Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Podkowa = coś jak turbo Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 17:40, 02 Wrz 2007
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Robak widzę, że już się nakręciłeś na niewiarygodną moc swojego silnika :P

A tak do tematu,nie bardzo rozumiem gdzie umieszczcie tą podkowę. Sorry ale w tym jestem zielony zupełnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:21, 02 Wrz 2007
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Że tak powiem nawet jakby silnik wytrzymywał po 10 000 km to i tak bardzo dużo jak na moja jazde - spacerowo i okazyjnie. A tak apropo nikt nie urodził sie alfą i omegą. Juz tłumaczę co to jest ta podkowa - jest to wypełniacz skrzyni korbowej, przypominający kształtem podkowę - wstawiana jest pomiędzy połówki wału korbowego, aby ograniczyć pojemność szkodliwą skrzyni korbowej. Przez co uzyskujemy większe ciśnienie wstępne spręzania,, słowem mieszanka szybciej napełnia komorę spalania, szybciej wypycha spaliny i napełnia komorę nową mieszanka. To tak z grubsza o podkowie. To jednak nie jedyne przeróbki w moim silniku. Więcej o nich w tuningu mechanicznym, temat: Mój tuning

Foto:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

To nie moje fotki, ja swoją podkowę będę miał niestety dopiero 15 września

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robert200PL dnia Nie 18:23, 02 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:21, 02 Wrz 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Tuning wg. Sałka.

Wróciłem właśnie z miasta i przystępuje do poszukiwań w tej hałdzie makulatury na strychu...


Edit:

Mam efekty "Wytrzymałość czystego wyżarzonego aluminium jest niska Rm = 70 – 120 MPa, Re = 20 - 40 MPa, wydłużenie A10 = 30 - 45, przewężenie Z = 80 - 95 %. Twardość wynosi 15 - 30 HB; może jednak być umacniana przez zgniot."

dla nie wtajemniczonych z mechaniki...:
Wytrzymałość materiału na rozciąganie Rm jest to stosunek największej siły Fm przenoszonej przez próbkę do pierwotnego pola S0 przekroju próbki.

i

granica plastyczności jest to naprężenie po osiągnięciu, którego występuje wyraźny wzrost wydłużenia rozciąganej próbki bez wzrostu lub nawet przy spadku obciążenia Re= Fs/So.

Do pewnych obliczeń gdyby ktoś chciał warto dodać wzór:
Ru =Fu/Su
czyli
naprężenie rozrywające Ru jest to stosunek Fu przy której następuje zerwanie próbki do pola Su przekroju próbki w miejscu zerwania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:50, 02 Wrz 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Wszystko i nic widać że jeszcze mało wiem Hrm Prodiłbym prosciej... Hrm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:05, 03 Wrz 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Na starcie warto zaznaczyć, że są to informacje o czystym aluminium, cylidnry wykonane są z dużą domieszką innych stopów.
Podane w przykładzie wyżażane jest bardzo słabym materiałym, warto się na nim wzorować, można wtedy przyjąc dość sporą odchyłkę.

Pomogę Ci troche karolu jednak nie ma nic podanego na talerzu, proste pytanie, jaką wytrzymałością powinniśmy się zająć przy obliczaniu wytrzymałości cylindra?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:37, 03 Wrz 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Temperaturową i wytrzymałościową na wysokie obciążenia termiczne oraz tarcie ? Cholerna fizyka i chemia... Hrm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:30, 03 Wrz 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Cholerna? Mechanika fu? Człowieku to jest piękne. Smile


Wytrzymałość temperaturową hmm, ciekawe stwierdzenie. Mogę Ci przyznać rację, że jeżeli mówimy o samym cylindrze to masz rację.

Często w tym wątku padają słowa w stylu " nie wiadomo czy wytrzyma to silnik" - mowa tu o wytrzymałości elementów takich jak wał, łożyska czy pierścienie.

W końcy to wał odbiera całą energię i przenosi na zębatkę zdawczą. Powinniśmy się zastanowić czy w jaki sposób został on zaprojektowany.
Jaką odchyłkę dali sobie konstruktorzy czescy.
Wszyscy zależy od tego jaką prędkość obrotową będzie miał właśnie wał i na niego powinno zwracać się największą uwagę.

Oczywiście nie wolno pominąć korbowodu i pierścieni, gdyż to one mogą się rozleć wkońcu mają bezpośredni kontakt cierny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:13, 03 Wrz 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Nie no mechanika jest si a szczególnie jak masz 4 stopien wtajemniczenia Wink Ogólnie pierscienie najlepiej jest dorobić w zakładzie z lepszych materiałów tak samo szklanke cylindra oraz tłok. Korbe hartowaną wał z czech oczywiście... Łożyska koyo lub skf jak kto woli ( skf made in france.. ). Cóż jeszcze ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:32, 03 Wrz 2007
mefisto
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1005
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Może simeringi wysokotemperaturowe ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:09, 04 Wrz 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Simeringi są wysokotemperaturowe.. Chociaż coś mi świta że były kieedyś dostępne silikonowe o wiele dłużej żywotne niż te gumowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:53, 04 Wrz 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Cześć.
karol282 napisał:
Ogólnie pierscienie najlepiej jest dorobić w zakładzie z lepszych materiałów tak samo szklanke cylindra oraz tłok. Korbe hartowaną wał z czech oczywiście... Łożyska koyo lub skf jak kto woli ( skf made in france.. ). Cóż jeszcze ?


Pierścienie najlepiej robić pod konkretny cylinder to wiadomo nie od dziś. Rolling Eyes Wink Cool (pierścienie to też nie takie proste Wink )

Tłok i korbowód najlepiej zakuć.
Warto było by się zastanowić nad zakuciem wału, ale dość ryzykowne, lepiej użyć lepszego metalu.
Łożyska SKFu hmm to można polemizować.

Cóż jeszcze, należy zadbać o lepsze chłodzenie. Zwłaszcza przy silniku który jest chłodzeny powietrzem.
Może warto dodać radiatory z specjalnymi rurkami rozprowadzącymi ciepło po całości...(jakiś wiatraczek?)

Oczywiście koło nie napędza się przez wał, wiec zębatka zdawcza powinna być stanie bdb - jak i łańcuch...

Pojawiają się w większej ilość i pod większym ciśniem - spaliny, należy zadbać i o to, seryjny tłumik(of kors odblokowany) może nie dać rady i szybko się skończy należało by to poprawić.

Narazie tyle.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:10, 04 Wrz 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


co do zębatek to tak jak kiedyś leśnik napisał JT Sprockets 14z a łańcuch od jakiegoś Japończyka na 112 ogniw


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:57, 04 Wrz 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Możliwe, nie miałem do czynienia z nimi. Raczej nie słyszałem o uszkodzeniach zębatek.

Obawiam się, że oprócz przeróbki Sałka, obróbki kanalu wylotowego i dolotowego, szlifów i dodaniu wszystkiego z tego wątku to koniec tunigu seryjnego silnika jawki.
Potem zostaje tylko skrzynka biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:33, 04 Wrz 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Skrzynia od jawy cz 175 pasuje tylko trzeba kartery itp dostosować zrobić nowy dekiel od strony sprzęgła żeby dopasować kosz sprzęgła od tej maszyny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:59, 04 Wrz 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


I czego chcieć więcej Smile pracy na góra tydzień i masz maszyne która podejrzewam, że osiągnie 100km\h i rozleci się po 5kkm Wink

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Podkowa = coś jak turbo
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin