| | |
Wysłany: Wto 21:04, 18 Mar 2014 |
|
|
mark |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 03 Mar 2014 |
Posty: 26 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dziś składałem silnik i niestety przy wkładaniu sworznia do tłoka okazało się, że albo sworzeń jest zbyt duży albo otwory w tłoku były zbyt małe. Po konkretnym nagrzaniu tłoka sworzeń nie chciał wejść. Probowałem z innym sworzniem-ten sam efekt. Co prawda próba wbijania sworznia młotkiem sworznia się powiodła (wszedł na swoje miejsce) ale tłok szlak trafił bo jest zrobiło jajko z niego. Możecie się śmiać czy wyzywać mnie ale nie widziałem innego rozwiązania. Teraz pytanie do Was. Mam org nominalny cylinder czeski. Chce dokupić do niego tłok (najlepiej w zestawie ze sworzniem żeby nie było znowu jaj).
Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby kupienie org tłoka. W razie w jakie firmy poleciacie? Almot, Alemot, Gemot, ?? co o tych sądzicie?
Dobrze rozumuje, że skoro średnica cylindra jest 38 to średnica tłoka powinna wynosić ~37.98? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 16:47, 19 Mar 2014 |
|
|
assassins09 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 03 Sie 2012 |
Posty: 119 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja też miałem problem z sworzniem tłoka bo są 14 i 14,1 pewnie trafiłeś na tłok gdzie tolerancja dla sworznia była ujemna a sworzeń był 14,1 ja wziąłem papier ścierny 120 i trochę zeszlifowałem po bokach a na środku delikatnie tak żeby siedziała idealnie w łożysku ważne żeby siedział idealnie w łożysku/tuleji na tyle by się lekko kręcił sworzeń i na wcisk do tłoka. A co do tłoka to kup almota ja mam 3p i nie narzekam ale możesz wziąć 2p jak chcesz a tłoki to są tak naprawdę są 37,98 czy 38,23 bo się zaokrągla do 38 (nominał) 38,25 (R1) bo poprawka -0,02 mm na pierścienie jest zawsze doliczana od średnicy tłoka |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez assassins09 dnia Śro 16:48, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 21:33, 19 Mar 2014 |
|
|
mark |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 03 Mar 2014 |
Posty: 26 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domyślałem się, że coś jest na rzeczy w tymi toleranjcami. Dziś kupiłem tłok 3p polskiej produkcji. Mam nadzieje, że będzie ok. Średnica otworu na sworzeń ma lekko ponad 14mm a sworzeń 14mm. Myślę, że jak najgrzeje tłok będzie spoko.
Drobna dygresja odnośnie sprzedawcy poprzedniego sworznia do tłoka. "Panie to trzeba nagrzać i wejdzie". Gość trzymając w ręku tłok i sworzeń próbował na oko zobaczyć czy będzie dobrze. Ja widziałem, że za duży no ale mówie niech mu będzie. Tłok niestety nie jest w stanie się rozszerzyć o mm tylko i dziesiąte części mm w najlepszym przypadku. No ale to będzie dobre doświadczenie. Jutro składam do kupy całość i zobaczymy
Pytanko odnośnie magneta.
Niestety w moim magnecie trochę wyłamał się "kołnierz", który znajduje się od strony wkładania krzywki. Zauważyłem, że jak włożę krzywkę i spróbuję przekręcić ją kombinerkami krzywka ulega;/. Gdzieś czytałem o tym, że krzywka ma jakby swój "rowek" choć do końca nie chce mi się w to wierzyć. Ustawiłem ją tak aby dobrze można było ustawić wyprzedzenie zapłonu. Dodałem na gwint śrubki preparat Locktite. Myślę, że ogarnie. Co sądzicie o tym sposobie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 19:45, 20 Mar 2014 |
|
|
assassins09 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 03 Sie 2012 |
Posty: 119 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
też tak mam z jednym z magnet, jest naprawdę taki rowek żeby krzywka siedziała w swoim miejscu
krzywka ma takie wcięcie powinno być ona na równo z tym gdzie jest miej-więcej kołek na wale dobrze dokręć śrubkę i ma być ok |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez assassins09 dnia Czw 19:46, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|