 | Nie wiem co jest,. pomóżcie_NA DOTARCIU |  |
Wysłany: Czw 19:03, 31 Maj 2007 |
|
|
Ogarowiec |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Maj 2007 |
Posty: 494 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Siemka.
Otóż znowu mam problem z moim kochanym lecz czasami nieźle wkur... Ogarkiem.
Odpala przeważnie za pierwszym kopem i pali bez problemu i iskra jest super. Gdy ostatni raz go odpaliłem, na zimnym silniku, to miał dużo mocy i był bardzo szybki, na wszystkich biegach jechał znakomicie i tak przejechałem na nim około 5 km, zgasiłem i poszedłem się najeść. Gdy do niego wróciłem odpaliłem go i pojechałem na dalszą przejażdżkę i wtedy zauważyłem, że mocno stracił na mocy, ledwo kulał się na 3. (silnik był jeszcze ciepły po poprzedniej jeździe)
Zastanawiam się, czy to może być spowodowane tym, że on jest na dotarciu (wymieniałem pierścienie) i gdy się za mocno zagrzeje traci moc
Na koniec dodam chyba najważniejszą rzecz: przed tą jazdą na całkowicie zimnym silniku, nie rozgrzałem silnika i mocno mu gazowałem na postoju i w jeździe, tak około 5 minut: więc przypuszczam że to przez to stracił moc
Myślę dobrze czy się mylę? Doradźcie mi.
P.S. wszystko jest dobrze poskręcane, nie ma lewego powietrza, nowy kondensator, świeca itp.
I czy to jeszcze może być przez to jest źle ustawione wyprzedzenie zapłonu?
Sorki, że się tak rozpisałęm
POMÓŻCIE MI  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Czw 19:11, 31 Maj 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |

|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Jak sie rozgrzeje to napewno niebedzie miał super mocy !!!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 19:13, 31 Maj 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
oj chłopaczku moim zdaniem tłok ci puchnie czyli gdy jest silnik ciepły to tłok rozserza się w cylindrze i jest większe tarcie i motorek zwalnia radze ci wymienić tłok na nowy i docierać go z odpowiednią prędkością |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 19:27, 31 Maj 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Zgadzam się z poprzednikiem że to tłok puchnie ale muszę też dodać że na dotarciu to normalne że tak się dzieje. Ja na twoim miejscu lał bym więcej oleju do mieszanki tak 1:25 i jeszcze pojeździł trochę ale nie 5 nie 10km ale tak ze 100 i jeśli nic by się nie zmieniało po tym przebiegu albo by było gorzej to wtedy bym zmienił tłok. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 19:28, 31 Maj 2007 |
|
|
Ogarowiec |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Maj 2007 |
Posty: 494 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
JAWKOWICZ789 napisał: | Jak sie rozgrzeje to napewno niebedzie miał super mocy !!!!! |
no dobra, ale powinien chociaż dobrze jechać na wszystkich biegach, co nie?
Kam@$ napisał: | oj chłopaczku moim zdaniem tłok ci puchnie czyli gdy jest ciepły rozserza się w cylindrze i jest większe tarcie i motorek zwalnia radze ci wymienić tłok na nowy i docierać go z odpowiednią prędkością |
No może i to jest prawda, ale przecież nie warto wymieniać samego tłoka, bo nowe części ze starymi = zero efektu. Tak więc chyba musiałbym kupić nowy cylinder i tłok, co nie?
Powtarzam jeszcze raz pytanie, czy jak nagrzeje go na wolnych na postoju i nie będę go mocno męczył, to kłopot zniknie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 19:32, 31 Maj 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |

|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
poco nowy cylinder ??????????????/Sam tłok wystrczy i pierscienie mozesz nowe |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 19:34, 31 Maj 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Kłopot raczej nie zniknie a wręcz przeciwnie bo na postoju silnik nie ma chłodzenia i tłok by puchł coraz bardziej aż by się zatarł tak więc lepiej tak nie robić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 15:15, 01 Cze 2007 |
|
|
Ogarowiec |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Maj 2007 |
Posty: 494 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
dobra, ale nie wiem czy mnie dokładnie zrozumieliście, bo ja wymieniałem tylko pierścienie, tłoka nie wymieniałem, jeżdżę na nim od roku i mi nigdy nie puchł.
P.S. a czy mogę wymienić ten tłok na używany? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 15:30, 01 Cze 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
nie bo będzie motor później źle działał ponieważ używany tłok jest dotarty na innym cylindrze i jak go przełożysz to będzie nie równo dotarty do gładzi twojego cylindra i będzie przepuszczał kompresje bokiem więc najlepiej kupić nowy tłok i pierścienie i to wszystko dotrzeć
ps polecam dwupierścieniowy tłok  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 16:03, 01 Cze 2007 |
|
|
Ogarowiec |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Maj 2007 |
Posty: 494 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
a więc jutro go odpalę, niech sobie pochodzi na wolnych i nie będę go za mocno forsował, zobaczę jak będzie jeździł i zdam relację  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pią 19:19, 01 Cze 2007 |
|
|
omenn |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 03 Mar 2007 |
Posty: 32 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wieluń |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Kam@$ napisał: | nie bo będzie motor później źle działał ponieważ używany tłok jest dotarty na innym cylindrze i jak go przełożysz to będzie nie równo dotarty do gładzi twojego cylindra i będzie przepuszczał kompresje bokiem więc najlepiej kupić nowy tłok i pierścienie i to wszystko dotrzeć
ps polecam dwupierścieniowy tłok  |
Kolega Kam@$ sie chyba lekko pomylił. Lekki sprostowanie: tłoka sie nie dociera tylko pierścienie! Koledze chyba chodziło o to, że używany tłok bedzie zniszczony(jak to zwykle bywa) a to nie wpłyie pozytywnie na prace silnika. To tylko taka jedna moja uwaga :P |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pią 19:46, 01 Cze 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Kolego omenn to ty masz złe informacje nowy tłok się dociera i pierścienie i wał i cylinder też trzeba dotrzeć.Jednym słowem wszystkie nowe części się dociera.  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 21:17, 01 Cze 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Przecież tłok też musi się dopasować do cylindra. Przeciez jak silnik pracuje to on się powiększa pod wpływem ciepła.
Co do tematu to pierścieni nie ma co specjalnie docierać ale gazowanie na postoju to jest największa głupota. Co do problemu to możesz mieć niewłaściwą świecę, źle ustawiony gaźnik. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 17:39, 02 Cze 2007 |
|
|
=XawiD= |
Doświadczony |

|
|
Dołączył: 02 Cze 2007 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Czarnków |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
1. Tłok się nie dociera, cylinder też nie tylko pierścienie.
2. Przy zmianie pierścieni należy wymieniać tłok...
3. Jeżeli nie czujesz progu na cylindrze, to nie potrzeba go wymieniać lub szlifować przy wymianie tłoka z pierścieniami.
Cytat: |
Przeciez jak silnik pracuje to on się powiększa pod wpływem ciepła.
|
Kolego ty tu mówisz o zjawisku puchnięcia tłoka. Jeżeli tłok puchnie to się rozszerza, a co za tym idzie rozszerzają się też pierścienie. Dobrą metodą jest hartowanie tłoka w oleju aby nie puchł.
Cytat: | Co do tematu to pierścieni nie ma co specjalnie docierać |
A gdzie w tej bajce Kubuś Puchatek? Pierścienie należy docierać przez około 1 000km, nie przegrzewając sprzętu oraz lejąc więcej oleju do benzyny - mieszanka 1:30.
Cytat: | ale gazowanie na postoju to jest największa głupota. |
Z tym się zgodzę, pod warunkiem, że motor/motorower jest chłodzony powietrzem, a nie cieczą. Jeżeli powietrzem, to się po prostu zagrzeje, spuchnie tłok i zatrze.
Cytat: |
i wał i cylinder też trzeba dotrzeć.
|
Kolejny mit... Wału nie docierasz, cylindra też nie. Jedyne co docierasz to pierścienie.
Teraz przejdziemy do kolegi problemu...
Nie będę tłumaczył dlaczego, bo już mi się nie chce ale powiem Ci, że jeżeli nie ma na cylindrze progu to załóż nowy tłok i pierścienie. Docieraj go z prędkością ok 35km/h na 3 biegu, lej mieszankę 1:30 i nie przegrzewaj go. Rób odpoczynki po 20min co 5km. Staraj się też jeździć rano lub wieczorem - upały powodują, że cylinder się szybko nagrzewa. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 18:08, 02 Cze 2007 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Wierutna bzdura, cylinder i tłok również MUSZĄ się dotrzeć.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|