 | 3a2 biegi |  |
Wysłany: Pią 17:54, 21 Sie 2009 |
|
|
Joker |
Moderator |

|
|
Dołączył: 14 Cze 2009 |
Posty: 1199 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Giżycko Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Drodzy koledzy mam pytanko a mianowicie jak sobie śmigam jawcią to jest ok tylko jak zwalniam naciskam sprzęgło i chcę z 3 na 2 przełączyć to jakbym musiał z 3 na coś jakby bieg tylko że go ni ma a potem dopiero jeszcze raz na 2 jak ta przerwa miedzy 3 a 2 dajesz gazu to tak jak na biegu jałowym czyt. luz?
a i jeszcze jak zwalniam se przed zakrętem przełaczam na 1 ijeszcze jedzie jak ni dam od razu gazu tylko się zatrzymuje to zdycha a jak dam troszkę gazu to podjedzie i wtedy ok czyżby hamować na 3 lub 2 a potem dopiero jak się rusz to 1? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Pią 20:23, 21 Sie 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
W jawce są dwa luzy, to normalne. Biegami w dwusuwie się nie hamuje. Silnik jawki jest wysoko obrotowy, wiec na niskich obrotach nie ma siły ciągnąć i gaśnie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 21:46, 21 Sie 2009 |
|
|
emilus143 |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 08 Maj 2009 |
Posty: 226 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
A dlaczego sie biegami w dwusuwach nie hamuje? Ja sie tak caly czas bawie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pią 21:52, 21 Sie 2009 |
|
|
Godzik |
Zagubiony na Forum |

|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 813 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bieruń Nowy Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Google nie gryzie.
"Hamowanie silnikiem dwusuwowym
Dwusuwy znacznie gorzej hamują silnikiem, toteż przy przechodzeniu z czterosuwu na dwusuw zawsze miałem wrażenie, jakbym usiadł na motocyklu z wolnym kołem. Dlatego na dwusuwie wcześniej trzeba przechodzić na niższe biegi dla uzyskania jakiegoś odczuwalnego efektu hamowania.
Dwie rzeczy mogłyby pomóc w hamowaniu silnikiem dwusuwowym, ale obie wymagają przystosowania konstrukcyjnego. Dwusuw hamuje lepiej, jeżeli wyłączymy zapłon i otworzymy przepustnicę. W tym celu należy używać wyłącznika awaryjnego, który lepiej byłoby mieć po lewej stronie kierownicy. Poza tym ten sposób można stosować raczej dopiero po zejściu na bieg, na którym hamowanie miałoby już trwać jakiś czas. Nie ma sensu wyłączać zapłonu, jeżeli co jedną lub dwie sekundy przełączamy biegi w dół. Jednak sprawa może być warta zachodu ze względu na nieco zagadkowe, a frapujące dźwięki, jakie wydaje dwusuw przy pracy bez zapłonu na otwartej przepustnicy. To można polubić. Zwłaszcza w dwucylindrowej Jawie 350 zwanej "Ogarem" było to zabawne.
Poza tym dwusuw w przeciwieństwie do czterosuwu lepiej hamuje przy użyciu dekompresatora. To akustycznie dość głośny i niekoniecznie ładny sposób hamowania, a poza tym dekompresator spotyka się dziś już tylko w dwusuwach przeznaczonych dla wyczynowych motocykli terenowych. A dni tych maszyn wydają się w sporcie już policzone."
Art. wklejony z [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pią 21:53, 21 Sie 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Bo w dwusuwie masz smarowanie mieszanką i jak zamkniesz dopływ mieszanki na wysokich obrotach to cylinder i pierścienie dostają po d**ie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:05, 22 Sie 2009 |
|
|
Joker |
Moderator |

|
|
Dołączył: 14 Cze 2009 |
Posty: 1199 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Giżycko Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Czyli jak hamować bo nie zabardzo kapuje sprzęgło 1 i hamulec?????????
A jeszcze jeżeli w jawce są 2 luzy to można zostawiać ją na tym między 2 a 3 i czy w ogarku też tak jest  |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Joker dnia Sob 11:06, 22 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:15, 22 Sie 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Najmniej bolesne hamowanie z 2T mają motocykle z dozownikiem typu DT125,ponieważ podczas redukcji silnik wbija się na wysokie obroty,my odcinamy dopływ powietrza z paliwem a pompka nam dozuje olej zależnie od obrotów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 15:50, 22 Sie 2009 |
|
|
Joker |
Moderator |

|
|
Dołączył: 14 Cze 2009 |
Posty: 1199 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Giżycko Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Aha czyli hamować na luzie biegu jałowym tzn zatrzymywać się?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 20:26, 22 Sie 2009 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |

|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ostry napisał: |
A jeszcze jeżeli w jawce są 2 luzy to można zostawiać ją na tym między 2 a 3 i czy w ogarku też tak jest  |
ogar 200 ma silnik jawki i można zostawiać na luzie między 2 a 3 tylko ruszaj z 1.
Ostry napisał: | Czyli jak hamować bo nie zabardzo kapuje sprzęgło 1 i hamulec?????????
|
jak jedziesz normalnie na 3, wciskasz sprzęgło, wciskasz chamulec, po zatrzymaniu się wbijasz luz między 1 a 2 ( po zatrzymaniu 2 razy do góry li lekkusieńko pchaj w dół do puki nie wskoczy luz) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 12:28, 23 Sie 2009 |
|
|
Joker |
Moderator |

|
|
Dołączył: 14 Cze 2009 |
Posty: 1199 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Giżycko Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 13:27, 23 Sie 2009 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Można hamować silnikiem, ale:
Cytat: | Uwaga, jeżeli hamujemy silnikiem dwusuwowym! Ponieważ przy hamowaniu silnikiem przepustnica jest zamknięta, więc i dopływ mieszanki do silnika jest zmniejszony. A że silnik dwusuwowy smarowany jest olejem rozpuszczonym w paliwie, przeto i dopływ tego oleju jest także zmniejszony, wskutek czego łożyska ani cylindry silnika nie są dostatecznie smarowane. W razie dłuższego zjazdu może więc nastąpić zatarcie silnika i jego uszkodzenie. Zaradzimy temu, jeżeli co pewien czas otworzymy na chwilę przepustnicę "dodając gazu", dopuszczając tym samym większa ilość oleju. Po to, między innymi, silniki dwusuwowe mają wolne koło, aby ograniczyć możliwość hamowania za pomocą silnika, a zmusić do wykonywania tej czynności hamulcem, mechanizmem specjalnie do tego przeznaczonym. |
Cytat zaczerpnięty z książki pr. "Doświadczony kierowca radzi" autorstwa W. Rychtera. Sam osobiście hamuję silnikiem, ale w ostatniej chwili, np. przed rondem. Krótkie dystanse, niezbyt duże prędkości... Zresztą nawyk hamowania silnikiem trzeba mieć choćby po to, aby zahamować, jeśli urwie nam się linka hamulca... No i jeszcze generalnie powinno hamować się przednim hamulcem, wiadomo, nie na mokrej nawierzchni (chociaż po jeździe bokiem przed skrzyżowaniem, gdzie miałem czerwone, hamuję obydwoma hamulcami), ale na suchej czemu nie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 19:54, 23 Sie 2009 |
|
|
maniak |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 28 Maj 2009 |
Posty: 431 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
uważajcie przy hamowaniu silnikiem w jawce! mi przez to ścieło frez na dźwigni zmiany biegów |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:46, 23 Sie 2009 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |

|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
A gdzie na dźwigni zmiany biegów masz frez? Bynajmniej u mnie takiego nie ma. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 21:25, 25 Sie 2009 |
|
|
maniak |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 28 Maj 2009 |
Posty: 431 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
mlody1432 napisał: | A gdzie na dźwigni zmiany biegów masz frez? Bynajmniej u mnie takiego nie ma. |
jak rozpoławiasz silnik to tam gdzie wchodzi ta dźwignia jest seger i po jego zdjęciu możesz wyciągnąć tą dźwignie i przestawić sobie w inne miejsce |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 21:49, 25 Sie 2009 |
|
|
Szymon93 |
Uzależniony od forum |

|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 621 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Żory Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
To o ile się nie mylę, to tam jest wielowpust  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|