Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » problem z tłumikiem Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 16:09, 05 Gru 2007
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


wpływa na kompresje i to bardzo
a cylek mam bez ryski


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:26, 05 Gru 2007
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Piorko napisał:
i nie chodzi tu o rysy. W tym cylindrze który kupiłem od Włosa kompresja uciekała przy oknach. Ale było to widoczne dopiero jak troche podrdzewiał Very Happy ).


Czytaj a potem pisz...A pozatym powiedz mi, jak wpływa tłumik na kompresje. Bo widze że coś ci dzwoni tylko nie wiadomo w którym kościele...

Wikipedia:
Tłumik wylotu obniża hałas towarzyszący wypływowi spalin z układu wylotowego. Liczbę tłumików w układzie wylotowym dobiera się ze względu na metody tłumienia hałasu przez różne tłumiki. Zwykle stosuje się dwa, a rzadziej trzy tłumiki wylotowe.

Pierwotnie zrobiony był tylko do tego. Dopiero później ludzie zaczeli zauważać że odpowiednie wymiary, wypełnienie itp. wpływa na moc. W żadnym wypadku na kompresje.

A tu masz definicje kompresji:
Kompresja (silniki) - potoczne określenie wielkości ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej po sprężeniu w cylindrze silnika spalinowego tłokowego. Jeśli pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach wykazują wysokie jego wartości, to mówi się o wysokiej (dobrej) kompresji. Oznacza to niewielkie zużycie elementów uszczelniających komorę spalania (tłok, pierścienie tłokowe, tuleja cylindra, zawory i gniazda zaworowe). Jeśli pomiary ciśnienia wykazują w jednym lub kilku cylindrach ciśnienie znacznie niższe, od ciśnienia znamionowego, to mówi się o małej (słabej) kompresji. Może to oznaczać nadmierne zużycie pewnych elementów uszczelniających komorę spania.

I nie sprzeczaj się bo nie masz racji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:39, 05 Gru 2007
pawlak200192
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Piorko napisał:
Piorko napisał:
i nie chodzi tu o rysy. W tym cylindrze który kupiłem od Włosa kompresja uciekała przy oknach. Ale było to widoczne dopiero jak troche podrdzewiał Very Happy ).


Czytaj a potem pisz...A pozatym powiedz mi, jak wpływa tłumik na kompresje. Bo widze że coś ci dzwoni tylko nie wiadomo w którym kościele...

Wikipedia:
Tłumik wylotu obniża hałas towarzyszący wypływowi spalin z układu wylotowego. Liczbę tłumików w układzie wylotowym dobiera się ze względu na metody tłumienia hałasu przez różne tłumiki. Zwykle stosuje się dwa, a rzadziej trzy tłumiki wylotowe.

Pierwotnie zrobiony był tylko do tego. Dopiero później ludzie zaczeli zauważać że odpowiednie wymiary, wypełnienie itp. wpływa na moc. W żadnym wypadku na kompresje.

A tu masz definicje kompresji:
Kompresja (silniki) - potoczne określenie wielkości ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej po sprężeniu w cylindrze silnika spalinowego tłokowego. Jeśli pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach wykazują wysokie jego wartości, to mówi się o wysokiej (dobrej) kompresji. Oznacza to niewielkie zużycie elementów uszczelniających komorę spalania (tłok, pierścienie tłokowe, tuleja cylindra, zawory i gniazda zaworowe). Jeśli pomiary ciśnienia wykazują w jednym lub kilku cylindrach ciśnienie znacznie niższe, od ciśnienia znamionowego, to mówi się o małej (słabej) kompresji. Może to oznaczać nadmierne zużycie pewnych elementów uszczelniających komorę spania.

I nie sprzeczaj się bo nie masz racji.


W 4t Very Happy

W 2t Komora rezonansowa (czy jakos tak) powoduje cofnięcie się mieszanki do cylindra przed zamknięciem okna wydechowego co zwiększa w pewnym stopniu kompresje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawlak200192 dnia Śro 16:59, 05 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:47, 05 Gru 2007
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


W pewnym stopniu...Mam na uwadze drobny(choć i ten wzrost jest spekulacyjny ale załóżmy że coś daje) wzrost kompresji przez to właśnie cofanie mieszanki przez spaliny a nie jak gościu twierdzi że wpływa w istotnym stopniu. Weźmy przykład ze strzykawką Możesz do wylotu przegrody, i inne pierdoły wsadzać a kompresja będzie taka sama. A jak zrobisz dziure lub przetarcie w tłoczku czy cylinderku to widać różnice...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:56, 05 Gru 2007
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


tylko że jawka to dwusów a dwusówy nie mają zaworów
tylko że założyłem tłumik od mojej drugiej jawki i odrazu miała więcej mocy i kompresja się podniosłabo drugi tłumik mam sprawny
tylko nie moge go na stałe bo na drugiej jawce jeździ mój dziadek
a tłumik tak czy siak chce kupuić nowy

[ ajak sie bez tłumika jeździ to pierścienie mogą popekać]

to co napisałeś z wikipedji jest o silnikach czterosówowych


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:34, 05 Gru 2007
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Lol czytaj wszystkie posty bo sie nie bede powtarzał...Ten sam kształt cylindra jest w czterosuwach co w dwusówach(nie mówie o kanałach i innych pierdołach). Kompresja to inaczej ciśnienie wytwarzane w cylindrze...I nie ma do tego nic tłumik. A tłumik mógł być zapchany i dlatego nie miałes mocy. Wypal go i wyczyść a nie pieprzysz tu głupoty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:45, 05 Gru 2007
mandos
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


rutkowski napisał:
dwusówy nie mają zaworów


mogą mieć

Poza tym trochę mylicie pojęcia. Stopień kompresji to stosunek objętości komory spalania do maksymalnej objętości nad tłokiem (pojemność skokowa + komora spalania). Stosunek ciśnień początku i końca sprężania to stopień sprężania. Taki mały OT ode mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:59, 06 Gru 2007
Adam 1992
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


weż go najpierw odpal bez tłumika (najlepiej gdzieś na polnych poza miastem) i wtedy stwierdzisz czy to jest od tłumika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:33, 07 Gru 2007
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Ehhh... A jak to stwierdzi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:24, 07 Gru 2007
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


Bez Tłumika powinna być ogólnie większa moc ale może tez w ogóle nie odpalić. Jak mi ostatnio tłumik odpadł to na pych nawet nie łapał bez tłumika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:31, 07 Gru 2007
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


bez tłumika wcale nie odpala
prubowałem z tłumikiem który porzyczyłem od mojego kolegi
i odrazu sie osiagi poprawiły jak go założyłem

Idea a jak sprawa wygląda jak sie tłumik z simsona zaloży Question


a jesli codzi o grzechotanie to przegroda sie posypała


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rutkowski dnia Pią 16:20, 07 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:46, 07 Gru 2007
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


Ale czy odpali bez tłumika to też jest sprawa dobrze ustawionego zapłonu.
A jeśli chodzi o tłumik z simsona to niech inni się wypowiedzą. Ja nigdy go nie miałem założonego, tylko odblokowany Jawki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
problem z tłumikiem
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin