| | |
Wysłany: Czw 15:23, 31 Maj 2012 |
|
|
chromuj |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2012 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Skąd: Krosno-Kraków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
maciek-konik napisał: | co do chromowanie to nie wiem, ale wiem ze niklowanie (zajebisty efekt) to około 10 zł za kilogram (chodzi o kilogram tego co chcemy niklować) |
Witam
Co do niklowania to na kilogramy liczy się za drobnicę np. śrubki, zawiasy, która podlega procesowi w urządzeniach bębnowych. Jakość jest taka sobie bo są miejsca styku obijających się detali. Raczej to proces przemysłowy antykorozyjny a nie dekoracyjny
Większe detale np. kolanka, błotniki, kierownice itp. wykonuje się metoda zawieszkową. W przypadku renowacji części chromowanych konieczne są 3 powłoki galwaniczne: Cu, Ni, Cr ! Bez Cu nie ma to sensu: słaba odporność antykorozyjna i brak wyrównania powierzchni detalu ! Jeśli zrezygnujemy z Cr i zostawimy sam Ni to nie uzyskamy efektu chromu a raczej matową powlokę w stylu cynku. Ponieważ Cu, Ni to warstwy podkładowe, przygotowawcze, zabezpieczające przed korozja a Cr jest przede wszystkim powłoka galwaniczna dekoracyjną.
Skrót procesu renowacji części chromowanych:
Przedmioty powierzone w celu renowacji ich powłok galwanicznych poczontkowo pozbawiane są starych powłok galwanicznych w sposób elektro chemiczny. Nastepnie oczyszczone detale przechodzą liczne prace szlifiersko - polerskie, punktowe uzupełnianie ubytków np. mosiądzem. Części nie widoczne np. wnętrza zderzaków są piaskowane. Tak przygotowane, poddawan są kapielą w pół-automatycznych wannach z miedzią. Po każdej fazie kąpieli miedzianej są polerowane w celu uzyskania jednolitej, lustrzanej powierzchni antykorozyjnej. W nastepnym etapie przenoszone są już na w pełni zautomatyzowaną linię 30 wanien w której przechodzą procesy niklowania wstepnego, niklowania właściwego, liczne płukanki, odtłuszczania, trawienia, pasywacje oraz finalne chromowanie wzbogacone o środki uszczelniające powłoki galwaniczne. Tak oto zbliżamy sie do końca mocno uproszczonego przeze mnie procesu renowacji części chromowanych. Pozostaje juz tylko finalne przepolerowanie detalu i moze on trafić do klienta.
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 17:42, 01 Cze 2012 |
|
|
bossman |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 01 Cze 2012 |
Posty: 3 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam! Mój poprzedni nick to chromuj ! Zostałem usunięty z tego forum bo jak stwierdzili moderatorzy : śmierdze komercją, nie zaproponowałem odpalania im profitów od mojej działalności na forum ( szkoda że dbają o swoją kieszeń, a nie waszą ). Jeśli chcesz dokończyć wątek zapraszam do korespondencji mailowej [link widoczny dla zalogowanych]! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni 1, 2
|
|
|
|