| JAWA 50 - silnik (problem) | |
Wysłany: Sob 16:21, 23 Cze 2012 |
|
|
the_slepy |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 23 Cze 2012 |
Posty: 17 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam
Ostatnio nabyłem używaną JAWKE 50. Rozebrałem ją, ponieważ zawoziłem części do malowania (rame, błotniki, bak itp.).
Niestety mam problem z silnikiem Wymieniłem olej w skrzyni biegów, gaźnik wyczyściłem, zapłon ustawiłem (iskra jest całkiem ładna).
No i tak próbowałem zapalić ją na popych no i coś łapała ale paliwo miałem tylko w komorze pływakowej (brak baku) wiec nie odpaliła. No i tłok oczywiście chodzi.
Zwracam się z tym do was bo nie wiem co mam zrobić |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 17:54, 23 Cze 2012 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobra no ale w czym problem? to paliwo w komoże to nie starczy jej nawet żeby pożądnie tam silnika zalać, ciesz się że w ogóle łapała ;] Pytasz się co masz zrobić ? może weź bak załóż |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 20:09, 23 Cze 2012 |
|
|
the_slepy |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 23 Cze 2012 |
Posty: 17 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No tak właśnie składam ją do kupy paliwo kupie nowe i zobacze. Jak będzie złożony to zobacze czy odpali. Nie wiem właśnie w czym problem bo powinna odpalić bo nawet gdy miałem bak to niezbyt dobrze to wyglądało. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 21:11, 23 Cze 2012 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nikt na forum nie jest wróżką jak ładnie ustawiłeś zapłon itp. to silnik musi odpalić, ale musi mieć paliwa pod dostatkiem
Jak nie była jakiś czas odpalana to niech chwile pochodzi chwile może przerywać i gasnąc wiec to przez to może, a na takiej komorze to nawet się rozgrzać nie zdąży |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Sob 21:17, 23 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 21:39, 23 Cze 2012 |
|
|
the_slepy |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 23 Cze 2012 |
Posty: 17 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No dzięki Jak na razie to musze kupić paliwo no i poskładać. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:23, 23 Cze 2012 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
zloty1996 napisał: | Nikt na forum nie jest wróżką jak ładnie ustawiłeś zapłon itp. to silnik musi odpalić, ale musi mieć paliwa pod dostatkiem
Jak nie była jakiś czas odpalana to niech chwile pochodzi chwile może przerywać i gasnąc wiec to przez to może, a na takiej komorze to nawet się rozgrzać nie zdąży |
Nie koniecznie silnik mając paliwo i dobrze ustawiony zapłon ma pracować.
Oprócz tego potrzebne jest jeszcze -kompresja i powietrze |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 23:05, 23 Cze 2012 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak, ale jawy niektóre mają tak że jak są zimne albo postoją jakiś czas to później ciężkawo je zapalić, bądź przerywają na zimnym, w takich sytuacjach pomaga przytkanie lekko tak z 3/4 wlotu filtra powietrza ( Takie ręczne ssanie xD ) i niech chwile tak pochodzi. Moja też przerywa a jak jej tak zrobie gdy zimna to wszystko się normuje też jak po nocy czy po kilku dniach zapalam na popych to łapie i nie chce zapalić a wystarczy przytkać ten otwór. czasami trzeba porządnie przelać motór. Po takim czymś nie da się stwierdzić czy ten motór w ogóle jest zepsuty.
Ja bym tak:
-Załozył bak
-Nalał paliwa
-Próbował odpalić, porządnie przelać motór przed odpalaniem ( naciskać pompke do póki nie zacznie kapać z gaźnika )
-Jak odpali to ją rozgrzać chwile na wolnych obr, pojeździc trochę niech silnik się rozrusza ( Bo przypuszczam że trochę stał jak moto było malowane)
-I dopiero stwierdzać czy silnik działa czy nie
Jeszcze jedno. Jak ustawiałeś zapłon? Tzn. Ile mm przed GMP i jaka przerwa na platynkach ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Sob 23:19, 23 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 20:29, 25 Cze 2012 |
|
|
the_slepy |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 23 Cze 2012 |
Posty: 17 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
hmmmm... no tak zapłon to właściwie ustawiał mi tata no bo się na tym lepiej zna..
Kompresji nie mam bo nie mam tego połączenia Filtr - Gaźnik.
Paliwo już mam ale jeszcze go nie zmontowałem (brak czasu) ale żeby się upewnić że wszystko działa to chce rozkręcić silnik. Mam tylko jeden problem z śrubką bo za nic nie chce się odkręcić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 21:09, 25 Cze 2012 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przecież ta guma miedzy filtrem a gaźnikiem niema wpływu na kompresje. Poco rozkręcać silnik, przecież jak coś łapała to znaczy że jest wszystko w porządku ew. trzeba doregulować. a jeśli nie masz gumy miedzy filtr a gaźnik to przez to może ciezko odpalać po jest zły stosunek paliwa do powietrza. Pewnie odpalałeś na całym gazie to się nie dziwię. Nie masz czasu paliwa zrobić a silnik chcesz rozkręcać. Dobra to weź opowiedz co konkretnie się jej dzieje bo ja już nie wiem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 21:17, 25 Cze 2012 |
|
|
evL |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2010 |
Posty: 204 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiesz co to jest kompresja?
To jest ciśnienie wytwarzane w CYLINDRZE, filtr-gaźnik nie ma nic do tego!
Silnik teoretycznie powinien odpalic, mój pali po przelaniu gaźnika i jade, ale zawsze w komorze korbowej może jakieś paliwo zostaje.
Zresztą patrz, nalejesz tyle ile w gaźnik wejdzie, to musi się wlac troche do komory korbowej, potem dopiero leci kanałami płuczącymi przed tłok, więc trzeba więcej. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 9:57, 26 Cze 2012 |
|
|
the_slepy |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 23 Cze 2012 |
Posty: 17 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No wiem że powinien odpalać. Tylko mój dziadek ciągle uważa że to jest złom a kolega mi poradził żebym go rozkręcił, wyczyścił, nalał świeżego oleju, przykręcił i tyle. Tylko że jak jeszcze go nie rozkręciłem to miałem stare paliwo (troche brudne) no i było go za mało żeby odpalić. Dzisiaj złoże chyba silnik i bak, naleje nowego paliwa i zobacze czy będzie działać. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 14:16, 26 Cze 2012 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A co ma olej do odpalania to nie jest 4t. Napisałem ci wcześniej jakie warunki powinien spełniać silnik żeby pracował jeśli nie spełnisz chociaż jednego zapomnij o odpalaniu
I radzę trochę poczytać starej literatury na ten temat bo jak narazie to jesteś zielony w sumie każdy był ale nikomu wiedza z nieba nie spadła |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stachu.G dnia Wto 14:22, 26 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 14:37, 26 Cze 2012 |
|
|
the_slepy |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 23 Cze 2012 |
Posty: 17 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No tak ale olej miał tak przepalony że aż szkoda gadać. A po to chce rozkręcić silnik żeby dokładnie wylać to dziadostwo. Tylko mam problem bo jedna śrubka jest troche zapieczona i nie wiem jak ją odkręcić |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 15:23, 26 Cze 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Weź sobie daj spokuj z silnikiem, jak sie coś zepsuje to sie wtedy silnik rozbiera.
Zbiorniku nie chce ci sie zamocować, a na rozebranie i złożenie silnika masz czas.
Jeszcze raz mowie daj se spokój jeszcze jakieś kwiatki wyskoczą po rozebraniu i bedziesz miał więcej roboty niż to warte.
Ale jak nas nie posłuchasz i rozbierzesz ten silnik to wymień simeringi na wale. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 20:16, 26 Cze 2012 |
|
|
the_slepy |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 23 Cze 2012 |
Posty: 17 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Odechciało mi się go rozbierać ale wylałem calutki olej i nalałem świeżego do pełna (nie wiem jak się to stało ale troche nalało się do tłoka) no i go zamocowałem do ramy teraz planuje założenie baku no i tylniego koła. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|