| Pierwsze rozpołowienie silnika,skrzynia biegów,automat-pomoc | |
Wysłany: Pon 18:59, 01 Sty 2007 |
|
|
Anielskooki |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 01 Sty 2007 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam,jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o motorowery . Jawka 50 typ 250 P jest moim pierwszym "sprzętem" . Kupiłem go w przystępnej cenie bo za 50 zł,stan wizualny jest niemal idealny. Jednak jedyną wadą jest to,że "trze" na trzecim biegu. Podobno chodzi o koła zębate które zostały źle założone na wały.Silnik został już przeze mnie rozpołowiony,nie ukrywam,że nie bez problemów Mój problem polega na tym,że nie wiem jak dokładnie złożyć te dwa wały,następnie gdy wyjąłem bodajże aparat zmiany biegów-ta część ,która wychodziła górą ze skrzyni <jedna blaszka z takim "dzióbkiem",następnie kółeczko z którego wychodzą dwie blaszki i na to zakłada się następną blaszkę z ząbkam>mam teraz problem aby go złożyć,gdy wydaje mi sie,że złożyłem go dobrze on mi sprężynuje.
W takim razie prosze o:
1) Instrukcję jak poprawnie złożyć tą przeklętą skrzynie biegów.I co z tym idzie automat.
2)Co przeczyścić,co nasrmarować tawociszem,skoro juz jestem w silniku <motorek stał 10 lat w piwnicy z racji usterki> ma 33 tyś przebiegu.
3) Elektryka-musiałem porozłączać kable aby rozpołowić,jak ją podłączyć-poniewąz jeden kabel latał luzem
4)Prosze o jakieś ogóle rady,co do użytkowania,konserwacj i napraw.
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 20:40, 01 Sty 2007 |
|
|
dosiek5 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 13 Gru 2006 |
Posty: 11 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daj nr gg to pogadamy jak chcesz to moge ci zrobić foty bo mam akurat rozpołowiony silniczek |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:48, 01 Sty 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
TU masz linki do zdjęć jak złożyć skrzynię biegów.
Jeśli tryby są zużyte wymieniasz parami.
Smarować nic nie trzeba (możesz automat zmiany biegów).
Obowiązkowo wymieniasz simeringi i łozyska.
Jeśli silnik stał taki czas nie odpalany to należałoby wymienić lub oddać do szlifu cylinder, zakupić do tego nowy tłok i pierścienie.
Sprawdzasz też czy wał nie ma luzów, jeśli ma to regenracja lub zakup nowego.
W sprawie instalacji zobacz TU i TU
Co do reszty to skorzystaj z opcji SZUKAJ i przejrzyj tematy w dziale "Porady" i "Problemy techniczne" |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 0:08, 02 Sty 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
wracając do wału to wymień(lub zregeneruj) go jeśli luz na boki jest bardzo duży,jeśli jest luz góra dół to od razu nowy lub do zakładu
sprawdz czy automat nie jest pogięty i czy ładnie chodzi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 0:45, 02 Sty 2007 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
jeżeli chodzi o silnik to moją rada jest taka. Jak chcesz smigac motorkiem długo i bez naprawiania to musisz, a masz kase i zalezy ci zeby miec dobry sprawny motorek to musisz:
wymienić wał na nowy
dać nowe łożyska i simeringi (wszystkie bez wyjątku)
kupić nowy cylinder, tłok i pierścienie ( może być odrazu tuningowana 60cm)
wymienić całą skrzynię biegów, albo przynajmniej wadliwe tryby
dać nowy kosz sprzęgła i tarcze sprzęgła
silnik złożyć używając silikonu i podkładek |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 17:44, 02 Sty 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Suamerk dobrze ci napisał jeśli chcesz żeby sprzęt długo i bez awaryjnie działał to zastosuj się do tego co napisał a jeśli motorek stał 10 lat to proponuję ci jeszcze dobrze przeczyścić gaźnik ewentualnie jeśli coś zardzewniało to kup sobie zestaw naprawczy gaźnika. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 0:09, 03 Sty 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
kosz sprzęgła wymień jak masz luz na tych pręcikach |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 22:08, 09 Sty 2007 |
|
|
Anielskooki |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 01 Sty 2007 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dziękuje,za Wasze odpowiedzi -bardzo mi pomogły.Ok,wszystko już wymieniłem,teraz zabieram się za składanie silnika czyli chyba najbardziej problematyczną część pracy. Moje pytanie dotyczy jeszcze uszczelek,kupiłem cały zestaw, teraz w jaki sposób je przytwierdzać do części motorka,nie wiem,uszczelniać to czymś, czy wystarczy na "docisk". Jeżeli trzeba uszczelniać,to czym najlepiej-jakiś konkretny silikon,czy klej ? <mówie o wszystkich uszczelkach>. Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 22:51, 09 Sty 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
posmaruj je cieniutką warstwą silikonu wysokotemperaturowego
i przytwierdz(przyklej) do karteru i nakładaj drugi karter |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|