazde - spacerowo i okazyjnie. A tak apropo nikt nie urodził sie alfą i omegą. Juz tłumaczę co to jest ta podkowa - jest to wypełniacz skrzyni korbowej, przypominający kształtem podkowę - wstawiana jest pomiędzy połówki wału korbowego, aby ograniczyć pojemność szkodliwą skrzyni korbowej. Przez co uzyskujemy większe ciśnienie wstępne spręzania,, słowem mieszanka szybciej napełnia komorę spalania, szybciej wypycha spaliny i napełnia komorę nową mieszanka. To tak z grubsza o podkowie. To jednak nie jedyne przeróbki w moim silniku. Więcej o nich w tuningu mechanicznym, temat: Mój tuning
Foto:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
To nie moje fotki, ja swoją podkowę będę miał niestety dopiero 15 września
Pozdro |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Robert200PL dnia Nie 18:23, 02 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 18:21, 02 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tuning wg. Sałka.
Wróciłem właśnie z miasta i przystępuje do poszukiwań w tej hałdzie makulatury na strychu...
Edit:
Mam efekty "Wytrzymałość czystego wyżarzonego aluminium jest niska Rm = 70 – 120 MPa, Re = 20 - 40 MPa, wydłużenie A10 = 30 - 45, przewężenie Z = 80 - 95 %. Twardość wynosi 15 - 30 HB; może jednak być umacniana przez zgniot."
dla nie wtajemniczonych z mechaniki...:
Wytrzymałość materiału na rozciąganie Rm jest to stosunek największej siły Fm przenoszonej przez próbkę do pierwotnego pola S0 przekroju próbki.
i
granica plastyczności jest to naprężenie po osiągnięciu, którego występuje wyraźny wzrost wydłużenia rozciąganej próbki bez wzrostu lub nawet przy spadku obciążenia Re= Fs/So.
Do pewnych obliczeń gdyby ktoś chciał warto dodać wzór:
Ru =Fu/Su
czyli
naprężenie rozrywające Ru jest to stosunek Fu przy której następuje zerwanie próbki do pola Su przekroju próbki w miejscu zerwania. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:50, 02 Wrz 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wszystko i nic widać że jeszcze mało wiem Prodiłbym prosciej... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 10:05, 03 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na starcie warto zaznaczyć, że są to informacje o czystym aluminium, cylidnry wykonane są z dużą domieszką innych stopów.
Podane w przykładzie wyżażane jest bardzo słabym materiałym, warto się na nim wzorować, można wtedy przyjąc dość sporą odchyłkę.
Pomogę Ci troche karolu jednak nie ma nic podanego na talerzu, proste pytanie, jaką wytrzymałością powinniśmy się zająć przy obliczaniu wytrzymałości cylindra? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 16:37, 03 Wrz 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Temperaturową i wytrzymałościową na wysokie obciążenia termiczne oraz tarcie ? Cholerna fizyka i chemia... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 18:30, 03 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cholerna? Mechanika fu? Człowieku to jest piękne.
Wytrzymałość temperaturową hmm, ciekawe stwierdzenie. Mogę Ci przyznać rację, że jeżeli mówimy o samym cylindrze to masz rację.
Często w tym wątku padają słowa w stylu " nie wiadomo czy wytrzyma to silnik" - mowa tu o wytrzymałości elementów takich jak wał, łożyska czy pierścienie.
W końcy to wał odbiera całą energię i przenosi na zębatkę zdawczą. Powinniśmy się zastanowić czy w jaki sposób został on zaprojektowany.
Jaką odchyłkę dali sobie konstruktorzy czescy.
Wszyscy zależy od tego jaką prędkość obrotową będzie miał właśnie wał i na niego powinno zwracać się największą uwagę.
Oczywiście nie wolno pominąć korbowodu i pierścieni, gdyż to one mogą się rozleć wkońcu mają bezpośredni kontakt cierny. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 22:13, 03 Wrz 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie no mechanika jest si a szczególnie jak masz 4 stopien wtajemniczenia Ogólnie pierscienie najlepiej jest dorobić w zakładzie z lepszych materiałów tak samo szklanke cylindra oraz tłok. Korbe hartowaną wał z czech oczywiście... Łożyska koyo lub skf jak kto woli ( skf made in france.. ). Cóż jeszcze ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 22:32, 03 Wrz 2007 |
|
|
mefisto |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2007 |
Posty: 1005 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Może simeringi wysokotemperaturowe ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 7:09, 04 Wrz 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Simeringi są wysokotemperaturowe.. Chociaż coś mi świta że były kieedyś dostępne silikonowe o wiele dłużej żywotne niż te gumowe. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 14:53, 04 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cześć.
karol282 napisał: | Ogólnie pierscienie najlepiej jest dorobić w zakładzie z lepszych materiałów tak samo szklanke cylindra oraz tłok. Korbe hartowaną wał z czech oczywiście... Łożyska koyo lub skf jak kto woli ( skf made in france.. ). Cóż jeszcze ? |
Pierścienie najlepiej robić pod konkretny cylinder to wiadomo nie od dziś. (pierścienie to też nie takie proste )
Tłok i korbowód najlepiej zakuć.
Warto było by się zastanowić nad zakuciem wału, ale dość ryzykowne, lepiej użyć lepszego metalu.
Łożyska SKFu hmm to można polemizować.
Cóż jeszcze, należy zadbać o lepsze chłodzenie. Zwłaszcza przy silniku który jest chłodzeny powietrzem.
Może warto dodać radiatory z specjalnymi rurkami rozprowadzącymi ciepło po całości...(jakiś wiatraczek?)
Oczywiście koło nie napędza się przez wał, wiec zębatka zdawcza powinna być stanie bdb - jak i łańcuch...
Pojawiają się w większej ilość i pod większym ciśniem - spaliny, należy zadbać i o to, seryjny tłumik(of kors odblokowany) może nie dać rady i szybko się skończy należało by to poprawić.
Narazie tyle.
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 15:10, 04 Wrz 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
co do zębatek to tak jak kiedyś leśnik napisał JT Sprockets 14z a łańcuch od jakiegoś Japończyka na 112 ogniw |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 15:57, 04 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Możliwe, nie miałem do czynienia z nimi. Raczej nie słyszałem o uszkodzeniach zębatek.
Obawiam się, że oprócz przeróbki Sałka, obróbki kanalu wylotowego i dolotowego, szlifów i dodaniu wszystkiego z tego wątku to koniec tunigu seryjnego silnika jawki.
Potem zostaje tylko skrzynka biegów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 16:33, 04 Wrz 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Skrzynia od jawy cz 175 pasuje tylko trzeba kartery itp dostosować zrobić nowy dekiel od strony sprzęgła żeby dopasować kosz sprzęgła od tej maszyny. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 16:59, 04 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I czego chcieć więcej pracy na góra tydzień i masz maszyne która podejrzewam, że osiągnie 100km\h i rozleci się po 5kkm
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 5
Idź do strony Poprzedni 1, 2, 3, 4, 5 Następny
|
|
|
|