 | Jawa Mustang przerywa |  |
Wysłany: Śro 19:54, 08 Paź 2008 |
|
|
ZimtKeks |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Paź 2008 |
Posty: 25 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Walczę z tym problemem z przerwami już od czerwca.
Moja Jawka przerywa. Brakuje mi już pomysłów.
Kranik wyczyściłem,
inaczej zamontowałem filtr paliwa, bo powietrze zapowietrzało się w wężyku.
Dzisiaj wyjąłem gaźnik, wygotowałem go w occie (ocet).
Potem przedmuchałem go sprężarką, i przejechałem kilkaset metrów i znów zaczął przerywać.
Jak jadę powoli (na niskim gazie), to mogę jechać jak długo chcę,
poza trójką, ale to chyba dlatego, że na 3 daje trochę więcej gazu, gdyż na dziurach na niskim gazie Jawka zeszłaby z obrotów, ale na takim średnim gazie też mogę przejechać z 200m zanim zacznie przerywać.
Jak dodam gazu to oporu, to pojedzie chwile, a potem zaczyna przerywać. Jeśli przed chwilą stałem (silnik nie był uruchomiony), to mogę pojechać trochę dłużej zanim zacznie przerywać.
Jeśli jednak silnik raz mi przerwał i jakoś wybroniłem się przed zgaśnięciem, to gdy za drugim razem dodam trochę gazu, to już po kilku sekundach przerywa.
Dodam, że gdy mi zgaśnie, to jak nacisnę przycisk 'nitro' na gaźniku, to prawie od razu zaczyna kapać tzn., że w komorze pływakowej jest paliwo. Gdzie indziej może się magazynować paliwo, że po postoju (z odkręconym kranikiem) mogę trochę dłużej pojechać?
Mogło się coś w krućcu zablokować?
Gdyby byłby popsuty kondensator, to przerywałoby chyba od początku.
Korzystając z okazji spytam, jaki kondensator ma być w Jawce?
Obecnie mam chyba 0,25uF, a kiedyś w sklepie jak powiedziałem 'do Jawki' do dali mi 0,15uF.
Mogą to być objawy zapchanej rury wydechowej?
Mam trochę zmniejszony przelot na kolanku, gdyż musiałem zahaczyć o miedzę, albo jakiś kamień bo się trochę wgniotła.
Zauważyłem jeszcze, że kopciło mi się z tej dziurki w gaźniku, która jest od razu za krućcem.
Macie jakieś pomysły? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Śro 21:41, 08 Paź 2008 |
|
|
pepe93_1993 |
Rozmowny |

|
|
Dołączył: 02 Lut 2008 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Siedlce |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ja na Twoim miejś☺cu spróbowałbym zapłon wyregulować, nie jestem pewien ale spróbować możesz, bedzie mniej mozliwości co to  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 21:44, 08 Paź 2008 |
|
|
ZimtKeks |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Paź 2008 |
Posty: 25 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Zapłon jest raczej dobry, jak wezmę na pych (niekiedy zapali na 1-2 kopa, jednak zazwyczaj kopka mi się ślizga), to pali bez dłuższego pchania. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 21:49, 08 Paź 2008 |
|
|
pepe93_1993 |
Rozmowny |

|
|
Dołączył: 02 Lut 2008 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Siedlce |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
no tak ale mozliwe ze sie troche przekrecił stojan czy cuś,też tak mialem ze palila od strzała a strzelała :P
a jak nie strzela to i od strzała nie pali ;p od 2-4razy sprawdź czi iskrownik sie nie poluzował, albo czy czyms w niego nie uderzyłeś zeby mógł sie przestawić i sprawdź przerwe na platynkach...
Wg mnie to jakby paliwo nie dochodziło to by ją muliło itp a nie strzelała i przerywała.  |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pepe93_1993 dnia Śro 21:50, 08 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Śro 22:23, 08 Paź 2008 |
|
|
ZimtKeks |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Paź 2008 |
Posty: 25 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Jutro nagram na telefon głos jak jadę, to ocenisz czy to strzelanie czy mulenie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 6:54, 09 Paź 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Na pewno to będzie coś z układem zapłonowym proponowałbym zobaczyć na świecy jaką masz przerwę pomiędzy elektrodami jeśli będzie powyżej 0,4mm możliwe że przez to ci przerywa,ale jeśli nie będzie wciąż to,to ustaw ponownie zapłon wg. tego opisu http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/ustawienie-zaplonu,1560.html a jeśli by się nadal nic nie zmieniło to zmień kondensator a w ostateczności możliwe że Cewka W/N (pod bakiem) dostała przebicia gdzie potem należy nią wymienić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 14:36, 09 Paź 2008 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |

|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Niemal na pewno jest to problem w elektryce - może nawet nie trzeba nic wymieniać, a oczyścić styki przerywacza bądź go wymienić, ale - jak npisał Kam@s - może być problem w kondensatorze czy cewce wysokiego napięcia. Z tych dwóc elementów z kolei bardziej podejrzewam kondensator, który zresztą ma i tak prawie o połowę za małą pojemność - wg instrukcji którą posiadam, powinien być 0,27 uF. Mniejsze od tego po prostu nie będą w stanie zmagazynować tyle prądu, by iskra miała właściwą (pełną) energię. Co jak co, ale elektryka jest niestety najsłabszą stroną Jawek, więc dokładnie ją przejrzyj. Aha, przy okazji proponuję dla próby założyć inną świecę - jeśli tamta jest zużyta, mogą być też problemy z jej powodu (mikropęknięcia na izolatorze, czyli ucieczka prądu).
Zapchany tłumik czy kolanko nie powodują takich problemów, tylko niską moc i przegrzewanie się silnika, więc to odpada. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 15:39, 09 Paź 2008 |
|
|
tom cio |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 19 Lut 2008 |
Posty: 389 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radzyń Chełmiński Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ja miałem tak samo ze swoją Jawą to trzeba było wymienic cewkę pod bakiem i powiem ci że nie kupuj odrazu nowych części tylko weź kumpla i przekładajcie z jego sprawnego motoru do twojego po kolei wszystkie części. Ja stawiam na cewkę W/N. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 16:38, 09 Paź 2008 |
|
|
ZimtKeks |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Paź 2008 |
Posty: 25 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
tom cio napisał: | Ja miałem tak samo ze swoją Jawą to trzeba było wymienic cewkę pod bakiem i powiem ci że nie kupuj odrazu nowych części tylko weź kumpla i przekładajcie z jego sprawnego motoru do twojego po kolei wszystkie części. Ja stawiam na cewkę W/N. |
Jest jakiś sposób na sprawdzenie cewki, bez motoru?
Mam w domu jakąś cewkę ale nie wiem czy działa. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 17:41, 09 Paź 2008 |
|
|
tom cio |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 19 Lut 2008 |
Posty: 389 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radzyń Chełmiński Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 19:37, 09 Paź 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Tom cio dzięki że podałeś link do mojego tutoriala ale niestety tym sposobem nie sprawdzisz przebicia cewki,podobno wg tego sposobu sprawdzisz przebicie [link widoczny dla zalogowanych] spróbuj,jeśli ma przebicie iskra nie powinna przejść z ołówka na świece. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 20:07, 09 Paź 2008 |
|
|
ZimtKeks |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Paź 2008 |
Posty: 25 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
tom cio napisał: | http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/sprawdzanie-cewki-w-n-na-chlopski-rozum,5475.html ty masz link |
Tyle, że ten sposób nic mi nie daje. Na postoju jak sprawdzam iskrę, to jest.
Jest jakiś sposób, aby zobaczyć czy jest iskra w czasie jazdy?
Może da się założyć jakąś diodę, któraby migała, tak jak iskra?
Albo założyć dwie świece? Zdjąć fajkę i mocować na druta, jedną święcę do cylindra, drugą przymocować jakoś do ramy i jakby gasło to wychyliłbym głowę i zobaczyłbym czy druga świeca iskrzy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 21:18, 09 Paź 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Taa i spadek prądu byś przez to miał...a próbowałeś wg. tego?!
Kam@$ napisał: | podobno wg tego sposobu sprawdzisz przebicie [link widoczny dla zalogowanych] spróbuj,jeśli ma przebicie iskra nie powinna przejść z ołówka na świece. |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karol53 dnia Czw 21:19, 09 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:20, 09 Paź 2008 |
|
|
pepe93_1993 |
Rozmowny |

|
|
Dołączył: 02 Lut 2008 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Siedlce |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
no raczej nie ;D
przezroczysty cylinder ;p |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:24, 09 Paź 2008 |
|
|
ZimtKeks |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Paź 2008 |
Posty: 25 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Kam@$ napisał: | Taa i spadek prądu byś przez to miał...a próbowałeś wg. tego?!
Kam@$ napisał: | podobno wg tego sposobu sprawdzisz przebicie [link widoczny dla zalogowanych] spróbuj,jeśli ma przebicie iskra nie powinna przejść z ołówka na świece. |
|
Z którego miejsca pochodzi ten obrazek 10.17?
To po prawej to chyba świeca tylko, że z tą nakrętką na innej fajki,
a to po lewej? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ZimtKeks dnia Czw 21:33, 09 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|