 | Tulej a odlew - różne wymiary :( |  |
Wysłany: Śro 23:03, 17 Cze 2009 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Mam problem, rozciąłem cylek 60 ccm i wyjąłem z niego tuleje, przerobiłem ją wdł. Sałka i chciałem wstawić w odlew z ktorego tuleja była wybita z czeskiej 50ccm i teraz jest problem bo tulej od 60 jest ciut mniejsza od tej 50 i efekt jest taki ze na zimno wciskam tuleje od 60 w cylek od 50 ręką ze srednią siłą. Co mam zrobić aby tuleja dobrze oddawała ciepło i trzymała szczelnosc? Bo to co jest teraz jest niedopuszczlne, myslałem o jakimś kleju który by nanieść na tuleje i wcisnąć w odlew, poczekac az zastygnie i tak jeździc - tylko ze musi sie on dobrze rozszerzac termicznie, wytrzymywac wysokie temperatury i byc mocny... Macie moze jakies inne pomysły albo co sądzicie o tym - kazda opinia jest dla mnie ważna - z góry dzięki  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Śro 23:48, 17 Cze 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |

|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Koleś po wybiciu tuleji musi ona być przykręcona bo inaczej ci się obruci ,a co się stało z tamtym radiatorem ???? A z tym przykręceniem to moja rada. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 8:47, 18 Cze 2009 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie ucz ojca dzieci robić... Robert wyraźnie napisał, że ma tuleję od 60cc i chce wstawić do 50cc. Chyba wiadome, że w 60cc dostępnych na rynku nie da rady wybić tulei...
Może dotoczyć jakąś tuleję pośrednią? Z tym, że i tam by trzeba było pilnikiem się pobawić... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 10:56, 18 Cze 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |

|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Sory ale nie wiedziałem że w 60cc nie da się wybidć tuleji a z tą dodatkową tuleją można by spróbować. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 19:43, 18 Cze 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
No to chłopie mur nie do przejścia, żaden klej nie odda tak ciepła jak bezpoścednie zetknięcie się materiałów. Chyba że podgrzać radiator na mksa, schłodzić tuleje i przed jej włożeniem w radiator dobrze owinąć ją ze 3-4 razy folią aluminiową do pieczenia może wtedy ta różnica się zniweluje. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 19:49, 18 Cze 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |

|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Foli aluminiowej bym nie radził bo się wypali prędzej czy później jedyne rozwiązanie to dodatkowa tulej. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:00, 18 Cze 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
No nie wiem czy się wypali (moim zdaniem nie ma takiej możliwości) ale zawsze też można owinąć puszkę po piwie na tuleje zamiast tej foli o ile się zmieści. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Czw 20:01, 18 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:12, 18 Cze 2009 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Chyba rzeczywiście lipa z tego wyjdzie, rozetne albo wybije tulej z czeskiej 50 i wpasuje ja w tamten odlew, bo z tym moze nie wypalic... dzieki za odpowiedzi  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:20, 18 Cze 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie poddawaj się tylko najpierów spróbuj a potem jak ci nie wyjdzie to przekładaj tuleje. Tyle pracy nie może iść na marne. Ja bym kombinował jak tylko się da. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:31, 18 Cze 2009 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Hmm jezeli tuleja by się obróciła na działającym silniku - w najlepszym wypadku powyrywałoby pierscienie na tłoku i go zatrzymało w najgorszym miał bym totalnie rozbity silnik. A roboty nie ma duzo bo radiator zostawie tamten juz przerobiony tylko tuleje przerobie od nowa - poza tym mam czeski tłok na 1szy szlif takze nawet lepiej mi to wyjdzie - jest duzo lzejszy, da sie kupic chromowane pierscienie i jest wykonany z dobrego stopu  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 20:34, 18 Cze 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
A co myślisz o roztoczeniu nieco radiatora a potem wstawić świeżo dotoczoną tulejkę z alu spasowaną na styk z ożebrowaniem a tuleją? ,potem powiercić kanały i rozpiłować do odpowiednich wymiarów ssący,przejścia na płuki i wydechowy? Około 40-50zł byś wydał i nie zmarnowało się tyle pracy w poszerzaniu dziadowskich kanałów jakie występują w żeliwie ;P |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pią 15:07, 19 Cze 2009 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
U mnie z tokarzami to jest **** a nie gadanie o robocie, nikt u mnie sie tego nie podejmie bo "łooo po co Ci to, ja nie mam czasu na takie pierdoły.." a pracy nie bedzie tak duzo - mam multiszlifierke z kompletem tarcz, kamieni i innych także to akurat nie bedzie taki duzy problem  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pią 22:11, 19 Cze 2009 |
|
|
maniak |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 28 Maj 2009 |
Posty: 431 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
kurdę rzeczywiście nieciekawa sprawa;może pisze trochę oryginalnie ale ja bym spróbował napunktować[porobić małe zadry punktakiem] głowice albo ją trochę napawać;czasami robi się tak z obudowami od łożysk;zrobiłem kiedyś tak przy sprzęgle i ledwo co mi się udało je wybić
wiem że tuleja w cylku to inna spr ale jakby to porządnie zrobić i wprasować na prasie to by było super  |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maniak dnia Pią 22:17, 19 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:17, 19 Cze 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Maniak to ma głównie uszczelniać a nie unieruchamiać... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:35, 20 Cze 2009 |
|
|
maniak |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 28 Maj 2009 |
Posty: 431 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
tak,ale jak się tulejka obróci to nieciekawie będzie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|