Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Demontaż kierownicy Jawa kaczka Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Demontaż kierownicy Jawa kaczka
PostWysłany: Wto 15:18, 29 Paź 2013
grzesio511
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna


Witam.Temat może prozaiczny. Rozbieram kaczke dopiero co kupioną i widzę,że nie elegancko się z nią obchodzono. Mam problem z wyjęciem kierownicy. Odkręciłem długą śrubę z góry i ponoć powinno to starczyć. A tu kicha. Wale przez deche młotkiem od dołu i też kicha. O co chodzi ??? Pomóżcie bo stanąłem z robotą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:01, 29 Paź 2013
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


musisz śrubę troche wkręcić i walnąć młotkiem. Wybijesz wtedy klin i kierownica ładnie zejdzie


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:17, 29 Paź 2013
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Śrubę trzeba najpierw wykręcić, a potem w nią stuknąć, a reszta tak jak przedmówca.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
DDemontaż kierownicy Jawa kaczka
PostWysłany: Wto 19:15, 29 Paź 2013
grzesio511
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna


Dzięki Kolego. Tak zrobiłem. Nakrętka z dołu wyleciała a kierownica wyszła jak po maśle. Teraz mam problem jak zdjąć ten widelec z teleskopami. Może podpowiesz coś. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:28, 29 Paź 2013
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Zdemontuj lampę,
odkręć linkę od licznika,
odkręć stacyjkę,
zdejmij osłonę lampy (chyba przykręcona jest dwoma śrubami),
jak będziesz miał półki na widoku to,
odkręcasz nakrętki w śrubach amortyzatorów,
potem śruby amortyzatorów,
to robisz jakimś płaskownikiem (mi pasuje graca ogrodnicza),
odkręcasz nakrętkę na osi zawieszenie,
ściągasz półkę,
bardzo ostrożnie wyjmujesz zawieszenie z ramy gdyż wylecą kulki z miseczek główki ramy.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez dychul dnia Wto 21:31, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Demontaż kierownicy Jawa kaczka
PostWysłany: Śro 16:26, 30 Paź 2013
grzesio511
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna


No jeszcze raz wielkie dzięki. Wszystko się udało i Jawka właściwie rozebrana. Nie wiem Kolego jak zdjąć lewą rękojeść kierownicy , nie wiem teraz czy teleskopy przód i tył są dobre czy nie. No i poza tym po zdjęciu rury wydechowej coś lata w środku-czy to znaczy,że jest do bani. Na końcówce jakaś osmolona. Cienko to wygląda. Co myślisz ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzesio511 dnia Śro 21:21, 30 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:09, 31 Paź 2013
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


1. Nigdy nie ściągałem lewej manetki. W obu moich Jawkach kierownice są bardzo przyzwoite. Nie mam pomysłu,

2. Przednie amortyzatory w budowie są prostsze od budowy parasola. Ściągasz gumową osłonkę, a następnie patrzysz czy jest luz między lagą i widelcem. Jeśli tak to trzeba wymienić tulejki teflonowe w widelcu. Na jeden teleskop wchodzą dwie tulejki. Aby to zrobić musisz wybić stare z widelca i wbić nowe. Kupując tulejki patrz czy w środku są gładkie. Jeśli wyczujesz nierówności nie kupuj ich gdyż po wbiciu te nierówności będą blokować goleń. Profilaktycznie polecam zmienić te tulejki. W czasie montażu lagi i sprężyny należy bardzo obficie posmarować towotem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylne amortyzatory wątpię aby były dobre. Jeśli odbijają i całkowicie nie poddają się pod Tobą możesz spróbować jeździć na nich. Obecnie takich nowych jak były używane w Pancerkach nie kupisz. Ja do swojej Pancerki założyłem tej samej długości współczesne.
[link widoczny dla zalogowanych] to jest przykładowy dość drogi, można kupić tańsze ale bez regulacji twardości tylnej sprężyny.

3.Tłumik pewnie ściągnąłeś, oddziel kolanko, przez otwór od węższej strony powinien wypaść grzechoczący przedmiot. U mnie także dzwoniło. Był to kawałek rury kolanka, która przerdzewiała i latała po tłumiku. Nie wiem jaki masz tłumik. Ja mam tłumiki które od tyłu posiadają śrubę zabezpieczoną nakrętką. Odkręcasz tę nakrętkę i wyciągasz jeden wewnętrzny element. Następnie jakimiś płasko szczypcami, lub długimi szczypcami wyciągasz drugi element. Dokładnie czyścisz je z nagaru, syfu i błota. Zatkany wydech jest częstą przyczyną braku mocy. Odkręcając te części tłumika zobaczysz czy nic nie jest urwane i nie jest przyczyną grzechotania. Jeśli twój tłumik zakończony jest w cygaro nie umiem pomóc gdyż takiego nie rozbierałem. Nie polecam obecnie sprzedawanych nowych tłumików. Reklamowane są do Jawki lecz nie posiadają uszów do montażu. Nie dość, że swoje kosztują to jeszcze dochodzi problem montażu.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez dychul dnia Czw 0:11, 31 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Demontaż kierownicy Jawa kaczka
PostWysłany: Śro 14:36, 06 Lis 2013
grzesio511
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna


Dzięki Dychul. Twoje podpowiedzi są dla mnie superaskie. Zawieszenie przednie rozebrane,kulki wyłapane. Amortyzatory tylne które mi poleciłeś z GMOTO są tańsze w Jawaczesci.pl o 27 zł na sztuce/to tak informacyjnie/ Gume z lewej strony kierownicy zdjąłem tak,że trzymałem ją razem z kierownicą przez 15 min w wrzącej wodzie. Potem w 2 osoby zdjeliśmy. Już podejrzewam kłopoty z wybiciem starych tulejek- może coś podpowiesz jak się do tego zabrać. Poza tym widzę ,że są dwa rodzaje tych tulejek. Jedne jak kawałek rurki plastikowej i drugie te Twoje. Czy coś je różni np łatwość montażu. Jawka właściwie rozebrana teraz czas zastanowić się co dalej. Pewnie trzeba zabrać się do pucowania. Pozdrawiam i dzięki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzesio511 dnia Śro 14:43, 06 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:24, 06 Lis 2013
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Miło, że pomogłem. Wystarczy, że klikniesz pod postem niebieski napis "tutaj".
W Pancerce nie ma dużych problemów z wybiciem tulejek. Jest łatwiej gdyż widełki mają otwory z obu stron. W Mustangu jest dużo gorzej, gdyż otwór widełek jest tylko z jednej strony.
Widełki powinny być w środku dobrze nasmarowane towotem. Jeśli poprzedni właściciel nie zadbał o to weź polej olejem wnętrze widełek. Następnie, wkręć widełki w imadło, ale BROŃ BOŻE NIE ŁAP ZA RURĘ, BO USZKODZISZ. Następnie postaraj się znaleźć coś co będzie pawie idealnie pasowało do wnętrza rury i będziesz mógł pobijać w to młotkiem. Jak tulejki ruszą się z miejsca to już wyjdą. Może także być tępy przecinak którego szerokość będzie także na styk pasowała do wnętrza rury amortyzatora. Ja miałem takie szczęście, że znalazłem pręt zakończony metalowym walcem o średnicy idealnie pasującym średnicy rury amortyzatora. Ten pręt pomógł mi wybić stare i wbić nowe tuleje.
W sprzedaży są różnych producentów tulejki. Kiedyś kupiłem źle wykończone. W środku były nierówne jakby jakieś gluty. Do swojej Pancerki tulejki kupiłem na alledrogo w sklepie 4motors. Były przyzwoicie wykonane.
Przed wbiciem tulejek należy przymierzyć amortyzator do widelca przykładając go do rury na zewnątrz tak aby początek sprężyny był na równo z górną pułką i określić jak głęboko należy wbić tulejkę. Tulejka wchodzi dosyć opornie. Ja robiłem większą fazę aby lepiej było oprawić tulejkę. Kiedy tulejka wsunie się na równo z krawędzią rury wsuwałem amortyzator. Powinien wchodzić z oporami. Kiedy nie chce w ogóle wejść trzeba troszkę przetrzeć tulejkę papierem ściernym. Jeśli amortyzator wsunie się w tulejkę należy ostrożnie pobijać ją aby wsunęła się w miejsce gdzie powinna być docelowo. Po sprawdzeniu, że amortyzatory weszły w nowe tulejki z powrotem zdemontować. Po złożeniu przedniego zawieszenia nie uda się zamontować przedniego błotnika. Montując ostatecznie zawieszenie należy sprężyny nasmarować bardzo obficie towotem. Na początku zawieszenie może być bardzo drętwe, ale z każdym kilometrem dotrze się i wyrobi. Przy zakupie tulejek proponuję kupić na wszelki wypadek 2 szt. na zapas, gdyż przy zakładaniu potrafi się uszkodzić.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Demontaz kierownicy Jawa kaczka
PostWysłany: Czw 21:07, 07 Lis 2013
grzesio511
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna


Wyobraż sobie Kolego,że nabyłem używane przednie zawieszenie wraz z ramą, bakiem kierownicą, obudową lampy itd. Rozebrałem amortyzatory po czym włożyłem je ponownie chcąc sprawdzić czy mają luzy na tulejkach. I o dziwo stwierdziłem ,że siedzą i ani nie drgną. No prawie jak nówki. /a nowe tulejki już w domu z 4Motor/ Sprawdziłem drugi widelec który kupiłem razem z Jawką a tam wszystko lata.
Podpowiedz teraz proszę jak przygotować maszynę do lakiernika. Pewnie już to robiłeś. Myć benzyną szlifować czy co innego może. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzesio511 dnia Czw 21:09, 07 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:29, 07 Lis 2013
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Daj do opiaskowania wtedy wszystko ładnie się wyczyści


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:45, 07 Lis 2013
grzesio511
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna


A wiesz może jaka to kasa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:33, 07 Lis 2013
dychul
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Piaskowanie to najlepsza metoda. Przed piaskowaniem ramy zdejmij tabliczkę znamionową gdyż nic z niej nie zostanie i będzie problem przy rejestracji. Ramy nie polecam malować proszkowo, gdyż uszkodzić się może w wysokiej temperaturze guma osi wahacza. Tego już we własnym zakresie nie naprawisz. Malowanie zależy od miejsca zamieszkania. W Warszawie to dosyć droga impreza. Myślę, że u Ciebie ceny niestety będą podobne. Teraz będę malował jeden błotnik i dwa małe boczki od mojej Yamahy Virago. Przypuszczalny koszt to ok. 400 zł. Z Pancerkę zapłaciłbym z 1,5k.
Tu jest cennik jednej z tańszych, a za razem dobrych lakierni.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dychul dnia Czw 22:37, 07 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:19, 07 Lis 2013
bartek280395
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Licze
Płeć: Mężczyzna


Ja w swojej Jawce zmodernizowałem tylne zawieszenie i zrobiłem tak że odkręcam 2 śruby i wyjmuje wahacz. Mam to zrobione tak ponieważ oryginalne i tak już do niczego się już nie nadawało były straszne luzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:21, 07 Lis 2013
grzesio511
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna


Stary nie załamuj mnie. 1.500 zł malowanie. Chyba zaraz zawioze to na złom


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demontaż kierownicy Jawa kaczka
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin