| Łożysko igiełkowe, luz na boki, podkładki. | |
Wysłany: Sob 15:52, 23 Lis 2013 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam. Mam problem. Robię drobne remonty swojemu ogarkowi by sprawnej pokonywać trasy gdy już zacznie się sezon
Kiedyś kupiłem bardzo drogi wał z łozyskiem igiełkowym i zrobiłem na nim bardzo duzo kilometrów. Ale teraz jak się zastanowie to martwi mnie to ze to łozysko lata se na boki i wysuwa się troche z główki korbowodu. jak zobaczyłem gładź wewnętrzna główki korbowodu to widac wyraźnie że wałeczki łozyska chodziły tylko po lewej strone główki korby. Czy mam teraz załozyć tam jakieś podkłądki między tłok a główke korbowodu? Musze dorabiać jakieś specyjalne czy najzwyklejsze podkładki pod śrubę by załatwiły sprawe, żeby to łozysko chodziło mniej więcej po środku?
Dodam że luz ten jest dość duży łożysko wysuwa się pare mm luzem z główki korby, ale pomimo tylu km co zrobiłem na tym wale to wsyzstko jest w idealnym stanie wał nie ma luzów a łozysko igiełkowe jest jak nowe.
Co proponujecie? wiem że w simsonie jak jest odrobina luzu na boki i choć trochę chodzi na boki to od razu je rozwala. Przerabiałem to, miałem kiedyś simsona.
Nigdy nie spodkałem się jeszcze z podkładkami pod tłoka do jawek, a przecież te wały z łożyskami igiełkowymi ma juz prawie kazda jawka. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 17:36, 23 Lis 2013 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No, a od tego simsona nie podejdą podkładki ? Romet też ma sworzeń 12mm nie wiem jak z średnicą zewnętrzną łożyska.
Z tym dystansowaniem łożyska korbowodu zdania są podzielone jedni tego przestrzegają inni nie.
ps. Ten wał jest chiński ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 19:47, 23 Lis 2013 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
silnik 223 to sworzeń 14mm. Wał nie jest chinski. swego czasu pewna firma wypuszczała takie waly ale byly bardzo drogie. Ja kupilem i jeżdżę już tyle lat a on dalej jak nowy. Ale martwi mnie ten luz dlatego ze ogarem jezdze na codzień i na wycieczki. Nie mogę sobie pozwolić na niedociągnięcia w silniku. Choć przejeździłem juz tyle czasu i nic się nie działo. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 8:49, 24 Lis 2013 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
złoty miałem taki sam wał w jawuni.. ja miałem podkładki dystansowe od aparatu zapłonowego od FSO.Tylko ze jak mi sie wyprało to łozysko to miałem problem z dokupieniem go. Złoty a Jawka nie ma 13mm? Bo tak mi sie jakos kojarzy... Bo potem dotoczyłem łozysko ślizgowe z fosoforobrązu. Odrazu wszystkie stuki z slinika znikneły... Ostatnio mi sie w MZ rozlecialo... Bo mi sie nie chciało odrazu wymienić... ;p |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 15:22, 24 Lis 2013 |
|
|
assassins09 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 03 Sie 2012 |
Posty: 119 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
misiak162 za ile i gdzie dotoczyłeś takie łożysko |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 20:29, 24 Lis 2013 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A czy zwykłe podkładki mogą być? Najzwyklejsze podkładki, czy muszą być specjalne między tłok a korbe?
Myślałem by kupić zwykłe podkładki i je założyć. Ew pod szlifować żeby się zmieściły.
ps. Misiak, Ja mam 14 mm
Robie remoncik mały, udało mi się dorwać czeski tłok 2p czeski łańcuszek sprzeła itp dlatego nie chce mieć luzu na tym łozysku bo troche więcej zapłaciłem za te części niz za normalne, musi być wszystko już na tip top
Jeszcze szlif cylindra muszę zrobić ale nie wiem gdzie |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Nie 20:40, 24 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 9:08, 25 Lis 2013 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
To mi wujek dotoczył, bo robiłem to w lato i nie miałem możliwości dorobienia w szkole. Ale do Simsona toczyłem sobie w szkole. Możesz Józka zapytać złoty. ;p Słuchaj one były na tyle cienkie ze pasowały.. One muszą być dość cienkie takie jak w simku. Tak ze wydaje mi sie ze zwykłe zeszlifowane wystarczą, ale zapytaj w żuku, a ja poszukam w domu.
A co do średnicy to masz racje, pomyliło mi sie z innmym bziumem.
A szlif Panie kolego to u sikorskich w krakowie na makuszyńśkiego. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiak162 dnia Pon 9:10, 25 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 16:53, 25 Lis 2013 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Co do podkładek to spróbuję jeszcze kupić simsonowskie i je rozwiercić na 14 mm.
Tulejki na miejsce łożyska raczej nie będę robił. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 20:09, 25 Lis 2013 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
tulejka lepsza, ale to jest moje zdanie. wiecej jak wał wytrzyma... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:35, 25 Lis 2013 |
|
|
assassins09 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 03 Sie 2012 |
Posty: 119 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
orginalna tulejka tak, ale te dzisiejsze na pewno nie są z brązu tylko prawdopodobnie z miedzi bo u mnie w silniku po 1200km taka tulejka z nowyego wału miała luzy na przód i tył na tłoku ale jest bezpieczniejsza bo nawet jak będzie wylatywała na boki (nie powinna) to nie powinna zużyć się jednostronie jak twoje łożysko |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez assassins09 dnia Pon 21:36, 25 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 0:35, 28 Lis 2013 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
dobra dokupiłem podkładki simsonowskie i je rozwierciłem na 14 mm wchodzą na styk na sworzeń. Ale nadal jest lekki luz na boki. Wiem ze tam musi być toche luzu ale ile maksymalnie żeby łożysko nie dostawało w dupe?
Misiak
A tam na makuszyńskiego u sikorskich do dobre szlify robią? Mam już czeski tłok 2p na większy szlif a cylek tez jest oryginalny czeski. Nie chce zeby z***ali roboty
Ps. takie poboczne pytanie. Lepiej nowe tarcze kupić czy ładować oryginalne lekko skopcone? bo te nowe to są takie ze po jakimś czasie jazdy puchną sie nie da jechać, a ja ostre trasy wale ogarkiem.
Do tej pory miałem oryginalne tarcze z 76r ale już poprostu nie wytrzymały i zużyły się na maxa Ale o dziwo wszystko do końca działało idealnie. Tak się akurat składa ze mam parę kompletów oryginalnych tarcz sprzęgłowych używanych.Nie wiem co wybrać bo nie chce odwalać prowizorki. Mam nowy oryginalny kosz sprzęgła, Łańcuszek CZ i zębatke na wał, wiec jak juz składam to raczej dość porządnie to nie chciałbym żeby po kilkunastu kilometrach w ciepły dzień zanikało sprzęgło. Macie jakieś rady na to ginięcie sprzęgła na nowych tarczach? może to wina hipola?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Czw 0:50, 28 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 0:53, 28 Lis 2013 |
|
|
assassins09 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 03 Sie 2012 |
Posty: 119 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
pierwsze słyszę żeby tarcze puchły :O sprzęgło może zanikać dlatego że podkładka między tarczami jest strasznie pasowna i się zacina wystarczy trochę przypiłować pilnikiem ząbki na tarczy i będzie git a co do tarcz możesz dorobić nowe klocki drewniane albo jak już nie chcesz robić sieczki to kup nowe |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 17:30, 28 Lis 2013 |
|
|
dychul |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 21 Sie 2009 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lać dobry olej do skrzyni. Polecam olej silnikowy, który jest stosowany w motocyklach 4t z mokrym sprzęgłem. Nigdy nie miałem problemów ze sprzęgłem na takim oleju. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 20:15, 28 Lis 2013 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
assassins09 napisał: | pierwsze słyszę żeby tarcze puchły :O sprzęgło może zanikać dlatego że podkładka między tarczami jest strasznie pasowna i się zacina wystarczy trochę przypiłować pilnikiem ząbki na tarczy i będzie git a co do tarcz możesz dorobić nowe klocki drewniane albo jak już nie chcesz robić sieczki to kup nowe |
w 100% tarcz nowych sprzęło zanikało gdy się bardzo rozgrzało silnik, w mojej jawce mustang dalej to mam a podkładka między tarczami jest już nieco zużyta i sama wpada bez oporu.. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 3:54, 23 Gru 2013 |
|
|
januszf_1992 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 21 Maj 2013 |
Posty: 64 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: opole Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
lux 10 w skrzynie i tarcze sprzegłowe na gmoto.pl kupuj bo sa dobre. Mozesz klocki wymienic ale drewno orzechowe polecam lub dąb ale jest tu co robic bo musisz ich troche dorobić chyba 36 ale nie chce mi sie liczyc |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|