| Co się mogło stać? | |
Wysłany: Pią 16:08, 09 Paź 2009 |
|
|
Boluś |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 18 Sie 2009 |
Posty: 40 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzezie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Siema! Dzisiaj jechałem sobie jawką po polnej drodze tak 55km/h i najechałem przednim kołem na dość duży kamień... słychać było że coś strzeliło w przedniej części motorka po czym licznik przestał działac. tzn wskazówka licznika teraz nie działa gdy jadę, lub wacha sie od 0 - 60 km/h. Co się mogło stać? proszę o odpowiedź |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boluś dnia Pią 16:23, 09 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 16:13, 09 Paź 2009 |
|
|
Requiemm |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 29 Sie 2009 |
Posty: 423 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
linka lub slimak predkosciomierza |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Requiemm dnia Sob 16:49, 10 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Pią 16:15, 09 Paź 2009 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 16:55, 09 Paź 2009 |
|
|
Boluś |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 18 Sie 2009 |
Posty: 40 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzezie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprawdzałem linka jest ok. na nowo ją przymocowałem i to samo. Dodam, że te cyferki które pokazują ilość przejechanych kilometrów to tak drgają. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 17:42, 09 Paź 2009 |
|
|
Requiemm |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 29 Sie 2009 |
Posty: 423 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak moga drgac cyferki na liczniku analogowym ?... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 17:50, 09 Paź 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pamiętajcie kto smaruje ten jeździ nasmaruj linkę i kapnij kropelkę oleju do licznika od strony linki |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 19:23, 09 Paź 2009 |
|
|
dychul |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 21 Sie 2009 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
linka mogła wsunąć się jeszcze bardziej w zębatkę napędu prędkościomierza. Napędzie prędkościomierza dziurka jest bardzo głęboka i linka potrafi tam wejść na ponad 2 cm. Niewiele potem wchodzi do licznika i wskazówka skacze jak pchła po całym cyferblacie. W prywaciarskich linkach pancerz jest zbyt długi w stosunku do linki. Ja wsunąłem do napędu prędkościomierza kawałek aluminiowego drucika, tak aby dziurka miała 1,5 cm głębokości, a następnie skróciłem pancerz o 2 cm. Tulejki które kończą linkę są wykonane z miękkiego materiału i dają się rozgiąć wbijając ostrożnie starą śrubę o średnicy M5, lub M6. Wskazówka prędkościomierza teraz płynnie odchyla się po cyferblacie licznika. Tak jak pisał Rutowski kapnij oleju do linki. Co do licznika nie stosuje jego smarowania. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 11:29, 10 Paź 2009 |
|
|
Boluś |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 18 Sie 2009 |
Posty: 40 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzezie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzisiaj kombinowałem z tym licznikiem i mogę powiedzieć tyle że linka jest na 100% dobra i licznik też (jak obracałem linką to wskazówka podskakiwała do góry) , problem więc tkwi w ślimaku. Moje pytanie brzmi;
1.Co się mogło stać w ślimaku?
2.Jak wygląda wnętrze ślimaka?
3.Czy jak chcę wyjąć ślimak to czy muszę odkręcać całe tylne koło? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:35, 10 Paź 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 mógł wytrzeć się ślimak albo ślimacznica
2 poszukaj na allegro "napęd licznika" to zobaczysz
3 demontaż tylnego kola jest konieczny
Jak już rozbierasz ślimak to napakuj do niego smaru stałego to dłużej pożyje |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 12:36, 10 Paź 2009 |
|
|
dychul |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 21 Sie 2009 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
nowy napęd (zębatka i wałek) kosztują 27 zł. Rozbieraj napęd ostrożnie. Musisz z napędu z tej strony co dochodzi do zębatki tylnego koła ściągnąć podkładkę. Składa się ona z dwóch blaszanych części i łatwo ją uszkodzić. Użyj wąskich i cienkich śrubokrętów. Po zdjęciu tej podkładki napęd będzie na wierzchu. Jednak spróbuj jeszcze odkręcić linkę od licznika wsunąć ją maksymalnie w napęd prędkościomierza i zobacz czy pracuje gdy motor stoi na podnóżkach i obraca się koło. Możliwe że wyrobiła się końcówka wałka napędu i wystarczy tylko wsunąć linkę głębiej. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 12:49, 10 Paź 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
pomiędzy blaszanymi osłonkami powinna być przekładka z filcu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 16:30, 10 Paź 2009 |
|
|
Boluś |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 18 Sie 2009 |
Posty: 40 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzezie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozebrałem to koło i mam ślimaka wyjętego. Zgadza się, pomiędzy blaszanymi osłonkami jest przekładka z filcu. I teraz jak wyjmę te osłonki to powinno widać ten wałek i zębatkę? Co może świadczyć o zniszczeniu wałka lub zębatki? wyrobione zęby?
I jeszcze jedno pytanko; jest łatwo wymienić ten wałek czy trzeba się męczyć? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 18:12, 10 Paź 2009 |
|
|
dychul |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 21 Sie 2009 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zębatka wychodzi bez problemu. U mnie nie były uszkodzone, więc nie próbowałem wyciągać wałka. Uszkodzenia zobaczysz. Na zębach będzie widać ślady zużycia. Na wałku po środku będzie widać że zęby są dużo niższe od zębów na początku i końcu wałka. Przy składaniu bardzo nasmaruj smarem stałym. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 20:24, 10 Paź 2009 |
|
|
Boluś |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 18 Sie 2009 |
Posty: 40 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzezie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprawdzę tę zębatkę i odpowiem, ale ciekawi mnie to, że wszystko fajnie działało zanim najechałem na ten kamień.... Kolega powiedział mi dzisiaj że może to być winą felgi... ale co ma felga do prędkościomierza? Wytłumaczy mi to ktoś bo zabardzo nie wiem? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 21:34, 10 Paź 2009 |
|
|
dychul |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 21 Sie 2009 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nic nie ma felga do prędkościomierza. Przecież widzisz jak to działa. Napęd kręci zębatka tylna. W zębatce są dwa bolczyki na które osadzona jest zębatka napędu prędkościomierza. Obudowa napędu musi być dobrze osadzona na napinaczu łańcucha, aby się nie okręciła razem z zębatką i nie narobiła bałaganu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|