| Amator wsrod motorowerow:) | |
Wysłany: Pią 11:48, 06 Lip 2007 |
|
|
kwiatek |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 10 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mam klopot ze swoja jawa 50 otoz jestem osoba poczatkujaca wsrod motoryzacji i mam kilka pytan odnosnie tego motoroweru.
1. Kupilem silnik (bo stary sie calkowicie rozpad), zamontowalem go ale mam jeden wielki problem z tymi calymi kabelkami. Nie mam zielonego pojecia jak wyregulowac zaplon, jak i gdzie podlaczyc te wszystkie kable, czy trzeba je do czegos przylutowac?
2.Napewno byl juz nie jeden temat ktory wlasnie tego dotyczy ale przegladajc forum napotkalem sie jedynie na schematy elektryczne. Moze ma ktos cos innego co mogloby mi pomoc w tym prawie dla wszystkich blachym problemie.
3. Czy bez regulacji zaplonu i bez podlaczenia tych wszystkich kabelkow motor odpali? Czy beda jakies problemy z motorem? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 12:38, 06 Lip 2007 |
|
|
Trinixi |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 25 Gru 2006 |
Posty: 322 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo Płeć: Kobieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
więc tak...
1. regulacja zapłonu opisana krok po kroku dokładnie jest na forum... w problemach rozwiązanych http://www.jawencja.fora.pl/ustawienie-zaplonu-t1560.html. kable powinny mieć takie wsuwki i jeden wchodzi obok platynek (przerywacza) a dugi do cewki niskonapięciowej w magnecie (iskrownik jeśli wolisz). Są też kable do cewki wysokiego napięcia (butelkowa przy ramie) i tam też one muszą być podłączone. To na schemacie zobaczys zjak to wchodzi bo teraz nie wiem dokładnie, nie chce cie w błąd wprowadzać.
2.na chwilę obecna ja nic nie mam, ale ktoś ci cos na 99% da
3.motor nie odpali, te kable to podstawa (zaraz po silniku ) bo nimi przechodzi iskra do świecy. zapłon też musi być dobrze wyregulowany bo inaczej iskra będzie w nieodpowiednim momencie i nie nastąpi zapłon mieszanki paliwowo-powietrzenej w cylindrze... (swoją drogą musisz mieć dobrą świece, żeby nie bocznikowała, tzn. żeby iskra nie uciekała bokiem ) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 14:17, 06 Lip 2007 |
|
|
Godzik |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 813 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bieruń Nowy Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Trinixi napisał: |
2.na chwilę obecna ja nic nie mam, ale ktoś ci cos na 99% da
|
a więc ja ci powiem musisz wydrukować sobie schemat kupić kolorowe kable( mówisz w sklepie elektrycznym ze potrzebujesz kable do zrobienia instalacji elektrycznej w motorze) potem bierzesz schemat( najlepiej z jakimś elektrykiem i kimś kto ma choć kszte pojęcia o jawce i kładziecie instalacje
A TAK NAWIASEM TRINIXI MOGłABYS NAPISAć DO MNIE NA GG ;P |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 16:58, 06 Lip 2007 |
|
|
kwiatek |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 10 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jesli bym niue zrobil to ok. ilu moze kosztowac taka wizyta u mechanika zeby cos zobaczyl w tej elektryce? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 19:27, 06 Lip 2007 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
nie wiadomo, musisz pojsc i sie dowiedziec, albo napisz skad jestes moze ktos mieszka w twojej okolicy i ci pomoze!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:10, 06 Lip 2007 |
|
|
kwiatek |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 10 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chcialem jeszcze tutaj zapytac zeby niepotrzebnie zakladac nowych tematow czy do silnika potrzebny jest jakis sylikon? jak tak to gdzie i jaki? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:23, 06 Lip 2007 |
|
|
katalonczyk1990 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 18 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gdynia |
|
|
|
|
|
|
|
|
Podaj gg to wyślę Tobie zdjęcie iskrownika z podłączonymi przewodami... A ze stacyjką będziesz musiał(a) poradzić sobie samodzielnie, wystarczy trochę chęci i zrozumienia schematu... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 12:40, 07 Lip 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
potrzebny jest silikon czerwony albo czarny np. do uszczelniania cylindra, kraterów itp. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:13, 07 Lip 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JAWKOWICZ789 napisał: | potrzebny jest silikon czerwony albo czarny np. do uszczelniania cylindra, kraterów itp. |
Silikon NIE jest potrzebny.
1. Zapłon, opisywane prawie na każdej stronie www o jawce.
2. A czego nie rozumiesz w schemacie instalacji?
3. Ustawić zapłon, gaźnik i obroty. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:45, 07 Lip 2007 |
|
|
kwiatek |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 10 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czyli sylikon jest nie potrzebny ? Bo rozne opinie slysze
W ogole calego schematu nie rozumiem na schematach sa przewody ale nie wiem gdzie i jaki przewod doprowadzony jest do odpowiedniego elementu ale mysle ze "katalonczyk1990" ma to zdjecie iskrownika i czekam na nie wlasnie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:58, 07 Lip 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skoro zakładasz nowe uszczelki i nowe części to po co Ci silikon?
Cóż przez forum nie będę ci tłumaczył schematu. - nie dziś w każdym razie, za ciężki dzionek :P Może ktoś inny ma lżejszą głowe. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:52, 08 Lip 2007 |
|
|
kutfik |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 05 Lip 2007 |
Posty: 54 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: wziąć pieniądze?? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeśli masz gotowe uszczelki, to silikonu nie potrzebujesz. Ja jednak preferuję silikon (trwalszy i lepiej uszczelnia). Jest to silikon na wysokie temperatury, przeważnie czarny lub czerwony.
Co do instalacji nie mam pomysłu jak wytłumaczyć Ci to bez schematu. Proponuję wybrać się do jakiegoś elektryka samochodowego. Każdy przecież kiedyś zaczynał, tak więc powinien pomóc - może nawet nieodpłatnie (dla niego to zapewne tylko chwila) ;] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:01, 08 Lip 2007 |
|
|
kwiatek |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 10 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no wlasnie dla niego chwila dla mnie godziny =p a tak w ogole to wie ktos moze jakich wymiarow sa pierscienie do tloka do jawy 50?? bo chcialbym kupic a widzialem na allegro ze sa roznych wymiarow. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:24, 08 Lip 2007 |
|
|
kutfik |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 05 Lip 2007 |
Posty: 54 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: wziąć pieniądze?? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zależy na jaki tłok: "nominalny", czyli oryginalnych wymiarów lub na "szlif". Najlepiej jakbyś przy zakupie miał tłok przy sobie. Sprzedawca suwmiarką zmierzy średnicę tłoka i tabelarycznie (według poszczególnych szlifów cylindra) dopasuje pierścienie na Twój tłok.
tu masz wymiary - możesz zmierzyć sam, nie musisz wyciągać tłoka
Tłok nominalny: 56
1szlif: 56,5
2szlif: 57
3szlif: 57,5
4szlif: 58
Do Moderatora: Jakby co, wiem że "opcja edytuj nie gryzie" ;]
Co z tego, że wiesz jak jej nie używasz. Jeszcze jeden raz i poczęstuję warnem / gniewny |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 0:16, 09 Lip 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wymiana w 2T samych pierścieni bez tłoka ma taki sens jak wymiana oleju silnikowego bez wymiany filtra. Zmierz suwmiarką średnicę cylindra i kup do niego tłok z pierścieniami. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|