| Elektryka, | |
Wysłany: Czw 22:06, 01 Paź 2009 |
|
|
dychul |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 21 Sie 2009 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wygrzebałem swoją Jawkę Mustang u kolegi w garażu. Cała w rdzy bez pokrywki schowka z wgniecionym i pękniętym zbiornikiem. Na innym forum znalazłem zbiornik i pokrywkę. Zbiornik, schowek, błotniki dostały nowy lakier. Koła dostały nowe obręcze, szprychy, łożyska i szczęki, dętki, opony. Zawieszenie otrzymało nowe tuleje i tylne amortyzatory. Doszły takie detale jak: linki, podnóżek, cały zestaw przeniesienia napędu. Silnik dostał nowy cylinder, tłok i gazior. Ciągle były jakieś problemy i Jawka uczy mnie pokory i cierpliwości. Teraz mnie elektryka samochodowego rzuciła na kolana swoją elektryką.
Jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem jak jest podłączona tylna lampka. Nigdy w życiu nie spotkałem takiego rozwiązania.
Wracając do tematu w Jawce spalona była tylna żarówka. Miałem tylko 6V 20W. Po założeniu reflektor świecił jak gromnica. Jednak po kilku minutach jak uruchomiłem motor obie żarówki tył i przód paliły bardzo jasno. Tylna żarówka dostała powietrza, a przednia też jakoś dziwnie świeciła. Pomimo przełączenia: mijania/ drogowe świeciła jednakowo. Wczoraj zauważyłem, że jedno włókno w żarówce jest spalone. Założyłem odpowiednią żarówkę na tył i odpaliłem motor (przedniej nie miałem w zapasie). Tylna żarówka zaczęła świecić jak 100 W, a nie 5W. Zmierzyłem napięcie i okazało się że iskrownik na cewkach daje od 12 do 14 Volt. Skąd to się wzięło. Dobrze, że mam w zapasie 2 koła magnesowe i iskrowniki.
Czym mnie Jawka jeszcze rzuci na kolana mnie 40 letniego faceta? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 9:10, 02 Paź 2009 |
|
|
Monia |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 14 Wrz 2009 |
Posty: 26 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Kobieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ot ciekawostka przyrodnicza . Cos maja z elektryka jaweczki - u mnie na cewkach jest od 8 do 12 Volt. Bedziemy przy nich jeszcze dlubac, chcialabym miec stabilne swiatelka, na forum jest tez ciekawy pomysl na wzmocnienie zasilania klaksonu.
Jezeli bedzie koniecznosc przewiniecia cewek, znajomy moj pracuje w bardzo solidnym warsztacie. Sluze namiarami. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 9:15, 02 Paź 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mam to samo ale w niczym to nie przeszkadza
Zapewne mierzyliście na wyłączonych światłach, zmierzcie napięcie pod obciążeniem, bez obciążenia u mnie nawet do 20V dochodziło |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Pią 9:33, 02 Paź 2009 |
|
|
Monia |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 14 Wrz 2009 |
Posty: 26 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Kobieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mierzylam pod obciazeniem, dlatego ze swiatelka wariowaly. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 11:25, 02 Paź 2009 |
|
|
dychul |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 21 Sie 2009 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W poniedziałek Jawka kolejne starcie. Założę nowe żarówki i sprawdzę pod obciążeniem. Zakładając ten temat nie dopisałem, że obecnie po przekręceniu kluczyka na pozycję światła motorek gaśnie. Kiedy rozłączę żarówkę silnik pracuje. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 11:48, 02 Paź 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
posprawdzaj instalacje czy jakiś magik tam nie dłubał schemat znajdziesz na forum |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 16:45, 07 Paź 2009 |
|
|
dychul |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 21 Sie 2009 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprawdziłem stacyjkę i przyznaję kabel od masy źle przylutowałem gdy się urwał. Po wymianie żarówek na dobre wszystko hula, świeci i trąbi bardzo dobrze. Serdeczne dzięki za pomoc.
Do zamknięcia |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|