| Problem z jawką, zanagarza świece | |
Wysłany: Nie 13:04, 30 Lip 2006 |
|
|
Brokiru |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 15 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam! Mam problem z jawką. Zanagarza mi świece. Problem wygląda tak. Pali od kopa, chodzi na wolnych, jak wkręci się nową czystą świece jedzie pieknie około kilometra, później coś się zaczyna dziać. Jedzie dalej ale tak jakby mocy nie miała, czuć wyraźnie że troszeczke przerywa. Wystarczy się zatrzymać dwa trzy razy i gdy wrzuci sie trójke to tak przerywa że silnik staje. Odkrecam wtedy świece i jest ona cała czarna jak smoła. Co to może być:
-Paliwo - testowałem na mixolu 1:40 i na półsyntetycznym orlenu 1:50, problem dalej wystepuje
-świeca brisk, na ngk i iskrach też problem jest
-przerwa na świecy 0,4 mm
-iglica na najwyższym rowku
-blaszka w gaźniku mocno wygięta do dołu
-próbowałem instalacje elektryczną spiąć na krótko, nic nie dało
głównym podejrzyanym jest simering, tym bardziej, że jak wleje nowy, gęsty olej do skrzyni, jawka jedzie dłużej bez problemów. Mam pytania:
-czy żeby wimienić simering trzeba ściągać tarcze sprzęgłowe czy tą zębatkę w silniku można jakoś zdjąć bez ściągania tarcz?
-czy musze rozpaławiać silnik czy dam se rade bez rozpoławiania?
-czy simeriing od strony sprzęgła jest inedtyczny co po stronie magneta?
-a co myslicie o tym, żebym zlał olej ze skrzyni i przejechał sie z 5 kilosów, sktrzynia w jawce jest niezniszczalna przecież a jabym sprawdził czy to rzeczywiście simering?
-jak się wkłada i wyciąga simering? po prostu wyciąga śróbokrętem i wkłada na siłe czy trzeba coś kobminować? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 14:23, 30 Lip 2006 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
-Musisz zdjąć tarczki jak chcesz zmienić simering
-Nie musisz rozpołowiać
-Tak simeringi po obu stronach wału są identyczne
-Też Ci radzę zrobic taki test spuścić olej ze skrzyni biegów i przejechać ze 2 km
-Simering wyciągasz śrubokrętem, dłutem itp. a wkładasz rękami
U mnie też było podobnie, że zalewało szybko świecę i winowajcą był simering i dziurawy pływak, który cały czas znajdował się na dnie komory pływakowej. Ja stawiam na simering. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 14:42, 30 Lip 2006 |
|
|
Brokiru |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 15 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pływak jest ok.
Czemu muszę ściągac tarcze? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 17:06, 30 Lip 2006 |
|
|
damian9310 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 12 Cze 2006 |
Posty: 48 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: szczecin |
|
|
|
|
|
|
|
|
mam ten sam problem i tez wszystko juz prubowalem ale gdy zmieniłem swiece to da sie jeździć ale i tak jest czarna jak smola dokładnie to niewiem czy trzeba sciagac tarcze chyba nie ja z kumplem ściągałem tarcze nie sciągajac tej zembatki wiec na odwrut tez sie powinno dac sprubuj nie sciagac tarczy moze uda sie ja tem nie wiem czy to simer bo ja mam to samo i bez oleju też jest czarna jak smoła jeden doswiadczony jawkowicz powiedział mi ze to zaplon zle ustawiony ale ja mam dobże bo ustawiałem jeszce raz i sprzwdzałem i jest dobże mi już ręce opadają niemoge sie uporać z tym problemem od ok miesiaca |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 17:59, 30 Lip 2006 |
|
|
wojtas91 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Lut 2006 |
Posty: 2086 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wschowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Też stawiam na tego simeringa Pośmigaj z 2 km i zobacz wtedy świece. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 20:52, 30 Lip 2006 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Możesz ściągnąć tarcze nie ściągając zębatki ale ściągnąć zębatki nie ściągając tarczy sie nie da bo nie będziesz mogł odkręcić śruby bo łańcuszek przeszkadza chyba, że masz mocno wyciągnięty. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:55, 30 Lip 2006 |
|
|
Brokiru |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 15 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zlałem olej ze skrzyni, przejechałem ok. 7 km, świeca dalej jest czarna i jawka dalej się źle zachowuje, czy to może być simmering a problem jest dalej dlatego że jest jeszcze pełno nagaru na głowicy i denku tłoka, który przeniosł sie na świece i dlatego też była czarna?
zauważyłem też coś takiego, że jak odpale jawke bez kapy od strony magneta na platynkach na wolnych obrotach przeskakuje silna iska, jak doda sie gazu to jest jescze częściej (co 0,5 sekundy lub nawet częściej) czy może mam jebniętą jakąś cewkę?
czy może jak wkręce świece od piły motorowej to nie będzie problemu?
aha, czy może to być od tego że nie mam w paliwie dodatku uszlachetniającego?
i jak ściągnąć zębatkę silnika po stronie sprzęgła? odkręciłem śróbę a zętatka dalej siedzi? i jak ściągnąć magneto?
a może to od tego że mam tłumik nieszczelny? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 0:12, 31 Lip 2006 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Te iskrzenie pomiędzy platynkami świadczy o ich zużciu (wyrównaj krawędzi pilnikem) lub o tym, że kondesator jest do dupy
Ja (i 99 % na forum) śmiga bez tego dodatku i świeca ideał.
Tą zębatkę ciężko ściągnąć najlepiej użyj do tego ściągacza lub sprubuj podważyć ją jakims kawałkiem drewna, płaskownikami itp. Magneto ściągasz po odkręceniu śrubki mocującej krzywkę (klucz 8mm).
Tłumik nieszczelny odpada.
P.S. Używaj opcji szukaj bo gdzieś był poruszany temat o rozpaławianiu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 0:37, 31 Lip 2006 |
|
|
wojtas91 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Lut 2006 |
Posty: 2086 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wschowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Moze jedna to będzie ten przerywacz, albo kondensator... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 11:14, 31 Lip 2006 |
|
|
Bigos1988 |
>Pirat drogowy Bigi< |
|
|
Dołączył: 16 Mar 2006 |
Posty: 803 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Zabłudów kolo Białegostoku |
|
|
|
|
|
|
|
|
m irez zanagarza na zcarn oa to z piowodu troche zlych ustawien jak to taki typek co sie zna mowil mi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 11:22, 31 Lip 2006 |
|
|
Brokiru |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 15 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Testowane dwa kondensatory, dwa gaźniki, dzisiaj sprawdze platynki (mam drugi zatarty silnik, w kórym wiele części nowych, platynki, simery itd.) a co myślicie o cewce pod bakiem? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 11:28, 31 Lip 2006 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakby cewka W/N była do dupy to byś wogóle nie miał iskry |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 12:30, 31 Lip 2006 |
|
|
wojtas91 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Lut 2006 |
Posty: 2086 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wschowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
O właśnie... popieram gniewnego i zgadzam się z nim |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 12:45, 31 Lip 2006 |
|
|
Bigos1988 |
>Pirat drogowy Bigi< |
|
|
Dołączył: 16 Mar 2006 |
Posty: 803 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Zabłudów kolo Białegostoku |
|
|
|
|
|
|
|
|
to niewina cewek masz zle ustawienia zaplonu alba zla mieszanke pewnie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|