| silnik-chłodzenie/przegrzewanie się | |
Wysłany: Pon 15:43, 14 Maj 2007 |
|
|
Trinixi |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 25 Gru 2006 |
Posty: 322 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo Płeć: Kobieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
witam
od zawsze wiadomo było że silniki stosowane w jawkach szybko się grzeją, nawet przy b.dobrym ustawieniu zapłonu. Ostatnio mój brat zwrócił uwagę na to, że w pancerce (temat głównie jej dotyczy) przedni błotnik (imitacja dzioba kaczki :P) blokuje swobodny napływ powietrza na głowicę i cylinder.
i jak sie przyjrzałam to musze mu przyznać rację. czy myslicie że to jest powodem słabego chłodzenia silnika?
w końcu owy błotnik jest w zasadzie takiej samej szerokości co sam cylinder i powietrze go omija i nie ma tego pożądanego chłodzenia.
zastanawiałam się and zmianą błotnika, ale to zmieniło by totalnie charakter motoru, to nie byłaby już ta jawa znacie jakiś sposób, żęby powietrze leciało NA cylinder, a nie OBOK???
ps-nie abrdzo wiem w jakim to dać dziale więc umieszczam w problemach technicznych. w razie czego zostanie przeniesiony |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 15:55, 14 Maj 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
są sposoby ,jest do tego potrzebna spawarka i kawał blachy byś mogła na błotniku zrobić takie wloty powietrza i poprowadzić te wloty żeby kierowały się na cylinder i oto masz lepsze chłodzenie możesz też przymocować na cylinder większy radiator który by też wspomagał chłodzenie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 18:52, 14 Maj 2007 |
|
|
Szyszka |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 31 Paź 2006 |
Posty: 607 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kam@$, Trinixi: to ja bym proponował wykręcić błotnik, zrobić taką dziure dość wielką w kształcie kwadratu-prostokąta, na to dać jakąś metalową bardzo dobrze dziurkowaną siatke, przyspawać i pomalować (ale wtedy będzie cylka błotem chlapało jak pojedziesz po deszczu), a można tez nad innym sposobem pomyśleć np. wiatrakiem lub chłodnicą małą :P ale ten wiatraczek dużo nie da, znam kumpla co ma taki w motorynce i to raczej tylko dla patentu, a z tą chłodnicą to też nie zbyt kuszący pomysł. Do zmiany błotnika też nic to nie da może i będzie miał troszke większy nalot powietrza na cylka ale prawie że to samo na jedno wychodzi... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 18:55, 14 Maj 2007 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja wiem moze i ma sabe chłodzenie ale zawsze jakies konstruktorzy to musieli przemyslec zrobili tak a nie inaczej ja bym tego nie ruszał tylko bym to tak zostawił po co sie bawic w przróbki lepiej nie rozgrzebywac gówna bo zacznie smierdziec tyle lat jezdzi tak ze jej nic nie powinno byc |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 18:56, 14 Maj 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trinixi jesli tak zalezy Ci na chłodzeniu to zrób chłodnice W pancerce nie będzie to takie trudne |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:05, 14 Maj 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Najlepiej Trinixi to kup sobie troche aluminium i lut i dolutuj większe żeberka i będzie lepsze chłodzenie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:08, 14 Maj 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
puzon jak można dolutować większe żebra?? przecież temperatura rozpuszczania cyny wynosi około 100C a silnik czasem do takiej się nagrzewa i może to wszystko poodlatywać |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:19, 14 Maj 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja nie muwie o cynie tylko o specjalnym lucie do aluminium on topnieje w tem. 400C a nie w 100c.Tu jest link z aukcją do tego lutu: [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 21:15, 14 Maj 2007 |
|
|
Trinixi |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 25 Gru 2006 |
Posty: 322 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo Płeć: Kobieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
raczej na lutowanie większych żeberek się nie piszę nie bardzo mi się uśmeicha taka robota
maciek-konik: w jaki spósób zrobić tą chłodnicę??? bo nie bardzo mam wyobrażenie tego. mógłbys mi to jakoś przybliżyć ??
ps-misiak co do konstruktorów, którzy tak zrobili jawke... wiesz malucha tez robili jacyś konstruktorzy i wymyślili tak debilne rozwiązania, że czasem to tylko się za głowe złapać więc niejednokrotnie popełniane były błędy, celowo lub tez nie. mamy XXI wiek, dziś wiemy więcej niż 30-40 lat temu kiedy wymyślano patenty na jawki |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 23:23, 14 Maj 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja bym wiatraki i radiatory zamontował bo to chyba najłatweijsze rozwiazanie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 0:07, 15 Maj 2007 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W pancerce jest nad cylindrem i głowicą umieszczony rodzaj owiewki, czasem niezbyt poprawnie opisywany jako "tunel", wykonany z takiej samej blachy stalowej jak pozostałe elementy osłon. Gdyby na jego wzór wykonać podobny, ze stali lub laminatu, tyle że o większej szerokości "na wlocie" czyli z przodu, to chłodzenie powinno się poprawić. Można też, zwłaszcza na głowicy, przyspawać (a raczej oddać do przyspawania w warsztacie) pionowe lub skośne żeberka radiatora. Zwróćcie uwagę, że Jawka ma wszystki żebra głowicy i cylindra ustawione poziomo - to, niestety, nie jest najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o oddawanie ciepła. Można też pokusić się o ponacinanie żeberek cylindra wpoprzek - takie porozcinane żeberka bywały czasem stosowane w silnikach sportowych, to podobno też poprawia chłodzenie. Jak notorycznie pojawiają się problemy z przegrzewaniem, to można też użyć chłodniejszej świecy, np. F95 zamiast F75, lub BP7HS zamiast BP6HS. Jeszcze jedna uwaga: cylinder i głowica Jawki mają żeberka umieszczone w małych odległościach od siebie, co jest dobre jeśli silnik jest omywany strumieniem powietrza o dość dużej szybkości. Czyli ciekawostka: czasem okazuje się, że przesadnie wolna jazda i "oszczędzanie" silnika niekoniecznie wychodzą mu na zdrowie! Tak na marginesie: Trinixi, z jakimi prędkościami zwykle jeździsz? Zbytnia delikatność może być niewskazana... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 13:52, 15 Maj 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Złe ustawienie gaźnika (za uboga mieszanka), za mało oleju lub słabej jakości w mieszance też mogą powodować przegrzewania. Z resztą silnik chłodzony powietrzem jest odporniejszy na przegrzania niż chłodzony cieczą. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 16:26, 15 Maj 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kiedys ktos dał w shoutboxie foty simsona z chłodnica, mozna tez tak zrobic. Czy ktos pamięta tego simsona ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 16:34, 15 Maj 2007 |
|
|
Trinixi |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 25 Gru 2006 |
Posty: 322 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo Płeć: Kobieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
leśnik ja zwykle jeżdże tak 50 km/h, teraz zapewne nie będzie aż tyle, bo motorek na dotarciu, więc wolę go oszczędzać, ale potem prędkość średnia wzrośnie dp 55-60 km/h |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 16:50, 15 Maj 2007 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Trinixi słuchaj pogadam z adkiem on znowu wymysli jakis genialny patent :P i ci napisze albo sam cos wymysle moze zamontuj wiatrak normalny nad cylindrem ale według mnie nie ma co z tym robic jawki sie w motyl grzeją czy pancerka czy mustang |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|