| coś nie tak po rozgrzaniu | |
Wysłany: Pon 19:39, 25 Cze 2012 |
|
|
rafal4610 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 25 Cze 2012 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mam mały problem z Ogarem z silnikiem Jawy 50. Otóż motor przeszedł remont silnika(cylinder, tłok i pierścionki) i na początku wszystko było ok. Pewnego razu podczas przejażdżki motor zaczął tracić na sile. Na następny dzień odpalił normalnie(czyli z 1.) ale ujechałem może 5m i motor zgasł. Odpaliłem bez problemów, ale gdy wcisne sprzęgło i wrzuce jakikolwiek bieg motor zaraz zgaśnie. Wczoraj udało mi sie zrobić ze 2km i znowu to samo. Wie ktoś co może być ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 19:52, 25 Cze 2012 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak nie wkręca się na obroty, to sumując objawy stawiam na kondensator, który będziesz musiał wymienić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:20, 25 Cze 2012 |
|
|
evL |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2010 |
Posty: 204 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Potwierdzam słowa poprzednika, na 99,9% kondensator.
Za słaba przez niego iskra jest i na luzie wszystko fajnie, a gdy dostanie obciążenie to nie umie już przepalic mieszanki i jest mu ciężko. Proste
Jak nie to, to spróbuj świece wymienic, może po rozgrzaniu traci swoją wartosc cieplną, również miałem taki przypadek..
Hmm, tak w sumie, u mnie w jawce to już wszystko padało, no może oprócz cewki w/n.. Odpukac
Pozdro |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 23:12, 25 Cze 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Też stawiam na kondensator jak moi poprzednicy.
Dokręć odrobinę śrubkę regulacji sprzęgła, bo jak wrzucisz bieg na sprzęgle, to dla motoru to nie powinno mieć znaczenia jeśli jest sprzęgło dobrze wyregulowane.
U mnie w jawce wszystko wymieniana było z elementów zapłonu zaczynając od Cewek po przez instalacje i fajki, świecie wszystko po prostu. Jak narazie zawsze z 1 kopa odpala więc oby tak dalej:D
rafal4610 jedna rada tak na przyszłość, jeśli ci wszystko będzie działać to nie próbuj nic robić. Bo jak zawsze mi wszystko pięknie działa to muszę zawsze dotknąć i sie rozpierdzieli na amen. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 9:36, 26 Cze 2012 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ale jeśli jest po remoncie tłok cylinder itd to może też puchnąć tłok. Sprawdź czy jak zgaśnie to da się lekko obrócić kołem magnesowym |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 13:44, 26 Cze 2012 |
|
|
evL |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2010 |
Posty: 204 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja nie wiem jak wam mogą tłoki puchnąc, tyle tego już miałem i jakoś nie miałem takiego problemu, gdy byłem zainteresowany tym tematem to się nawet znajomych pytałem czy o takim przypadku słyszeli.. NIKT!
Ja miałem taki przypadek, już myślałem że rzeczywiście puchnie, ale nie, nie dałem się nabrac na to, za mało oleju w paliwie było (lanie na oko oleju to złoo, nie że świece lubią padac jak za dużo wlejesz, to jak będzie go za mało to będzie efekt że co 2 km będziesz musiał stawac i studzic silnik, (zatrzec to sie moze co najwyzej jak wogole oleju nie ma, a tak to go chwyci, zgasnie i znowu bedzie jechal ;p, u mnie akurat cylek nie ucierpiał na tym na szczęście, ale za mało oleju lałem jak na takie dopasowanie tłoka, przecież to było 0.03mm.. Ale miałem nauczke i następny szlif zrobilem z luzem 0.06mm albo 0.07mm xD
Wymień ten kondensator i będzie spokój, bo to nic innego nie może byc (no chyba że świeca, w tych motorkach z tego calego PRL-u wszystko jest mozliwe -,-)
Pozdro. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 14:20, 26 Cze 2012 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakbyś wiedział z jakich materiałów są robione współczesne tłoki to uwierz mi że nie był byś zdziwiony |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 14:36, 26 Cze 2012 |
|
|
evL |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2010 |
Posty: 204 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No nie wiem, ja miałem już tłoki z różnych sklepów, nawet z allegro i nigdy mi się nie trafiło takie coś, ani żadnemu znajomemu.
No ale dobra, nie o tym temat, niech chłopak wymieni i jak to nie będzie to, to będziemy myślec dalej, narazie tylko spam robimy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 18:50, 26 Cze 2012 |
|
|
rafal4610 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 25 Cze 2012 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kondensator wymieniłem, ale miałem tylko stary(na którym motor chodził do końca) ale mechanik mi wymienił na nowy. Nie wiem może jeszcze spróbuje kupić nowy kondensator, no to nie duży koszt.
kondzio310 to wiem że jak chodzi to nie ruszać
Sprzęgło jest dobrze wyregulowane. Przed remontem miałem coś nie tak z wałem, ale mechanik mi go ustawił i było ok, a teraz podejrzewam że może znowu coś sie zrobiło. Z tym rozgrzaniem, to na prawde po 5m jazdy na 1 motor sie rozgrzeje ? Bo mi sie wydaje że raczej nie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 10:04, 27 Cze 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wał ci ustawił czy zapłon ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 12:32, 27 Cze 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
evL: tłoki jak najbardziej puchną, jak sam zauważyłeś dziwne rzeczy przy zbyt małej dawce oleju to wtedy właśnie tłok Ci puchł. Zależy to od wielu czynników, jak dajesz luz 0.07 to po prostu niwelujesz puchnięcie tłoka (kosztem przebiegu, choć nie aż tak bardzo). Przy luzie montażowym i przy jakości obecnych części tłok bardzo często puchnie dlatego powinno się go wygrzewać i obrabiać przed montażem, wtedy spokojnie można składać z luzami montażowymi i wszystko będzie ok.
rafal4610: jak masz mechanika a sam się poważniej nie znasz to nie kombinuj, chyba że koniecznie chcesz... zacznijmy od tego że nie powiedziałeś jaka jest świeca, czy choc dyszę w gaźniku przedmuchałeś. Stawianie na kondensator jest prawdopodobne ale ręki bym sobie nie dał uciąć, wystarczy że uszczelniacz puszcza olej albo gaźnik będzie zapchany i objawy robią się podobne. Poza tym motor tracił na sile a nie padł od razu... może zapłon? platynki się zasyfiły albo przestawiły (choć nie powinny...) tam też warto było by zajrzeć |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 12:35, 27 Cze 2012 |
|
|
rafal4610 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 25 Cze 2012 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mechanik to kumpel kuzyna i pojechał za granice Dysze i gaźnik czyściłem. Świeca... A bo ja wiem jaka Mechanik założył jakąś starą i chodziło Troche sie na tym znam, ale specjalistą nie jestem. Co do ustawiania mechanika to ustawiał wał bo był naruszony i przy okazji zapłon. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 13:12, 27 Cze 2012 |
|
|
evL |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2010 |
Posty: 204 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
moskit122 napisał: | evL: tłoki jak najbardziej puchną, jak sam zauważyłeś dziwne rzeczy przy zbyt małej dawce oleju to wtedy właśnie tłok Ci puchł. Zależy to od wielu czynników, jak dajesz luz 0.07 to po prostu niwelujesz puchnięcie tłoka (kosztem przebiegu, choć nie aż tak bardzo). Przy luzie montażowym i przy jakości obecnych części tłok bardzo często puchnie dlatego powinno się go wygrzewać i obrabiać przed montażem, wtedy spokojnie można składać z luzami montażowymi i wszystko będzie ok.
rafal4610: jak masz mechanika a sam się poważniej nie znasz to nie kombinuj, chyba że koniecznie chcesz... zacznijmy od tego że nie powiedziałeś jaka jest świeca, czy choc dyszę w gaźniku przedmuchałeś. Stawianie na kondensator jest prawdopodobne ale ręki bym sobie nie dał uciąć, wystarczy że uszczelniacz puszcza olej albo gaźnik będzie zapchany i objawy robią się podobne. Poza tym motor tracił na sile a nie padł od razu... może zapłon? platynki się zasyfiły albo przestawiły (choć nie powinny...) tam też warto było by zajrzeć |
Może i masz trochę racji w tym, patrz, bo zawsze sytuacja była taka, że kupowałem tłok w sklepie i składałem z luzem montażowym 0.04 albo 0.05mm, tym razem zaryzykowałem i kupiłem tłok z allegro bo w sklepie nie było, luz 0.03mm, sprawa była taka że poprzedni tłok już miał luz i wystarczała mu dawka 25 ml na litr benzyny, i nowy docierałem z trochę zwiększoną dawką, po 200km które zrobiłem w 5 dni przeszedłem na starą mieszankę, jeździłem tak miesiąc, i właśnie po takim okresie czasu jechałem jak zawsze z drugą osobą, dosyc duża górka no i nagle zaczyna słabnąc, piszczec, nacisnąłem sprzęgło żeby luz wrzucic bo się zdziwiłem, pierwszy raz taki przypadek, i zgasł. I od tego czasu co jechałem w DWIE OSOBY to się takie rzeczy działy, w jedną nie, nawet na prostej umiało go chwycic, zaciekawiony tym tematem zaryzykowałem i jak zaczynał "puchnąc" to czekałem aż całkiem zasłabnie do jedynki, jak zgasł to od razu luz i próbowałem kopac kopniakiem, i co? Chodził tak jak zawsze, żadnych objaw że tłok się zatarł. Wtedy kombinowałem, wlałem oleju pod świece, zakręciłem silnikiem (z świecą zakręconą już), i tak robiłem 4 razy, zwiększyłem mieszankę oleju w benzynie i problem odszedł.
I wtedy dopiero pokazywała swoją moc, wjeżdzała jak szalona pod górki z takim luzem montażowym (0.03mm) na trójce w dwie osoby, to było coś
Ale następny szlif, w tym razem innym silniku już wykonałem z luzem 0.06mm, przeniosłem się z mixolu na semisynthetic 2t i leje mieszankę 1:35. Jest ok, mocy też mu nie brakuje, ale długo nie pochodzi, wał już daje o sobie znac.. Na szczęście w zapasie jest drugi silnik żeby sezonu nie marnowac, a ten się zrobi i dalej będzie jezdził
Pozdrawiam
Dzieki moskit dałeś mi trochę do myślenia teraz na ten temat. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 23:42, 27 Cze 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
to Ci jeszcze dorzucę... wystarczy, ze lekko zaworek nad pływakiem się przyciął i silnik dostawał uboższą mieszankę, albo odpowietrznik się zatkał w korku od baku i z uboższa dawką silnik bardziej się grzał i już kłopot gotowy a jak wiadomo jawki sa wrażliwe na te zaworki ale starczy tego
end of top |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 17:23, 29 Cze 2012 |
|
|
rafal4610 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 25 Cze 2012 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no więc tak. Zwiększyłem poziom paliwa w komorze pływakowej i motorek jeździ. "Wzbogaciłem" też mieszanke paliwo-olej. Wcześniej lałem 1:50 a teraz wlałem 1:25 i motorek nie pali "z kopa". Na "ubogiej" mieszance wyjeżdżając z garażu motorek ładnie odpalił za 1. a potem już nie chciał zapalić Czy przez tą mieszanke mógł przestać palić "z kopa" ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|