| Jak sie dociera silnik? | |
Wysłany: Sob 10:51, 01 Lut 2014 |
|
|
daniel_lisek |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 21 Sty 2014 |
Posty: 113 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Jestem z Polski... Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy trzeba docierac i jak? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Sob 12:26, 01 Lut 2014 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |
|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W serwisówce wszystko pisze która jest do pobrania na forum , ponadto jest kilkanaście takich tematów na forum ,więc opcja SZUKAJ się kłania. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 22:35, 01 Lut 2014 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja bym powiedział ,że jest lepsza szkoła niż serwisówka ,ale jeśli chcesz to dobrze i pewnie dotrzeć słuchaj serwisówki ,a szanse na zatarcie bardzo spadną>Przy trudniejszej szkole jazdy trzeba mieć więcej wyczucia czasu itp.
Chodzi o to ,aby używać szerszego zakresu obrotów tzn od 0% do 80 % Czyli np. wbijasz 1 i jedziesz najpierw na 20% później 50% później 80% przez chwilę i schodzisz w dół czyli np. 80%>50%>30%. Póxniej przy prędkości 10 kim/h wbijasz 2. i przyśpieszasz od 10 km/h do 35 km/h nastęnie zwalniasz znowu do 10 i znowu przyśpieszasz do 35 i 3. to na drogach można używać tylko do 45 km/h więc możesz przyśpieszać na od 35 do 45.Musisz robić przerwy co ok. 10 min. dać silnikowi się schłodzić. Jednak jeśli bezpieczniej jest docierać metodą z serwisówki ,bo jest mniej zaawansowana ,a tylko trochę mniej skuteczna.Zwalniając nie masz prawa od razu puszczać manetki ,a musisz powoli jednostajnie ją cofać ,aby silnik się nie zatarł Jak byś miał więcej pytań zapraszam na gg Nie biorę odpowiedzialności za skutki moich porad i ewentualne szkody wynikłe po ich zastosowaniu.Robisz to na własną odpowiedzialność. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek1998 dnia Nie 1:07, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 22:48, 01 Lut 2014 |
|
|
comik024 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2014 |
Posty: 135 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Lubaczów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No to przez 1 500km nie przekraczaj predkości 45 na 3 biegu nerwowo nie startuj spod świateł jesli czekasz na światłach na zielone włacz na luz nigdy nie stuj na dotarciu na biegu mi tak ojciec wpajał i mieszanke lej 1:30 i kup lepszy olej niż mixol np orlen 2t albo olej sthil |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 22:56, 01 Lut 2014 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Co mieszanki to jeśli lejesz dobry olej do tylko minimalnie zwiększasz ilość oleju w benzynie. Jeśli podczas docierania masz więcej czasu na chłodzenie silnika np. co 5 minut to możesz lać mixol się szybciej sprzęt dotrze ,ale wtedy jest gorsze chłodzenie ,więc silnik się szybciej grzeje i trzeba robić dłuższe przerwy.Jednakże bezpieczniej i lepiej jest chyba pozostac przy jakimś lepszym chociaż by z powodu tego chłodzenia i mniejszego dymienia niż na mixolu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 23:04, 01 Lut 2014 |
|
|
comik024 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2014 |
Posty: 135 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Lubaczów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zgadzam się mixol ja używam do motorynki z silnikiem 019 3b to jest silnik niezniszczalny ja w niej nie docierałem pierścieni w czasie"docierania" jeździłem na kółku i nic do tej pory a to było rok temu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 23:29, 01 Lut 2014 |
|
|
ogarek2000 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 08 Lip 2012 |
Posty: 302 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Częstochowa/Woźniki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mixol to jest najgorsze co może byc! docieraj na motulu 2T lub na Castrolu power racing 2T. I docierać starczy przez 600km. Jeżeli chodzi o jawkę to sie jej nic nie stanie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 23:35, 01 Lut 2014 |
|
|
comik024 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2014 |
Posty: 135 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Lubaczów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 23:49, 01 Lut 2014 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
comik024 napisał: | 019 3b to jest silnik niezniszczalny |
Tutaj nie zgodzę się za bardzo bo w 3 biegowych skrzynie się sypały dość często.
Docierać 1000km z bogatszą mieszanką nie przegrzewając silnika. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 0:53, 02 Lut 2014 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mixol na dotarciu powoduje przyśpieszenie procesu wskutek większego tarcia kosztem większego nagrzewania się jednotki ,a w efekcie bez częstych przerw zwięszeniem prawdopodobieństwa zatarcia silnika wskutek przegrzania. Powoduje też większe dymienie oraz zwiększoną ilość nagaru ,ale prze 1000km na docieraniu i tak mało się go odłoży. Mówimy tu o normalnych proporcjach ,a nie 1:20 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 8:25, 02 Lut 2014 |
|
|
comik024 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2014 |
Posty: 135 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Lubaczów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zgodze się też słyszałem że skrzyne się sypią ale od 4 lat jeżdzr miałem tylko problem z tarczamisprzęgłowymi i gaźnikiem donskrzyninnawet nie patrzyłem widoczniem mam dobry egzemplarz |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:06, 02 Lut 2014 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mam 019. Straszne gówno, tęsknię za 023, gniotsa nie łamiotsa...
Oczywiście skrzynia + oczywiście grzebane przez debili. Ale to tak offtopem, ponoć tak nie wolno, ponoć admin za takie coś bany rozdaje... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:13, 02 Lut 2014 |
|
|
comik024 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2014 |
Posty: 135 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Lubaczów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
miałem 023 ale nie przypadł mi do gustu więc dałem 019 i jestem BARDZO zadowolony. Dobra sory a tak w temacje jeśli dotrzymasz regól docierania to silnim będzie ladne i dlugo ći służył daniel_lsek |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 14:00, 02 Lut 2014 |
|
|
didson15 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2012 |
Posty: 195 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
moim zdaniem silnik się powinno docierać w ten sposób :
1 spód 2 spód 3 chwilkę przytrzymać i od nowa 3-5 przejazdów i postój minimum 30min hamować płynnie silnikiem, ale nie koniecznie
no chyba że docierasz w zimie to silnik szybko stygnie i wolniej się grzeję
ja docierałem takim sposobem ponieważ moja droga ma ok. 150m i dopiero gdzieś po roku wymieniałem pierścienie nie było to wcale potrzebne i bardzo tego żałuję ponieważ uszczerbało mi tłok
ale po rozebraniu tłok wyglądał pięknie, żadnych śladów przytarcia a v-max osiągałem w bardzo krótkim czasie na 12z więc twój wybór |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez didson15 dnia Nie 14:00, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 15:16, 02 Lut 2014 |
|
|
comik024 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2014 |
Posty: 135 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Lubaczów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Moim zdaniem tak jak poprzednik napisał to jest katowanie silnika |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|