 | Przeczytaj to dla dobra jawki!!!!! |  |
Wysłany: Pią 22:31, 21 Sie 2009 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |

|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Cytat: | Eksploatacja
"Szybka jazda wpływa na szybsze zużycie się silnika" - często można usłyszeć takie stwierdzenie. Jak się okazuje, dwusuw najlepiej pracuje przy całkowicie otwartej przepustnicy, gdyż wówczas smarowanie i wewnętrzne chłodzenie mieszanką jest najlepsze - co prawda silnik jest wtedy mocno obciążony, ale na takie obciążenie został przecież obliczony i skonstruowany (w silniku Jawki elementy są nawet mocniejsze). Jedyne co przemawia za przymknięciem gazu to zużycie paliwa - wiadomo że jest wtedy największe. Z kolei zbyt małe obroty przy dużym obciążeniu są zabójcze dla silnika, ponieważ smarowanie i chłodzenie jest wtedy niewielkie (np. przy męczeniu silnika wjazdem pod górę).
Również bardzo niekorzystną sytuacją są duże obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy - smarowanie jest bardzo małe a obroty duże. Typowym przykładem jest jazda z góry z zamkniętym gazem lub długie hamowanie silnikiem.
Kiedyś szwedzka firma Saab (zresztą produkująca samochody do dzisiaj) wykonała doświadczenie na dwucylindrowym dwusuwie. Pracował on bez zarzutu przez długie godziny z całkowicie otwartą przepustnicą. Następnie poddali go specjalnej próbie - pracował z dużymi obrotami po przymknięciu przepustnicy (po prostu został napędzony innym silnikiem). W takich warunkach łożyska wału po 20 minutach zatarły się - widać więc jak niekorzystne jest długie hamowanie silnikiem. Oczywiście silnikowi nie zaszkodzi wytworzenie takich warunków przez krótką chwilę.
Natomiast problem ten nie występuje w silnikach z oddzielnym układem smarowania (niezależnym od paliwa), gdyż elementy są smarowane automatycznie. |
Więc prosze nie jeździć jawką 20km/h i myśleć że silnika nie katujemy bo go zabijamy! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Sob 0:12, 22 Sie 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nic nowego,ale teoria jak najbardziej prawdziwa dlatego nie powinno się hamować silnikiem w przypadku 2T,co do wysokich obrotów,może silnik został przeliczony na duże obroty ale przy jakich częściach.. mocnych i trwałych teraz? najtańsze zostawię bez komentarza. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 8:16, 22 Sie 2009 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |

|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ale jak napierdzielisz dobrego oleju 1:25-30 to sie raczej nic nie stanie. a jak 1:50 to......
Bo teraz są złe części a dobre oleje, a dawniej na odwrot.
Edit:Ja bym radził podkleić żeby nowicjusze nie zacierały Motórów, ale zróbcie jak uważacie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Sob 8:22, 22 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 8:26, 22 Sie 2009 |
|
|
Godzik |
Zagubiony na Forum |

|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 813 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bieruń Nowy Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
zloty1996 napisał: | Edit:Ja bym radził podkleić żeby nowicjusze nie zacierały Motórów, ale zróbcie jak uważacie. |
Odezwał się doświadczony ^^ ;p ja również proponuję podkleić
a w skutek gwałtownego hamowania silnikiem automat od biegów się krzywi :P sprawdziłem na własnej skórze ;p |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Godzik dnia Sob 8:31, 22 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 8:31, 22 Sie 2009 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |

|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
[quote="Godzik"] zloty1996 napisał: |
a w skutek gwałtownego hamowania silnikiem automat od biegów się krzywi :P sprawdziłem na własnej skórze ;p |
Dlaczego? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 8:34, 22 Sie 2009 |
|
|
Godzik |
Zagubiony na Forum |

|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 813 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bieruń Nowy Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
jedziesz na 3 z 70km/h i redukcja do 2 nagle to jest gwałtowne hamowanie i zaraz jedynka, ja tak zrobiłem bo baba mi wyjechała i zahamowałem po piskach miałem z 75 spadło do 65 i linka strzeliła bo była mocno zużyta no i co panika jak cholera to redukcja i hamowanie biegami |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 8:57, 22 Sie 2009 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Fajnie złoty, ale trzeba umieć czytać ze zrozumieniem - "Z kolei zbyt małe obroty przy dużym obciążeniu są zabójcze dla silnika, ponieważ smarowanie i chłodzenie jest wtedy niewielkie (np. przy męczeniu silnika wjazdem pod górę)."
Jazda z prędkością 20km/h, na pierwszym biegu raczej, ma się nijak do tego cytatu - obroty średnie, o ile już nie wyższe (nie wiem, jak u was, ja 3jkę przy 50km/h wrzucam...), a obciążeń wielkich nie ma... Każdy kto myśli logicznie, wie jak poruszać się maszyną, a źródło zaczerpnąć można z pierwszej lepszej książki o choćby podstawach poruszania się pojazdem mechanicznym (pozycje, np. Zanim wystartujesz, Doświadczony kierowca radzi).
Jak dla mnie, sensu podwieszania tematu nie ma. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 20:05, 22 Sie 2009 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |

|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ale chyba jak się jedzie po równej na 3 biegu 20km/h to silnik ma ciężko bo sięmęczy,nie ma chłodzenia i smarowania no nie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 0:03, 23 Sie 2009 |
|
|
mefisto |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2007 |
Posty: 1005 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie schodź poniżej obrotów biegu jałowego jak już na takie szczegóły patrzycie... Ja tam swoją gniotę jak mi się podoba i i ładnie pali i w ogóle na każdej przejażdżce łapę koło 70km/h i git jest. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mefisto dnia Nie 0:33, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Nie 0:06, 23 Sie 2009 |
|
|
Flinston |
HandlarZ |

|
|
Dołączył: 19 Sty 2007 |
Posty: 1191 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Przysieki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
mefisto, chcesz powiedziec "kazdy orze jak moze"? hehe zgadzam sie z tym xD |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 0:09, 23 Sie 2009 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |

|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
a takie komóry są biedne. one po pierwszym odpaleniu bo remoncie generalnym już są wykończone  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 7:45, 23 Sie 2009 |
|
|
Godzik |
Zagubiony na Forum |

|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 813 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bieruń Nowy Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
zloty1996 napisał: | a takie komóry są biedne. one po pierwszym odpaleniu bo remoncie generalnym już są wykończone  |
się nie dziwić ja mam znajomego takiego co rozebrał silnik złożył ( na starych uszczelkach simerach itp.) i mówi tak "zrobiłem kapitalny remont w ogarze |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 9:37, 23 Sie 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
... i zapewne nie wymienił łożysk, a tylko to co się posypało.
Znam takiego cwaniaka co robił remont WSK 125 i wymienił tylko tarcze sprzęgłowe, a resztę tylko wyczyścił i poskładał na starych uszczelkach dojechanych łożyskach wale i puszczających uszczelniaczach.
Niektórzy nie rozumieją co oznacza pojecie remont silnika i odstawiają fuszerkę, a potem psioczą że Jawka, czy WSK to stary szmelc który ciągle się psuje, i kupują kible bo myślą że nowe to lepsze i się nie sypnie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 9:58, 23 Sie 2009 |
|
|
Godzik |
Zagubiony na Forum |

|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 813 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bieruń Nowy Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Rutkowski łożysk oczywiście też nie wymienił, ale fakt faktem nowe lepsze i się tak szybko nie sypie jak jawka nawet po porządnym remoncie ale za to jawka jak się *jestem idiotą, bo przeklinam* to się ją naprawi a nowe coś to już ciężko ;p |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 10:06, 23 Sie 2009 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |

|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ale taki komar jak ma silniczek w IDEALNYM stanie to też tak jest Ta moc....
czyli dla komara zwykłe ruszanie jest zabójcze dla silnika !!?!! a szczegulnie gdy kierowca się nie odpycha nogami.
http://www.youtube.com/watch?v=7K6bLplHzIo
te kwadraciaki były silniejsze od jaja a pomimo tego patrzcie jak się męczy przy ruszaniu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 4
Idź do strony 1, 2, 3, 4 Następny
|
|
|
|