| Zębatki | |
Wysłany: Czw 10:37, 01 Lis 2012 |
|
|
SkipeR |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 18 Lip 2012 |
Posty: 2 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Siema. Mam pytanie jakie założyć zębatki (przód i tył) żeby miał dużo mocy i dobrego V-max? :) :D
Z góry dziękuję :) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Czw 10:52, 01 Lis 2012 |
|
|
Cthulhu |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 29 Cze 2009 |
Posty: 149 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Albo rybki albo akwarium, dobrego v-maxa i moc będziesz miał na standardzie.
Przód: 12z
Tył: 55z |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 11:00, 01 Lis 2012 |
|
|
SkipeR |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 18 Lip 2012 |
Posty: 2 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A jakie radzicie założyć zębatki ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 11:22, 01 Lis 2012 |
|
|
Cthulhu |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 29 Cze 2009 |
Posty: 149 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie ma sensu zmieniać tylnej zębatki, zmienia się tylko przednią
11z - Duża siła, mały v-max
12z - Optymalne siła i v-max
13z - Mała siła, ciężko rozpędzić ale duży v-max.
Sam wybierz taką jaka Ci będzie pasować. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cthulhu dnia Czw 11:22, 01 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 11:24, 03 Lis 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Większe znaczenie ma to jak silnik był dotarty, jaki ma się zapłon, jak gaźnik ustawiony. Zmiana zębatki zazwyczaj zmienia obroty przy jakich osiągamy prędkość maksymalną, najczęściej zmiany samej prędkości maksymalnej nie idzie zauważyć. Mówiąc wprost z g% bata nie ukręcimy a przez zmianę przełożenia mocy więcej nie przybędzie. Przy większej zębatce z przodu motorower będzie mniej dynamiczny a prędkość max osiągnie przy niższych obrotach dzięki czemu będzie mniej palić, przy mniejszej odwrotnie tak uogólniając i nic więcej. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 19:38, 03 Lis 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A to ciekawe. Prędkości maksymalne Fiatów 125p w zależności od przełożeń tylnego mostu oscylują w przedziale 120-160km/h, mniej więcej. Według tego steku bzdur który wykreowałeś, powinno zawsze lecieć książkowe 155 czy tam 150 tylko przy 4 albo 5 tys obr, czy ilu tam...
Na Jawce na 11z więcej jak 60 nie chciała jechać. Na 12z już 5km/h więcej, a na 13z 70km/h, potem nawet udało mi się rozwinąć prędkość 75km/h. Różnica 15km/h to chyba jednak trochę za dużo. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 2:39, 04 Lis 2012 |
|
|
ReBeL03 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 18 Cze 2012 |
Posty: 99 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Moim zdaniem najlepsze przełożenie jest takie:
Przód 12z
Tył 55z
Ja tak mam w swoim ogarze i jest okej licznik zamykam i mam porządnego buta.
Każdy przez kilka postów to właśnie próbuję wytłumaczyć, sorry, ale dostajesz warna./Joker |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 17:22, 04 Lis 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Irzyk: to przekładaj sobie zębatki, zamontuj obrotomierz i mierz prędkość, większych różnic jak 10km/h w dobrych warunkach nie uzyskasz, a tyle jestem w stanie wyciągnąć przez właściwe docieranie. Dobrze zestrojona skrzynia biegów to taka w której prędkość maksymalna jest osiągana na najwyższym biegu przy największej mocy. Oczywiście przełożenia dobiera się do konkretnych warunków bo czasem potrzebne są lepsze przyśpieszenia lub konkretne szybkości przy danej prędkości obrotowej (np wyścigi motocyklowe). Biorąc Twój przykład na tablicę... czemu PF125p nie pojedzie 200 jeśli zmienisz mu przełożenie na jeszcze cięższe? bo braknie mu mocy, prędkość ok 160 pewnie jest zestrojone tak by była osiągnięta właśnie przy max mocy, a te 5km/h różnicy może wynikać choćby z dotarcia, temperatury powietrza, zużycia podzespołów. I tak jawka która "ma mocy" na 65km/h w takich samych warunkach nie pojedzie szybciej przez zmianę przełożenia, może co najwyżej jechać tyle samo lub wolniej bo na ostatnim biegu nie będzie w stanie w ogóle osiągnąć obrotów mocy maksymalnej (przy cięższym przełożeniu), lub tyle samo lub wolniej bo prędkość maksymalną osiągnie przy mocy niższej niż maksymalna ale większych obrotach (przy lżejszym przełożeniu, niższa moc spowodowana charakterystyką pracy silnika spalinowego). Jeśli zarzucasz mi, ze piszę bzdury to najpierw trochę się przygotuj, fizyki nie oszukasz a zmiana przełożeń nie spowoduje nigdy że mocy przybędzie co najwyżej można zmienić charakterystykę jej oddawania. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 17:48, 04 Lis 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobra, biję pokłony dla Pana Boga, zawsze wiesz najlepiej, jesteś genialny i nieomylny.
Niemniej jednak i tak twierdzę, że to stek bzdur. EOT |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 20:39, 04 Lis 2012 |
|
|
lukasz9 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 08 Lut 2011 |
Posty: 620 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Solec Wlkp Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja mam 13z i ma moc duzą tyle ze drugi bieg jest długi. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:27, 04 Lis 2012 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oberwę pewnie, ale Irzyk Pana Boga w to nie mieszaj.
Z tego co mnie niewykształconego technika pojazdów samochodowych uczyli wiem, że moc jest tylko parametrem, który się oblicza, a nie mierzy i jest on stały niezależnie od przełożenia. Jedynie moment się zmienia, krótko rzecz ujmując przesuwa się w prawo bądź w lewo. Zdanie "I tak jawka która "ma mocy" na 65km/h w takich samych warunkach nie pojedzie szybciej przez zmianę przełożenia, może co najwyżej jechać tyle samo lub wolniej bo na ostatnim biegu nie będzie w stanie w ogóle osiągnąć obrotów mocy maksymalnej (przy cięższym przełożeniu), lub tyle samo lub wolniej bo prędkość maksymalną osiągnie przy mocy niższej niż maksymalna ale większych obrotach (przy lżejszym przełożeniu, niższa moc spowodowana charakterystyką pracy silnika spalinowego)." według mnie jest błędne. Skoro prędkość maksymalną osiągnie przy niższej mocy to obroty muszą pozostać te same. Zwiększenie obrotów skutkowałoby zbliżeniem się do maksymalnego punktu krzywej. W jawce jest o tyle łatwo to sprawdzić ze względu na małą rozbieżność w obrotach. Myślę, że śmiało można przyjąć, że zmiana w obrotach na jeden ząbek wyżej skutkuje przesunięciem wykresu w prawą stronę o +-500 obr/min. Jest to tylko teoria ale pokrywająca się z praktyką.
Nie wiem czy mnie zrozumiecie, bo sam siebie nie rozumiem. Niech moc będzie z wami.
Spoko Młody, więcej mieszać nie będę. Irzyk |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 23:19, 04 Lis 2012 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja nie wiem co to prędkości na szybkość, ale jeździłem na 13 przez chwilę, tak dla prób. Zawsze w jawce 11 raz miałem 12 ale zmieniłem na 11. Nie narzekam jezdzę w trasy czasami dość dalekie jak na takiego starego pierda. Na v-max nie narzekam bo wynosi on 65.Obiektywnie patrząc to dużo, a na moc to potrafi zaskoczyć. Przynajmniej rzadko redukuje i zbieram się dość żwawo. zębatka na prędkość też nie jest za dobra na trasy bo wyobraź sobie taką sytuacje. Jedziesz na idealnej baaardzo długiej prostej ale pod lekką górkę i wieje wiatr prosto w twarz, męczarnia niesamowita dla motorka i dla kierowcy. Albo w najgorszym przypadku jedziesz w 2 osoby za ostrym zakrętem jest góra. Przed górą nie mogłeś się bujnąć i musisz wlec się na 1. na 11z nie mam z tym problemów. Można to też traktować jako zapas mocy. Gdy silnik będzie już wykończony to na 13 już ledwo będzie jechać a na 11 jeszcze idzie fajnie pośmigać |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Nie 23:22, 04 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 21:39, 05 Lis 2012 |
|
|
route66 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 24 Gru 2011 |
Posty: 292 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja mam z przodu zębatkę 11z i spokojnie mielę kołem na asfalcie pod warunkiem że nie siadam na siedzenie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 22:42, 05 Lis 2012 |
|
|
lukasz9 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 08 Lut 2011 |
Posty: 620 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Solec Wlkp Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
po tym co napisał zloty1996 przełoze z 13 na 12:p |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 13:24, 02 Gru 2012 |
|
|
didson15 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2012 |
Posty: 195 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja ci proponuje Z14 od wsk 125
Idealnie pasuje nic nei trzeba przerabiac v-max dobry przyspieszenie w miare
Szlak mnie trafia jak ludzie pisza ze na Z12 jest dobry v-max <moja> |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|