Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » nowy silnik - docieranie! Pomocy! Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
nowy silnik - docieranie! Pomocy!
PostWysłany: Sob 19:34, 29 Wrz 2007
Rosomak
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl


Witam!
Wiem, że o docieraniu był już temat ale chciałem zabytać o kilka rzeczy.
Udało mi się zdobyć nowyt silnik czechosłowacki fabryka - odpaliłem go jako pierwszy tydzień temu no i zaczęło go zalewać. Podgiałem blaszke do góry i jest lepiej ale nie do końca.
1 Czy to jest normlane, że najlpeiej pracuje na zapłonie 1,5? ( wszystko odblokowane, króciec kwadratowy, dysza 68, skócone kolanko itp, stary silnik pracował na 1,8 i było git tutaj )

2. Maił założoną zębatke 13z i jest jak na mój gust bardzo słaby czy ot jest normlane na dotarciu > narazie zrobiłem jakieś 70 km nie prazekracam 35-40 km/h ale byla jka góka lub mocniejszy wiatr trzeba na 2 redukować ..nie wiem czy tak ma być? Moze moje pytania są głupie ale nigdy nie docierałem motaru wiec prosze o pomoc czy wszystko jest ok. aha docieram na Orlenie 2t 1:30 jakby co to mu lepszy olej dam..

dzięki z góry i pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:42, 29 Wrz 2007
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


to normalne że jest słaby na dotarciu,pozatym masz 13 z
na moje oko jest wszystko ok

ps. gdzie kupiłeś ten silnik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:22, 29 Wrz 2007
Rosomak
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl


silnik kupiłem na allegro, jechałem po dziada aż do Wrocka. Gośąć kupił go w Czechach - silnik był eksponatem na wsytawie sklepu Mam nadzieje, że po dotarciu bedzie mocny bo narazie to jest jest troche poniżej oczekiwań.. na pewno jes nowy bo to już sprawdziłem przed odpaleniem nic nie było ruszane wszystko ganc nowe. Kompresje ma dobrą i powiem szczerze że nie wiem jak ten zapłon ustwić bo próbowałem od 1,3 do 1,9 ( mam miernik zegarowy) i ogólnie na każdym jest słaby tak koło 1,5 najlepiej sie sprawuje ale nie moge ustawić tak żeby palił na kopnik jak jest zimy , na ciepłym pali od kopa..troche sie zagupbiłem w tym ustawieniaxch...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:27, 30 Wrz 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Zmień zębatkę na 12 albo 11 Z. Szkoda nie dotartego silnika kaować na takiej zębatce. Przyczyną, że nie pali mod kopa jak jest zimny jest z pewnością złe ustawienie gaźnika.
Na razie nie musisz się martwić brakiem mocy - u mnie po kapitalce silnika lepszą moc zaczął zyskiwać po ok. 200 km.
Pamietaj o przerwach w czasie docierania !!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:32, 30 Wrz 2007
czarny125
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Złoczew


apropo docierania to najlepiej docierac na krotkim odcinku alle na maxa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:16, 30 Wrz 2007
mateusz001
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Puławy


ze co??? na maxa??? ale mu doradziles <lol2> Przy docieraniu nie mozna wchodzic na maxymalne obroty! Obroty mozna stopniowo zwiekszac, im wiecej przejchales tym mozesz dac wiecej gazu ale jazda na maxa nie jest najlepszym rozwiazaniem na docieranie Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:43, 30 Wrz 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


sprubuj dać 2 mm przed GMP powinno być lepiej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:51, 06 Paź 2007
50MUSTANG
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: tomaszów lubelski


wcale nie jazda na maxa jest ok ja wimieniłem tłok i pierościonki swozeń zabezpieczenia i uszczeli i na maxa jeżdże już po 50 kilosah mam duzo wieej mocy w 2 osobu jeżdże ale niepolecam bo kazdy ma inaczej zahartowany cylinder mojego sie nieda zarysować wiem bo miałem peknieety tłok ui nawet ryski nie zostawił na gładzi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:34, 07 Paź 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Moim zdaniwm najwarzniejsze w docieraniu jest to żeby nie przegżać nowego cylka.Przez pierwsze 100km owszem lepiej się powstrzymać bo nowe części muszą się spasować lecz potem to już nie warzne na jakich obrotach się dociera. Mozna go docierać na max obrotach byle nie przegżać bo jak się przegżeje to można mocy powiedzieć dowidzenia. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:52, 07 Paź 2007
mateusz1991
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chotyniec City:)!!
Płeć: Mężczyzna


ja myśle ze lepiej jeździć powoli jakis czas i bez jakiś tam wariacji. ale np. znam takich gosci ode mnie ze co zrobili w mz 150 kapitalke, wszystko ustawili, i u nich docieranie to jest takie staja przodem do sciany jakiejs i oggien np. na betonie i chwile tak pala gume i mowis ze motor dotarty. hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:45, 07 Paź 2007
Luke16
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: woj. łódzkie


Rosomak a ja ci napiszę tak nie ruszaj najlepiej nic.... przecież właśnie jak silnik jest nowy czy po remoncie to zawsze na zimnego ciężko zapala... w całym tym interesie rozchodzi się o to by za kopa zapalał na ciepłego bo przecież ile razy zapalasz na ciepłym a ile razy na zimnym???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:54, 13 Paź 2007
more_power
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna


Witam Smile

Jesli chodzi o silnik to mowisz ze kupiles go na allegro od goscia z Wrocka. Znam ten silnik. Gosciu wcale nie kupil go w Czechoslowacji tylko od innego faceta (zapewniam, ze Polaka, bo sam bylem zainteresowany kupnem tego silniczka i mailowalem z tym Panem), ktory dal aukcje od 150 zł. Ten pan z Wroclawia (nick na allegro zapewne shop) wylicytowal za niego cos ok. 350 zł + przesylka. Juz tą ceną bylem mocno zaskoczony. Ale istną mieszaniną szoku i dobrego humoru byla cena, jaka ten Pan wystawil za niego kilka dni po kupnie. 1000zł. Ostatni raz, jak go widzialem na allegro, kosztowal chyba 750zł i Pan Shop mowil, ze juz taniej nie bedzie. Wiec z czystej ciekawosci, ile za niego dales?? Very Happy W kazdym razie gratuluje zakupu, bo byc moze kupiles ostatni fabrycznie nowy silnik do Jawki. Smile

A jesli o zaplon, to masz go ustawionego idealnie. Ma byc 1,5. Smile

Nowy silnik docierac sie powinno wg. mnie tak:

pierwsze 150 km-do 35km/h
300km na liczniku-do 40km/h
450km-do 45 km/h
600km-do 50 km/h
750km-do 55 km/h
900km-do 60 km/h
po 500 km wymienic olej
po 1000km wymienic olej, Jawka dotarta, ostatecznie na upartego moze byc dotarta po 700km. Very Happy

Mam nadzieje, ze moglem pomoc. Very Happy

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:16, 27 Paź 2007
Rosomak
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl


Dzięki wszystkim za porady!
Dzisiaj wreszcie mogłem coś porobić przy nim no i musze przyznać, że są postepy. Wymieniłem cewkę butelkową i kabel W/N. Od razu zaczął palić z kopa - bez względu na to czy zimny czy ciepły. Więc jak ktoś ma problemy z paleniem polecam sprawdzic cewkę bo naprawdę u mnie dało to duży efekt! Zębatki nie zmieniałem bo myślę sobie, że jak mu fabryka dała 13z to niech tak ma ... Niestety pojawił się dziwny problem - jak wkręcam go na trochw iększe obroty silnik wpada w jakies drganie które przenoszą się na kierownicę, nie mam pojęcia co to może być ... śruby śą podokrecane. Moim zdaniem to coś z silnikiem albo z tłumikiem ale nie mam pomysłu. Może macie jakieś pomysły? Zapłon nie ma tu nic do rzeczy. Może dlatego, że się dociera?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:32, 27 Paź 2007
mateusz1991
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chotyniec City:)!!
Płeć: Mężczyzna


widocznie ta moc brzemiąca w silniku sie odzywa;)te konie meczaniczne.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:45, 27 Paź 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Może nie ma gumy pod śrubką trzymającą bak bliżej siodła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
nowy silnik - docieranie! Pomocy!
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin