| Podkowa = coś jak turbo | |
Wysłany: Czw 17:51, 30 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Może kogos to rozśmieszy i uzna mnie za idiotę, ale zanim cos powiecie, pomyślcie. Turbospręzarka/kompresor spręza powietrze i podaje je do kolektora dolotowego pod wyższym niz atmosferyczne ciśnieniniem (dużo wyższym). Wtryskiwacze w kolektorze dolotowym wtruskują paliwo i całość wpada do silnika pod duzym ciśnieniem i siła. Spytacie co to ma wspólnego z podkową.
No więc właśnie - u nas podkowa spełnia tę funkcję, dzięki niej sprężana mieszanka w skrzyni korbowej pod wyższym niż normalnie ciśnieniem wpada nad tłok i ulega spaleniu, ta wyższa siła szybciej wypycha spaliny i wypełnia przestrzen dla niej przeznaczoną. Dlatego może wartoby pomyślec i nie planować za bardzo głowicy? W silnikach z turbosprężarką stopnie sprężania wachają się od 8:1 do 9:1 (silniki benzynowe). Może u nas zamiast mocno planować głowicę zastosować coś takiego i splanować ją zamiast o 2mm o 1,5 i dac aluminiową podkładkę dla lepszej szczelności??? Co wy sądzicie o powiązaniach planu głowicy z założeniem na wał podkowy = wypełniacza???
Czekam na komentarze w tej sprawie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 22:02, 31 Sie 2007 |
|
|
kamasutras |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 15 Sie 2007 |
Posty: 34 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Orzesze |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja sie z toba zgadzam gdyz w dwu suwach swieza dawka paliwa jest podawana najpierw pod a dopiero potem nad tlok tak wiec to co piszesz ma sens |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 7:40, 01 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cześć.
Cóż splanować głowice jest łatwiej niż założyć podkowe, a tym bardziej ją wykonać.
Sądze, że to właśnie dlatego nie praktykuje się tej prostej "sztuczki" w motorkach.
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:07, 01 Wrz 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ale jakie widzicie powiązanie pomiędzy stopniem sprężania w komorze spalania, a spręzaniem mieszanki w skrzyni korbowej? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 12:29, 01 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Powiem inaczej, przy przeróbce samej głowicy warto zainwestować w przeróbke skrzyni korbowe - oczywiście dla uzyskania lepszego efektu.
Jednak myśle, że jedno i drugie nie jest od siebie zależne. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 13:57, 01 Wrz 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Matura - po innych twoich postach widze że sie orientujesz w temacie silników i mam do Ciebie w związku z tym pytanko o ile splanowac twoim zdaniem głowice, jeśli będę miał założona podkowe na wał, chodzi mi o to żeby wał się też zbyt szybko nie rozpadł, ile ty bys mi poradził??? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:15, 01 Wrz 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Heh jeśli moge to sie wtrące i pułap w jakim to sie odbywa bez szkodliwości dla silnika to 1 do 2 mm. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:22, 01 Wrz 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
jasne, jak ktoś ma cos do poiwedzenia to pisac!!!! A prpos pułapu jest on dość szeroki 1mm to dość duzo (różnica między 1mm a 2mm jest znaczna). Co proponujecie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:59, 01 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szczerze nie wiem, musiałbym obliczyć o ile zwiększy się kompresja i wtedy zobaczyć w tabele wytrzymałości materiałów...
Przyjęte jest tak jak mówi Karol ok. 1mm to bezpieczna wartość dla silnika, po której powiększysz kompreche, a silnikowi nic nie grozi. - to bez podkowy
Z podkową można było by połakomić się na 1.5 do 2 (jak również pisze Karol) wiadomo, podkowa zmienia charakterystyke całości dlatego można pozwolić sobie na szaleństwa. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 15:48, 01 Wrz 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jednak studiowanie wszystkich artykułów o tuningu 223 sie na coś nadały |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:03, 02 Wrz 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Stopień sprężania w tym silniku po splanowaniu o 2mm, jednak bez podkowy, wynosi 13,34 : 1 - więc jest on zaj.... duży. Tak napisał Breżniew na innym forum kiedyś. A ja mam ten tuning tłoka - opiłowanie denka dla zmiany czasu otwarcia okien przepłukujących i wydechowego, więc wyszłoby chyba na to samo. Matura mógłbyś podać wartości graniczne wytrzymałości materiału dla aluminium? Byłbym wdzięczny |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 12:29, 02 Wrz 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak masz opiłowane to zmniejszasz tym samym stopień sprężania. Więc o tyle ile opiłowałeś denko powinieneś splanować głowicę by stopień sprężania nie spadł + dodać jeszcze trochę aby go zwiekszyć. Ja bym zmierzył jaki masz stopień sprężania i zwiększył do 11:1. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 12:53, 02 Wrz 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli masz nowy tłok i go spiłowałeś i do tego masz nowy wał, założyłeś podkowe, myśle ze mógłbyś splanować głowice o te 2mm
Wtedy jednak należało by się zastanowić nad lepszym chłodzeniem.
Wieczorem odszukam moje stare poradniki i postaram się napisać.
Warto do tego wszystkiego jeszcze większą mieszanke np. gaźnik simsonowski.
PS. oczywiscie nie licz na duży przebieg tym silnikiem. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 14:44, 02 Wrz 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Czekamy czekamy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 14:59, 02 Wrz 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
No mam nowy, wał, tłok, łożyska na wal najlepsze z możliwych (najdroższe), KoYO na luz C3. Więc a h.. niech sie rozpier.. po małym przebiegu ale siły bedzie miał jak wsk i to mi pasuje. Splanuje o te 2mm i bedzie lajcik, dołorze w zimie gaźnik od sima o przelocie 19mm i bedę śmigał |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 5
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 Następny
|
|
|
|