| Co jeszcze można zrobić | |
Wysłany: Śro 14:54, 12 Kwi 2006 |
|
|
Łuki1492 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 21 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
co moge jeszcze zrobić, bo po moim tuningu (wymianie krucca na nie blokowany, obcięciu kolanka wydechu, odblokowaniu dławika, modyfikacji tłoka, wyszlifowaniu cylindra, wypolerowaniu kanałów, założeniu stożkowego filtra powietrza) jawka niewiele szybciej jedzie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Śro 16:18, 12 Kwi 2006 |
|
|
Kozioł |
Administrator |
|
|
Dołączył: 16 Lut 2006 |
Posty: 911 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Załóż zębatkę z13. A jawka choćbyś ja niewiem jak stuningował nie będzie jeździć szybciej niż 70 km/h , bo jest z tyłu za duża zębatka i tylko 3 biegi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| Re: Co jeszcze można zrobić | |
Wysłany: Śro 19:27, 12 Kwi 2006 |
|
|
nieutek |
Administrator |
|
|
Dołączył: 18 Lut 2006 |
Posty: 762 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza |
|
|
|
|
|
|
|
|
Łuki1492 napisał: | jawka niewiele szybciej jedzie |
to ile ci teraz jedzie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:14, 12 Kwi 2006 |
|
|
Bigos1988 |
>Pirat drogowy Bigi< |
|
|
Dołączył: 16 Mar 2006 |
Posty: 803 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Zabłudów kolo Białegostoku |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja zakaldam sobie 13 a teraz jezdze an zebatce od wsk 125 a c odo tuningu ja wole nic nie tuningowac orginal to orginal wssadzi sie laspy to pozniej moze z czasem sie jeb*** |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 23:18, 12 Kwi 2006 |
|
|
szczuku |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 27 Mar 2006 |
Posty: 146 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bydgoszcz |
|
|
|
|
|
|
|
|
Heh toc to nie Honda CBR 1000RR zebys chcial odrazu 200 km/h grzac. Tuning glownie daje wieksza moc a predkosc az tak ci nie wzrosnie. Predkosc to kwestia przelozen. Zaloz zebatke tylnia od motorynki i bedziesz grzal 100 km/h hehe |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 12:14, 13 Kwi 2006 |
|
|
STIG |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 31 Mar 2006 |
Posty: 113 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Szczecin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja kiedyś słyszałem, że facet założył z tyłu zębatkę 30-to zębną i prędkość mu dużo wzrosła. Co prowda moto nie było już tak żwawe, ale nie ma nic za frajer |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 12:17, 13 Kwi 2006 |
|
|
Kozioł |
Administrator |
|
|
Dołączył: 16 Lut 2006 |
Posty: 911 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Np. Można założyć w jawce koło od ogara i zębatkę tylną od motorynki. Ale nie wiem, czy to jest technicznie mozliwe |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:22, 13 Kwi 2006 |
|
|
Łuki1492 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 21 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja teraz moge polecieć 60km/h to chyba trche wolno jak na taki tuning. Ale chyba założe tą zębatke od motorynki |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:25, 13 Kwi 2006 |
|
|
Kozioł |
Administrator |
|
|
Dołączył: 16 Lut 2006 |
Posty: 911 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Piszesz, ze jedziesz 60km/h. Ale czy jawka jest mocna, dobrze przyspiesza. Bo jeśli jest słaba, to już szybciej nie pojedzie. A jak jest mocna i jedzie 60 to można założyć tą zębatkę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:48, 13 Kwi 2006 |
|
|
Łuki1492 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 21 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jawka jest mocna i super przyśpiesza od 0-35 km/h niemam na nią mocnych |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:23, 15 Kwi 2007 |
|
|
adrian |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 168 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 5/5
|
Skąd: Suwałki |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mniejsza zębatka nie może być wstawiona do jawki bo łańcuch tarł by wtedy o karter. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 17:09, 15 Kwi 2007 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ze swojego doświadczenia wiem że zestawy zębatek oferowane przez producenta (Z11, Z12, Z13) w zasadzie wystarczą na potrzeby większości użytkowników. Jawa 50 typ 550 i 555 miały też Z14, ale myślę że z taką zębatką większość Jawek byłaby po prostu za słaba żeby fajnie się nimi jeździło. W końcu frajda jest nie tylko z prędkości, ale i z przyspieszeń. Większej niż Z13 nie polecam za bardzo (chyba że ktoś nakręca naprawdę długie trasy albo chce bić rekordy prędkości). Powód? Po wbiciu kolejnego, wyższego biegu silnik może zwyczajnie nie mieć siły na zwiększenie obrotów, jeśli uprzednio nie został "rozbujany na maxa". To mu jednak potrafi zaszkodzić jeśli za często jest tak traktowany. Z tego samego powodu nie polecam zakładania mniejszej zębatki z tyłu - no, chyba że minimalnie mniejszą, np. nie 55 a 50 zębów. To by była jednak trudna sprawa, bo takie zębatki miewają np. małe japońce, zwłaszcza enduro. Żeby zębatka weszła do Jawki trzeba by ją przerobić a to też kosztuje (nowa część to co najmniej 60 zł). No i trzeba też mieć pewność że podejdzie ten sam rozmiar łańcucha co w oryginale.
Jak więc jeszcze poprawić osiągi? Można np. wymienić przednią oponę na cieńszą (zwykle jest zamontowana 2,75x16 ale wiele Mustangów opuszczało fabrykę z oponą 2,5x16, stawiającą m.in. mniejszy opór toczenia i sporo lżejszą. Niby 0,6kg to nic w skali maszyny, ale że jest to element wirujący, ma to większy wpływ niż by się wydawało.
Nieco mocy dodaje czasem wymiana fajki na inną, o mniejszym oporze. W oryginale jest 5 kiloomów, ja stosuję 1 kiloom. Nie powoduje większych zakłóceń w telewizji (zazwyczaj), a iskra ma wiekszą energię.
O zafazowaniu końcówki rury wydechowej przy wejściu w tłumik pisałem, teraz tylko przypominam że to też jedna z metod poprawy osiągów.
Jak ktoś lubi pośmigać na ostro, może się pokusić o skrócenie układu dolotowego. Aby silnik miał większą moc, można założyć filtr stożkowy na odpowiedniej długości łączniku (można też bezpośrednio na wlocie do gaźnika, ale znów silnik może wymagać więcej "piłowania" na obrotach). Orientacyjna długość układu dolotowego to 21,5cm dla maksymalnej mocy przy 6000obr/min. W Jawce jest jednak znacznie dłuższy. Dłuższy - to oznacza obroty nieco niższe, krótszy - wyższe. Mam na myśli silnik bez przeróbek, jak masz przerobiony tłok czy podpiłowane kanały, już będzie trochę inaczej. Poeksperymentuj, jak masz czas i chęci. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|