![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_left.gif) | Jawa 20 prawie odpala | ![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_right.gif) |
Wysłany: Sob 0:12, 05 Wrz 2015 |
|
|
Piotruś |
Nowicjusz |
![Nowicjusz Nowicjusz](http://jawka50.ovh.org/jeden.png)
|
|
Dołączył: 04 Wrz 2015 |
Posty: 1 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
Cześć.
Jakiś czas temu kupiłem częściowo wyremontowaną "kaczuszkę", w której silnik przeszedł naprawę główną i od tego czasu stał nieużywany. Jawa zapalała i chodziła idealnie lub prawie idealnie.
Wymieniłem w niej wszystkie linki (były poprzecierane a ta od sprzęgła bardzo mocno sfatygowana), okablowanie oraz iskrownik (zamontowałem dość rzadki, fabrycznie nowy, oryginalny 30W zamiast 20W). Jako, że nie jestem mechanikiem to po drodze trochę rozregulowałem gaźnik i zapłon.
Naczytawszy się rozmaitych poradników wyregulowałem początkowo jedynie zapłon i należy przyjąć, że nie zrobiłem tego idealnie. Silnik udało się dość łatwo uruchomić z kopa, ale:
- przy starcie obroty były bardzo wysokie przez jakieś 2 sekundy, po czym stopniowo spadały do poziomu normalnego na którym się utrzymywały
- po ok. 30-40 sekundach silnik gasł
- po zgaśnięciu paliwo lało się z gaźnika i z króćca ciurkiem do momentu zakręcenia kranu, do tego stopnia że musiałem podstawić miskę pod okapnik
Poprawiłem zapłon (przy GMP szczelina 0,4mm; jakieś 1,8mm przed GMP: 0,05mm) oraz wyregulowałem poziom paliwa w komorze pływakowej metodą suwmiarkową (było jedynie 8mm, teraz jest jakieś 13,5mm), oraz podregulowałem przepustnice (była mocno podniesiona).
Teraz silnik nie odpala. Tzn. po kopnięciu zaskakuje na sekunde-dwie i natychmiast gaśnie. Paliwo natomiast już nie cieknie. Zainstalowana świeca to Iskra F95. Po próbie odpalenia świeca jest mokra (nie wiem jak mokra jest typowa mokra świeca, ale ta na pewno nie jest sucha).
Mam w zapasie polecane do tego silnika świece Brisk, ale nie wiem czy powinno się zmieniać świece na silniku, który praktycznie nie odpala.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich jawowiczów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotruś dnia Sob 0:14, 05 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_left.gif) | | ![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_right.gif) |
Wysłany: Pon 18:47, 21 Mar 2016 |
|
|
roki2 |
Doświadczony |
![Doświadczony Doświadczony](http://jawka50.ovh.org/trzy.png)
|
|
Dołączył: 02 Lis 2011 |
Posty: 52 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
witam proponuje odkręcić gaźnik i rozebrać na ente części gaźnik wygotować woda+ocet, dysze od gaźnika przedmuchać delikatnie poskładać wszystko do kupy ale zobacz na którym rowku masz iglice przepustnicy powinna być na środku jak sie zawiesza przepustnica zobacz linkę może linka do wymiany
a świece możesz spróbować wymienić z mojego doświadczenia świece typy iska .. są umie kapryśne
wyczyść świece brisk najlepiej jak się da np. na kuchenką gazowa szczotka druciana i jazda popatrz jaką masz szczelinę na świecy ma być 0.8 po montuj i test
też mam świece brisk sprawuje się dobrze
pozdrawiam. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_left.gif) | | ![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/hdr_right.gif) |
Wysłany: Śro 19:24, 23 Mar 2016 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |
![Zagubiony na Forum Zagubiony na Forum](http://jawka50.ovh.org/dziewiec.png)
|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
Cytat: | popatrz jaką masz szczelinę na świecy ma być 0.8 po montuj i test |
Z tego co kojarzę to 0,8 to jest sporo za dużo |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michal_b17 dnia Śro 19:24, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Śro 21:27, 23 Mar 2016 |
|
|
roki2 |
Doświadczony |
![Doświadczony Doświadczony](http://jawka50.ovh.org/trzy.png)
|
|
Dołączył: 02 Lis 2011 |
Posty: 52 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
no może przesadziłem ale to zależy od świecy i cewki butelkowej |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 21:27, 26 Mar 2016 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Athena/images/post_corner.gif) |
|
Na klasycznym zapłonie - przerwa 0,4mm. I to generalnie nie zależy od świecy, cewki. Po prostu taka jest wydajność układu. W elektronicznych zapłonach, czy CDI - ok. 1mm. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|