Wysłany: Sob 21:20, 13 Lip 2013 |
|
|
qaz123 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 23 Kwi 2012 |
Posty: 20 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
a nadał by się jawki PLATINUM CLASSIC MINERAL 15W-40?
Zostało mi poł litra od samochodu? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:46, 13 Lip 2013 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
NIE!
Olej przekładniowy to nie olej silnikowy! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 12:19, 14 Lip 2013 |
|
|
qaz123 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 23 Kwi 2012 |
Posty: 20 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
hmm ale to nie jest chyba przekładniowy tylko silnikowy.
Przynajmniej tak jest napisane
Charakterystyka
Wysokiej jakości, mineralny, wielosezonowy olej silnikowy opracowany z myślą o silnikach benzynowych i lekkich Diesl’a eksploatowanych w codziennych warunkach jazdy. Technologia oleju gwarantuje nie tylko optymalną ochronę silnika w każdych warunkach eksploatacji, ale zapewnia także doskonałe parametry oleju, redukuje ryzyko nadmiernego zużycia zaworów przy jednoczesnej, wysokiej kontroli osadów.
Gwarantuje:
• bezawaryjną pracę silnika w każdych warunkach eksploatacji
• skuteczną czystość elementów silnika
• skuteczne uszczelnienie układu tłok-pierścienie tłokowe-tuleja
cylindra
no i nie wiem co teraz robić?
edit
aa sory my potrzebujemy przekładniowego ( hipol jest przekładniowy)
no a jakie mogą być konsekwencje zalania olejem silnikowym?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qaz123 dnia Nie 12:28, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 15:20, 14 Lip 2013 |
|
|
50g |
Administrator |
|
|
Dołączył: 10 Cze 2007 |
Posty: 1079 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jasło Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Żaden olej samochodowy się nie nadaje do motocykla. (No może coś podpasuje do zalania w przekładni wału kardana. ) Samochody mają inna budowę sprzęgła i po zalaniu mogą się zacząć problemy ze sprzęgłem i silnikiem.
W jawce nic nie powinno się dziać oprócz spalenia czy ślizgania sprzęgła.
Nie wiem czy do końca wyjaśniłem ale ja nie jestem jakiś chemik czy czym tam jest taki jeden z forum co się lubi o olejach wypowiadać.
Lux 10 kosztuje chyba z 10 zł za litr więc co szkodzi kupić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 18:11, 16 Lip 2013 |
|
|
qaz123 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 23 Kwi 2012 |
Posty: 20 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
taki się nada bdg lux 10 ?
bo już nie bardzo rozumiem
to jest silnikowy więc ten Platinum też się by chyba nadał ?
Już zalałem i nie weim czy jechać |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 1:55, 17 Lip 2013 |
|
|
50g |
Administrator |
|
|
Dołączył: 10 Cze 2007 |
Posty: 1079 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jasło Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To nie jest 4T to nic nie powinno się dziać (oprócz sprzęgła ). Pojeździj chwilę z wyczuciem i zobacz czy się coś dzieje. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 20:18, 01 Sty 2014 |
|
|
januszf_1992 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 21 Maj 2013 |
Posty: 64 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: opole Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
lux 10 i mixol jest olejem silnikowym a lejecie wiec nie wciskajcie że 15w40 jest tylko do silnika... ja jeździłem na 10w40 z auta w skrzyni biegów od jawki i szła jak głupia i nie miałem problemów z niczym i był lepszy od luxa |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 21:36, 01 Sty 2014 |
|
|
50g |
Administrator |
|
|
Dołączył: 10 Cze 2007 |
Posty: 1079 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jasło Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Janusz powiem tak : Jawka ma silnik o prostej konstrukcji i prawdopodobnie mógłbyś powiedzieć, że kujawski też jest ok.
Patrząc na większe i nowsze silniki np 4T wlanie oleju samochodowego może wiązać się z niemałymi kosztami gdyż w samochodach jest zupełnie inaczej rozwiązane sprzęgło. W motocyklu olej oprócz smarowania i chłodzenia ma za zadanie sklejać sprzęgło. Wlewając samochodowy olej i dodając do tego dość spory moment obrotowy mamy portfel cieńszy o minimum 500 zł kupując najtańsze części nie wspominając o innych dolegliwościach. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 0:01, 02 Sty 2014 |
|
|
Banan17 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2013 |
Posty: 205 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chlebna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Proponnnuje Olej Castrol MTX 80w10 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 21:34, 02 Sty 2014 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |
|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Po co do jawki oleje za ponad 30zł.Wystarczy Addinol stosowany w simsonie który kosztuje 20zł .I jest przynajmniej pewność że sprzęgło będzie dobrze chodzić bo to dobry olej.Chodzi o to że niektóre oleje samochodowe mają dodatki uszlachetniające które mogą powodować poślizg sprzęgła.Jazda na oleju samochodowym jest możliwa ,używałem oleju dedykowanego do starego diesla . Jednak po co eksperymentować macie poczytajcie [link widoczny dla zalogowanych] .Wklejam ten link gdyż uznałem że to nie jest konkurencyjne forum (w końcu forum simsonów ,nie jawek) ,więc proszę moderatorów o nieusuwanie mojego posta.Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 15:33, 03 Sty 2014 |
|
|
Banan17 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2013 |
Posty: 205 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chlebna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Olej Castrol MTX jest do przeciążonych skrzyń jego + to:
-zapobieganie ślizgania sprzęgła
-prawidłowe smarowanie trybów
-Nie pieni się
-utrzymuje ciągle film olejowy to jest olej za 59zł a nie olej lux 10 który powoduje jedynie że sprzęgło jest mokre a właściwości smarujące to katorga tak samo olej do mieszanki proponuje Castrol Racing 2t koszt 49zł i on smaruje właściwie a oleje jakie stosuje większość z forum powodują jedynie to że silnik się nie zatrze a smarowanie znikome. oczywiście nie chciałem nikogo obrazić tym postem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 0:39, 04 Sty 2014 |
|
|
assassins09 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 03 Sie 2012 |
Posty: 119 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Może i castrol MTX jest b.dobry, ale nie ma sensu lać aż tak drogiego oleju syntetycznego do skrzyni ,ja polecam CASTROL EPX 80W90 jeździłem na nim tylko rok bo pękł mi karter i się wykrwawił , ale od początku sprzęgło się nie kleiło nawet na zimnym silniku w przeciwieństwie do oleju no-name ten Castrol kosztuje ok 23zł i zawiera dużo uszlachetniaczy (gl-5) a do mieszanki lałem 1:30 makite ok. 25zł smarował nawet dobrze i nie dymił jak mixsol, ale najlepiej poszukać gdzieś na forum było wszystko o olejach i tam wszystko jest dobrze wytłumaczone. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez assassins09 dnia Sob 0:40, 04 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 20:54, 08 Sty 2014 |
|
|
ogarek2000 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 08 Lip 2012 |
Posty: 302 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Częstochowa/Woźniki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jawka to może nie jest simson ani jakaś yamaha, ale ja na oleju nie oszczędzam. Zawsze jak kupuję oleje do crossa to również kupuję te same oleje do jawki, czyli:
Castrol 2T power racing ok. 40zł
Castrol (nie pamiętam dokładnej nazwy) ok. 30zł
Przynajmniej wiem na czym jeżdżę i radze nie oszczędzać, albo wolicie później remontować silnik.
Pozatym jak już reszta napisala na temat tych olejów silnikowych.
Możecie zauważyć żę oleje silnikowe (samochodowe 4t) są czarne gęste przeważnie.
Oleje przekładniowe są też gęste, ale jasne jakby przeźroczyste.
brat koledze nalał kiedyś oleju silnikowego do rometa, to jak go rozbierałem póxniej to karterów i skrzyni ze sprzęgłem nie dało się wyczyścić, więc jak się nie znacie dokładnie na olejach to posłuchajcie inny użytkowników którzy mają doświadczenie.
PS: Niezły odkop troche |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 21:14, 16 Sty 2014 |
|
|
50g |
Administrator |
|
|
Dołączył: 10 Cze 2007 |
Posty: 1079 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jasło Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak ktoś się chce trochę doszkolić o olejach : [link widoczny dla zalogowanych]
i [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 50g dnia Czw 21:18, 16 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|